Αυξημένη πληρότητα καταγράφεται στα καταλύματα δημοφιλών χειμερινών προορισμών, ενόψει του τριήμερου της 28ης Οκτωβρίου, παρότι οι προβλέψεις «μιλούν» για πτώση της θερμοκρασίας.
Φαίνεται ότι τη διάθεση των Ελλήνων για απόδραση, δεν κάμπτουν οι αυξημένες τιμές των καυσίμων, που έχουν πλέον παγιωθεί σε πάνω από 2 ευρώ/λίτρο. Από την άλλη τα περισσότερα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα, λόγω αυτονομίας, σίγουρα δε μπορούν να χαρακτηριστούν ταξιδιάρικα (τουλάχιστον προς το παρόν).
Τη χρυσή τομή λοιπόν, για μια οικονομική και ξέγνοιαστη εκδρομή, το τριήμερο που πλησιάζει φαίνεται πως έχει βρει το Dacia Sandero Stepway, χάρη στον υπερτροφοδοτούμενο 1.0 TCe κινητήρα διπλού καυσίμου, ο οποίος καταναλώνει εκτός από βενζίνη και υγραέριο κίνησης (LPG).
Αυτονομία-επιδόσεις-κατανάλωση
Με γεμάτο το ρεζερβουάρ βενζίνης (50 λίτρα χωρητικότητα) και τη δεξαμενή αποθήκευσης του υγραερίου κίνησης (40 λίτρα χωρητικότητα, τοποθετημένη στο διαμέρισμα της ρεζέρβας) η συνδυαστική αυτονομία ξεπερνάει χαλαρά τα 1.000 χλμ.
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει πότε θα κινηθεί με βενζίνη και πότε με υγραέριο κίνησης, καθώς αρκεί ένα πάτημα στο διακόπτη με την ένδειξη LPG που βρίσκεται αριστερά του τιμονιού. Η εναλλαγή καυσίμου γίνεται άμεσα και ανεπαίσθητα.
Όταν καταναλώνει βενζίνη ο κινητήρας αποδίδει 91 ίππους και 160 Nm ροπής, ενώ η μέγιστη ταχύτητα ορίζεται στα 173 χλμ./ώρα. Με υγραέριο κίνησης οι αντίστοιχοι αριθμοί είναι 100 ίπποι, 170 Nm ροπής και 177 χλμ./ώρα. Σε κάθε περίπτωση πάντως η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 11,9 δευτ.
Η σχετικά σφιχτή κλιμάκωση του μηχανικού 6-τάχυτου κιβωτίου δεν αφήνει τον κινητήρα να «κρεμάει» και τον κρατάει δραστήριο, ενώ τα κουμπώματα στον επιλογέα γίνονται χωρίς κόπο. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία η μέση κατανάλωση βενζίνης και υγραερίου κίνησης είναι 5,8 λίτρα/100 χλμ. και 7,4 λίτρα/100 χλμ. αντίστοιχα (μετρήσεις WLTP), ενώ οι εκπομπές C02 ορίζονται στα 115 γρ./χλμ.
Σε πραγματικές η κατανάλωση βενζίνης έδειξε 8,2 λίτρα/100 χλμ. και 9,7 λίτρα/100 χλμ. με υγραέριο κίνησης. Σημειώστε ότι υπάρχει και το κουμπί ECO, το οποίο όταν πατηθεί εξασθενεί λίγο την απόκριση στο γκάζι, με στόχο την οικονομία καυσίμου.
Όταν τελειώνει η άσφαλτος
Παράλληλα ο ήπια περιπετειώδης χαρακτήρας του Sandero Stepway βοηθάει να ανακαλύψετε νέα μέρη, μακριά από την πολύβουη πόλη. Παρά την απουσία συστήματος τετρακίνησης, το Sandero Stepway μπορεί να «λερωθεί» εκτός δρόμου, αλλά με προσοχή, καθώς βασικό του «όπλο» είναι η μεγαλύτερη κατά 41 χλστ. (σε σύγκριση με το Sandero Streetway) απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος.
Συγκεκριμένα, το αμάξωμα απέχει 174 χλστ. με φορτίο και 201 χλστ. χωρίς φορτίο. Στη φαρέτρα του διαθέτει επίσης μαύρο πλαστικό προστατευτικό περιμετρικά του αμαξώματος και αλουμινένιες ποδιές εμπρός-πίσω.
Οδηγώντας
Δομημένο πάνω στην πλατφόρμα CMF το Sandero βγαίνει κερδισμένο με χαμηλότερο βάρος και ενισχυμένη ακαμψία. Η ανάρτηση του (ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) είναι μαλακή και με μεγάλη διαδρομή, κάτι που εξασφαλίζει άνεση στις λακκούβες της πόλης και στις χωμάτινες διαδρομές. Στις στροφές, κυρίως υπό πίεση, οι εντονότερες κλίσεις θα κάνουν την εμφάνιση τους, όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο οδηγικός του χαρακτήρας δεν ενδείκνυται για ακρότητες.
Αυτό θα πρέπει να έχεις επίσης κατά νου όταν ζητήσεις περισσότερη ακρίβεια (ειδικά στη θέση ευθείας) και καλύτερη πληροφόρηση από το ελαφρύ τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση, καθώς η γενικότερη μέτρια αίσθηση του, σου υπενθυμίζει τον προσανατολισμό του οχήματος, που είναι η άνεση. Τα φρένα, με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και ταμπούρα πίσω είναι αποτελεσματικά και δεν αγχώνουν σε μια έκτακτη κατάσταση.
Συμπέρασμα
Ακόμα όμως και αν δεν είστε εκδρομικός τύπος, το Sandero Stepway 1.0 ΤCe LPG σας κλείνει και πάλι πονηρά το «μάτι», καθώς η αρχική τιμή του στην εξοπλιστική έκδοση Essential, διαμορφώνεται στα 17.570 ευρώ. Ότι και αν κάνετε το τριήμερο της 28ης Οκτωβρίου να περάσετε όμορφα και να μείνετε συντονισμένοι στο motori.gr!