Οι μακρινοί προορισμοί δε μοιάζουν με όνειρο θερινής νυκτός, χάρη στο Dacia Sandero Stepway.
Η πιο περιπετειώδης έκδοση, με crossover χαρακτηριστικά, του Sandero μπορεί να σας ταξιδέψει οικονομικά, πολλά χιλιόμετρα μακριά από την αφετηρία σας, χάρη στη δυνατότητα τροφοδοσίας με δυο καύσιμα, βενζίνη και υγραέριο κίνησης (LPG).
Η ιδανική λύση λοιπόν για ένα καλοκαιρινό road trip, όταν οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων έχουν γίνει πλέον απλησίαστες. Προτού λοιπόν «αναχωρήσουμε» ας ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά στο Sandero Stepway των φωτογραφιών.
Dacia Sandero Stepway: Πιο extreme αμφίεση
Η εξοπλιστική έκδοση Extreme που είχαμε στη διάθεσή μας προσφέρει ορισμένες όμορφες στιλιστικές πινελιές στο αμάξωμα. Αντίθεση σχηματίζει το χάλκινο χρώμα στους πλευρικούς καθρέπτες, στα κεντρικά καπάκια των μαύρων ζαντών 16΄΄, στα επάνω ένθετα του μαύρου πλαισίου για τους προβολείς ομίχλης, στο όνομα Stepway και Dacia στις αρθρωτές ράγες οροφής και στην πόρτα του χώρου αποσκευών αντίστοιχα.
Στο εμπρός τμήμα ξεχωρίζει το νέο λογότυπο της Dacia με λευκό χρώμα στην επανασχεδιασμένη μάσκα και οι προβολείς Full Led Pure Vision σε σχήμα “Y”. Ακόμα μια «υπογραφή» της εξοπλιστικής έκδοσης Extreme αποτελούν τα ειδικά γραφικά χαμηλά στις πόρτες.
Οι εξωτερικές συμπαγείς διαστάσεις (μήκος 4.099 χλστ., πλάτος 1.848 χλστ. και ύψος με ράγες οροφής 1.587 χλστ.) του Sandero Stepway το καθιστούν αρκετά ευέλικτο στην πόλη, όταν δεν εξερευνά την εξοχή, με τη βοήθεια του μαύρου προστατευτικού πλαστικού περιμετρικά του αμαξώματος και την απόσταση των 201 χλστ. (χωρίς φορτίο) που το χωρίζουν από το έδαφος.
Dacia Sandero Stepway: Όταν τελειώνει η άσφαλτος
Σημαντικός σύμμαχος στις ήπιες off-road αναζητήσεις αποτελεί το στάνταρ στην έκδοση Extreme σύστημα Extended Grip. Μόλις ενεργοποιηθεί, μέσω ενός κουμπιού στην κεντρική κονσόλα, το σύστημα επιτρέπει στους μπροστινούς κινητήριους τροχούς να κινηθούν πιο ελευθέρα, εξασφαλίζοντας καλύτερη πρόσφυση σε ολισθηρά ή σαθρά εδάφη, ρυθμίζοντας κατάλληλα τη λειτουργία του ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου ευστάθειας (ESC).
Dacia Sandero Stepway: Στα εντός
Στο εσωτερικό το χάλκινο χρώμα εφαρμόζεται στις περσίδες των αεραγωγών, στις ραφές των καθισμάτων και στα διακοσμητικά ένθετα στα πάνελ των θυρών, ενώ στα μαρσπιέ συναντάμε ξανά τα ειδικά γραφικά της έκδοσης Extreme, όπως και στα λαστιχένια πατάκια που καθαρίζονται ευκολότερα από λάσπες και χώματα.
Τα πλαστικά είναι όλα σκληρά, αλλά έχουν καλή συναρμογή και δε δείχνουν «εύθραυστα» στο χρόνο, ενώ κατά μήκος του ταμπλό υπάρχει υφασμάτινη επένδυση. Η εργονομία και οι απλές γραμμές είναι βασικά χαρακτηριστικά στα ενδότερα του Sandero Stepway. Η κεντρική οθόνη αφής των 8 ιντσών έχει από τα πιο εύκολα στην περιήγηση μενού, ενώ επιτρέπει ενσύρματη συνδεσιμότητα του smartphone μέσω Apple CarPlay και Android Auto.
Ο πίνακας οργάνων είναι αναλογικός και στο κέντρο του ενσωματώνεται μια πολλαπλών ενδείξεων μικρή οθόνη TFT 3,5 ιντσών. Δύσκολα κάποιος θα παραπονεθεί ότι δε βολεύεται στην πίσω σειρά καθισμάτων (μεταξόνιο 2.604 χλστ.) Ικανοποιητικό σε μέγεθος, βάθος και άνοιγμα, είναι το πορτμπαγκάζ, προσφέροντας 410 λίτρα, ενώ όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων αυξάνεται στα 1.455 λίτρα.
Dacia Sandero Stepway: Διαφορές βενζίνης και LPG
Ο turbo «χιλιάρης» κινητήρας που βρίσκεται κάτω από το εμπρός καπό του Sandero Stepway, όπως προαναφέραμε, καταναλώνει εκτός από βενζίνη και υγραέριο κίνησης (LPG). Έχει ελαστική λειτουργία, τραβάει αρκετά γερά από χαμηλά, κινεί με άνεση το αμάξωμα, προδίδει περισσότερο στις υψηλότερες στροφές την τρικύλινδρη φύση του, ενώ ο ήχος του γίνεται κάπως εντονότερος όταν ανεβάζεις ρυθμούς. Εδώ ίσως να παίζει το ρόλο της και η ηχομόνωση της καμπίνας, η οποία δε διεκδικεί δάφνες.
Η σχετικά σφιχτή κλιμάκωση του μηχανικού 6-τάχυτου κιβωτίου δεν αφήνει τον κινητήρα να «κρεμάει» και τον κρατάει δραστήριο, ενώ τα κουμπώματα στον επιλογέα γίνονται χωρίς κόπο. Όταν καταναλώνει βενζίνη ο κινητήρας αποδίδει 91 ίππους και 160 Nm ροπής, ενώ η μέγιστη ταχύτητα ορίζεται στα 173 χλμ./ώρα. Με υγραέριο κίνησης οι αντίστοιχοι αριθμοί είναι 100 ίπποι, 170 Nm ροπής και 177 χλμ./ώρα. Σε κάθε περίπτωση πάντως η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 11,9 δευτ.
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει πότε θα κινηθεί με βενζίνη και πότε με υγραέριο κίνησης, καθώς αρκεί ένα πάτημα στο διακόπτη με την ένδειξη LPG που βρίσκεται στην αριστερή του πλευρά. Η εναλλαγή καυσίμου γίνεται άμεσα και ανεπαίσθητα. Επίσης ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται κάποια αξιοσημείωτη μεταβολή στις επιδόσεις και στη λειτουργία του κινητήρα.
Dacia Sandero Stepway: Απόδοση και οικονομία
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία η μέση κατανάλωση βενζίνης και υγραερίου κίνησης είναι 5,8 λίτρα/100 χλμ. και 7,4 λίτρα/100 χλμ. αντίστοιχα (μετρήσεις WLTP), ενώ οι εκπομπές C02 ορίζονται στα 115 έως 130 γρ./χλμ. Σε πραγματικές συνθήκες (με το air condition διαρκώς ενεργοποιημένο λόγω του παρατεταμένου καύσωνα) η κατανάλωση έδειξε 8,5 λίτρα/100 χλμ. με βενζίνη και 9,7 λίτρα/100 χλμ. με υγραέριο κίνησης. Σημειώστε ότι υπάρχει και το κουμπί ECO, το οποίο όταν πατηθεί εξασθενεί λίγο την απόκριση στο γκάζι, με στόχο την οικονομία του εκάστοτε καυσίμου.
Εκεί που κερδίζει το υγραέριο κίνησης είναι στην τρέχουσα τιμή του (0,875 ευρώ/λίτρο) έναντι της βενζίνης 95 οκτανίων (1,907 ευρώ/λίτρο). Με γεμάτο το ρεζερβουάρ βενζίνης (50 λίτρα χωρητικότητα) και τη δεξαμενή αποθήκευσης του υγραερίου κίνησης (40 λίτρα χωρητικότητα, τοποθετημένη στο διαμέρισμα της ρεζέρβας) η συνδυαστική αυτονομία του Sandero Stepway ξεπερνάει χαλαρά τα 1.000 χλμ.
Dacia Sandero Stepway: Οδηγώντας
Η ανάρτηση (ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) είναι μαλακή και με μεγάλη διαδρομή, κάτι που εξασφαλίζει άνεση στις λακκούβες της πόλης και στις χωμάτινες διαδρομές. Στις στροφές, κυρίως υπό πίεση, οι εντονότερες κλίσεις θα κάνουν την εμφάνιση τους, όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο οδηγικός του χαρακτήρας δεν ενδείκνυται για ακρότητες.
Αυτό θα πρέπει να έχεις επίσης κατά νου όταν ζητήσεις περισσότερη ακρίβεια (ειδικά στη θέση ευθείας) και καλύτερη πληροφόρηση από το ελαφρύ τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση, καθώς η γενικότερη μέτρια αίσθησή του, σου υπενθυμίζει τον προσανατολισμό του οχήματος, που είναι η άνεση. Τα φρένα, με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και ταμπούρα πίσω είναι αποτελεσματικά και δεν αγχώνουν σε μια έκτακτη κατάσταση.
Συνοψίζοντας
Το Sandero Stepway φτάνει ψηλά και δεν εννοούμε κάποια βουνοκορφή, αλλά τα πλεονεκτήματα του. Πιο εκλεπτυσμένο σχεδιαστικά στην έκδοση Extreme, με επαρκείς χώρους, εναλλακτικό καύσιμο κόντρα στο «ρεύμα» του εξηλεκτρισμού, καλό εξοπλισμό, αλλά πάνω από παραμένει value for money. Η αρχική τιμή του με τον 1.0 ΤCe διπλού καυσίμου κινητήρα στην έκδοση Essential διαμορφώνεται στα 18.470 ευρώ και στην Εxtreme στα 21.200 ευρώ.