Στη συγκεκριμένη περίπτωση, θα γνωρίσουμε το νέο Dacia Sandero με τον ισχυρότερο 1.0 TCe turbo κινητήρα, ο οποίος εκτός από βενζίνη, καταναλώνει και υγραέριο κίνησης (LPG). Εδώ το κόστος βρίσκεται στα 13.820 ευρώ (στην εξοπλιστική έκδοση Life), αλλά και πάλι η αναλογία αξίας/τιμής διατηρείται πολύ ψηλά.
Σεμνό αλλά όχι αδιάφορο
Στην τρίτη του πλέον γενιά, το Sandero Streetway (υπάρχει και το Stepway με crossover χαρακτηριστικά) διακρίνεται για την σαφώς πιο κομψή και μοντέρνα εξωτερική του εικόνα. Σίγουρα δεν έχει να επιδείξει κάποια σχεδιαστική τομή, όμως μερικές φορές το απλό γίνεται πιο εύκολα αποδεκτό.
Οι αναλογίες του έχουν αυξηθεί λίγο, όμως διατηρεί την αστική του καταγωγή, όπως αποδεικνύουν και οι αριθμοί. Συγκεκριμένα, το μήκος, το πλάτος και το ύψος του να διαμορφώνονται στα 4.088 χλστ., 1.848 χλστ. και 1.499 χλστ. αντίστοιχα.
Διακριτικό δυναμισμό προσδίδουν οι «νευρώσεις» στο καπό, η πιο εμφατική μάσκα με τα ενσωματωμένα Led σχήματος κάθετου “Y” στους εμπρός προβολείς και τα ελαφρώς τονισμένα πίσω φτερά.
Πιο σύγχρονο και ευρύχωρο
Στο εσωτερικό τώρα έχει σβηστεί κάθε ανάμνηση από το παρελθόν του Sandero. Το ταμπλό είναι χαμηλότερο και πιο επίπεδο, ενώ στο κέντρο του δεσπόζει η οθόνη αφής 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, το οποίο μας άρεσε για το εύκολο μενού του. Στο πάνω αριστερό τμήμα της οθόνης υπάρχει μια πτυσσόμενη βάση στήριξης για το smartphone και πίσω της μια θύρα USB.
Στον αναλογικό και ευανάγνωστο πίνακα οργάνων έχει ενσωματωθεί μια TFT οθόνη 3,5 ιντσών, η οποία προβάλει διάφορες βασικές ενδείξεις. Θα θέλαμε όμως να υπάρχει και το παραδοσιακό στρογγυλό χειριστήριο για την αυξομείωση της έντασης. Το πολυλειτουργικό τιμόνι διατηρεί τις τέσσερις ακτίνες του, ενώ εύχρηστα είναι τα τρία στρογγυλά χειριστήρια του κλιματισμού στη βάση της κεντρικής κονσόλας.
Όλα τα πλαστικά είναι σκληρά, κάτι αναμενόμενο για τα δεδομένα, αυτό όμως δε σημαίνει ότι ρίχνουν την ποιότητα. Η υφασμάτινη επένδυση κατά μήκος του ταμπλό και στα πάνελ των θυρών αναβαθμίζει την εικόνα της καμπίνας.
Στην πίσω σειρά καθισμάτων ο χώρος για τα πόδια των επιβατών (μεταξόνιο 2.604 χλστ.) είναι μεγαλύτερος και δύσκολα κάποιος θα παραπονεθεί ότι δε βολεύεται. Ικανοποιητικό σε μέγεθος, βάθος και άνοιγμα είναι το πορτμπαγκάζ, προσφέροντας από 410 έως 1.455 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.
Διπλό καύσιμο
Όπως αναφέραμε και στην εισαγωγή, το ασημί Sandero των φωτογραφιών τροφοδοτείται από τον turbo έμμεσου ψεκασμού 1.0 TCe κινητήρα διπλού καυσίμου. Έχει ελαστική λειτουργία, τραβάει αρκετά γερά από χαμηλά, κινεί με άνεση το αμάξωμα του Sandero Streetway, προδίδει περισσότερο στις υψηλότερες στροφές την τρικύλινδρη φύση του, ενώ ο ήχος του γίνεται κάπως εντονότερος όταν ανεβάζεις ρυθμούς.
Εδώ ίσως να παίζει το ρόλο της και η ηχομόνωση της καμπίνας, η οποία δε διεκδικεί δάφνες, αλλά δεν είναι το τρωτό σημείο του Sandero Streetway. Η σχετικά σφιχτή κλιμάκωση του μηχανικού 6-τάχυτου κιβωτίου δεν αφήνει τον κινητήρα να «κρεμάει» και τον κρατάει δραστήριο, ενώ τα κουμπώματα στον επιλογέα γίνονται χωρίς κόπο.
Όταν καταναλώνει βενζίνη ο κινητήρας αποδίδει 91 ίππους και 160 Nm ροπής, ενώ η μέγιστη ταχύτητα ορίζεται στα 179 χλμ./ώρα. Με υγραέριο κίνησης οι αντίστοιχοι αριθμοί είναι 100 ίπποι, 170 Nm ροπής και 183 χλμ./ώρα. Σε κάθε περίπτωση πάντως η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 11,6 δευτ.
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει πότε θα κινηθεί με βενζίνη και πότε με υγραέριο κίνησης, καθώς αρκεί ένα πάτημα στο διακόπτη με την ένδειξη LPG που βρίσκεται στην αριστερή του πλευρά. Η εναλλαγή καυσίμου γίνεται άμεσα και ανεπαίσθητα. Επίσης ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται κάποια αξιοσημείωτη μεταβολή στις επιδόσεις και στη λειτουργία του κινητήρα.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία η μέση κατανάλωσης βενζίνης και υγραερίου κίνησης είναι 5,6 λίτρα/100 χλμ. και 7,3 λίτρα/100 χλμ. αντίστοιχα (μετρήσεις WLTP), ενώ οι εκπομπές C02 ορίζονται στα 109 γρ./χλμ. Σε πραγματικές συνθήκες η κατανάλωση βενζίνης έδειξε 7,5 λίτρα/100 χλμ. και 8,5 λίτρα/100 χλμ. με υγραέριο κίνησης. Σημειώστε ότι υπάρχει και το κουμπί ECO, το οποίο όταν πατηθεί εξασθενεί λίγο την απόκριση στο γκάζι, με στόχο την οικονομία καυσίμου.
Εκεί που κερδίζει το υγραέριο κίνησης είναι στην τρέχουσα τιμή του (0,805 ευρώ/λίτρο) έναντι της βενζίνης 95 οκτανίων (1,614 ευρώ/λίτρο). Με γεμάτο το ρεζερβουάρ βενζίνης (50 λίτρα χωρητικότητα) και τη δεξαμενή αποθήκευσης του υγραερίου κίνησης (40 λίτρα χωρητικότητα, τοποθετημένη στο διαμέρισμα της ρεζέρβας) η αυτονομία ξεπερνάει χαλαρά τα 1.000 χλμ., προσθέτοντας ακόμα ένα «όπλο» στη φαρέτρα του Sandero.
Στο δρόμο
Δομημένο πάνω στην πλατφόρμα CMF το Sandero βγαίνει κερδισμένο με χαμηλότερο βάρος και ενισχυμένη ακαμψία. Η ανάρτηση του (ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) είναι ιδανική για μετακινήσεις μέσα στην πόλη, καθώς είναι μαλακή και δεν ταλαιπωρεί πάνω από τις αναρίθμητες λακκούβες των ελληνικών δρόμων.
Στις στροφές, κυρίως υπό πίεση, οι εντονότερες κλίσεις θα κάνουν την εμφάνιση τους, όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο οδηγικός του χαρακτήρας δεν ενδείκνυται για ακρότητες. Αυτό θα πρέπει να έχεις επίσης κατά νου όταν ζητήσεις περισσότερη ακρίβεια (ειδικά στη θέση ευθείας) και καλύτερη πληροφόρηση από το ελαφρύ τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση, καθώς η γενικότερη μέτρια αίσθηση του, σου υπενθυμίζει τον προσανατολισμό του οχήματος, που είναι η άνεση. Τα φρένα, με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και ταμπούρα πίσω είναι αποτελεσματικά και δεν αγχώνουν σε μια έκτακτη κατάσταση.
Προτεραιότητα η τσέπη σου
Συνοψίζοντας, το Sandero Streetway με διπλό καύσιμο απευθύνεται σε όσους διανύουν πολλά χιλιόμετρα, θέλουν επαρκείς χώρους, καλό εξοπλισμό, να κινούνται οικονομικά, έχουν συγκεκριμένο budget και αναζητούν την πιο value for money πρόταση της αγοράς. Κάποιοι ίσως μιλήσουν για το «φτωχό συγγενή» εστιάζοντας μόνο σε brand name, ποιότητα και οδηγικό ταπεραμέντο, ωστόσο η πλειοψηφία θα το χαρακτηρίσει ως μια αρκετά έξυπνη επιλογή.