Η Dacia με το Spring κάνει την κίνηση ματ στις αστικές μετακινήσεις, καθώς προσφέρει το πιο οικονομικό ηλεκτρικό της αγοράς.
Ολοένα και περισσότεροι αγοραστές προσανατολίζονται στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, παρόλο το υψηλό αναλογικά κόστος κτήσης και το σχετικά περιορισμένο δίκτυο δημόσιων φορτιστών.
Dacia Spring: Το μοναδικό ηλεκτρικό με τιμή κάτω από 20.000 ευρώ
Η Dacia φέρνει την ηλεκτροκίνηση ακόμα πιο κοντά στο ευρύ κοινό, καθώς είναι το πιο προσιτό ηλεκτρικό μοντέλο της ελληνικής αγοράς, με τιμή χαμηλότερη από τα 20.000 ευρώ, μέσω φυσικά του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2».
Αν και η αυτονομία των 220 χλμ., μπορεί να θεωρηθεί μικρή, ωστόσο η πλειοψηφία των οδηγών δεν διανύει πάνω από 70 χλμ ημερησίως, με αποτέλεσμα το Spring να χρειάζεται φόρτιση κάθε 3-4 μέρες. Σε περίπτωση δε, που υπάρχει η δυνατότητα φόρτισης στην οικία ή στο χώρο εργασίας του κατόχου, τότε απλοποιείται η κατάσταση καθώς μπορείς να έχεις κάθε μέρα το Spring φορτισμένο στο 80–100% και να μην έχεις κανένα άγχος.
Ο αστικός χαρακτήρας του Spring τονίζεται και από τις εξωτερικές του διαστάσεις, με το μήκος του να φτάνει τα 3.73 μέτρα και το πλάτος του τα 1.58 μέτρα.
Dacia: Ευέλικτο και σβέλτο στην πόλη το Spring
Σε συνδυασμό δε και με το μικρό μεταξόνιο των 2.42 μέτρων, αλλά με το γρήγορο τιμόνι των 3.4 στροφών από άκρη σε άκρη, το Spring είναι πολύ ευέλικτο, με μικρό κύκλο στροφής (9.4 μέτρα) και παρκάρει πολύ εύκολα, ακόμα και σε στενές θέσεις.
Στον αστικό ιστό αναδεικνύονται τα πλεονεκτήματα και της ηλεκτροκίνησης χάρη στο αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης και την άμεση απόκριση του κινητήρα και τη ροπή διαθέσιμη από τις… 0 στροφές. Σύμφωνα με την Dacia, τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση καλύπτονται σε 13.7 δευτ., με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 125 χλμ./ώρα.
Ωστόσο καλό είναι να μην ξεπερνά ο οδηγός τα 100 χλμ./ώρα στις αστικές οδούς ταχείας κυκλοφορίας (πχ Αττική Οδός), καθώς η κατανάλωση αυξάνεται δυσανάλογα. Μέχρι πάντως τα 90 χλμ./ώρα οι επιταχύνσεις εν κινήσει είναι αρκετά καλές για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, αν και συνίσταται η επιλογή «ECO», για μεγαλύτερη αυτονομία.
H ρύθμιση της ανάρτησης προσανατολίζεται, όπως είναι λογικό, στην άνεση, ώστε το Spring να απορροφά τις κακοτεχνίες των δρόμων, και το αποτέλεσμα είναι ικανοποιητικό, τηρουμένων των αναλογιών. Το εσωτερικό διαθέτει τα απαραίτητα, ενώ στην κεντρική κονσόλα υπάρχουν οι αναγκαίες για τη σημερινή εποχή θήκες μικροαντικειμένων. Στη βάση της κονσόλας βρίσκεται και ο
περιστροφικός διακόπτης του κιβωτίου.
Όμως οι φίλες μας οι σοφερίνες θα δυσαρεστηθούν από την έλλειψη… καθρέπτη στα σκιάδια οδηγού και συνοδηγού. Οπότε τα περί μακιγιάζ από το σπίτι…
Επίσης το Spring πρέπει να είναι το μόνο ηλεκτρικό αυτοκίνητο με το παραδοσιακό κλειδί για τον κινητήρα. Οι χώροι για τους μπροστινούς επιβάτες είναι επαρκείς, ενώ πίσω οι πιο ψηλοί επιβάτες θα δυσκολευτούν, λόγω του περιορισμένου χώρου για τα γόνατα, εξαιτίας του μικρού μεταξονίου. Ικανοποιητικός για τις διαστάσεις του αυτοκινήτου είναι και ο χώρος αποσκευών με όγκο 290 λίτρα που σίγουρα θα καλύψει τις καθημερινές ανάγκες.
Μη ξεχνάμε οτι στο Spring θα βρείτε και ρεζέρβα. Κάτι σπάνιο στην εποχή μας, και όμως στο Spring υπάρχει…
Βρίσκεται κάτω από τη μοκέτα στο χώρο των αποσκευών.
Στους ελληνικούς δρόμους που οι περισσότεροι θυμίζουν βομβαρδισμένο τοπίο, η ύπαρξη ρεζέρβας κρίνεται απαραίτητη.
Το Spring συνολικά δείχνει λογική επιλογή για ένα δεύτερο αυτοκίνητο, που θα χρησιμοποιηθεί για τις καθημερινές διαδρομές σπίτι – γραφείο – σπίτι ήσυχα ήσυχα και απλά, όπως λέει και το τραγούδι, με κατανάλωση γύρω στις 13 kWh/100 χλμ.
Καλύπτει απόλυτα τη μεταφορά παιδιών στις διάφορες δραστη ριότητες και τις επισκέψεις στα supermarkets, χωρίς να χρειάζεσαι κάποιον επιπλέον εξοπλισμό, καθώς όσο προσθέτεις «ανεβαίνει» η τιμή.
Μπορεί να είναι το πιο προσιτό ηλεκτρικό της ελληνικής αγοράς, ωστόσο το
κόστος των 25.000 ευρώ είναι υψηλό χωρίς την επιδότηση.
Με την επιδότηση του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» γίνεται σίγουρα πιο ελκυστικό, αφού με τιμή 18.950 ευρώ (19.860 ευρώ η έκδοση των φωτογραφιών) σας προκαλεί να ψάξετε για αντίπαλο…
Περισσότερες φωτογραφίες