Η Dacia πήρε βαθιά «ανάσα» και «φύσηξε» προς το Duster ένα φρέσκο αέρα, ο οποίος κατευθύνθηκε κυρίως στον αισθητικό τομέα.
Το δημοφιλές SUV αναμφισβήτητα απέκτησε μια πιο μοντέρνα εξωτερική εικόνα, με μικρές, αλλά στοχευμένες αλλαγές. Η νέα σκούρα πράσινη απόχρωση του Duster-που βλέπετε στις φωτογραφίες-αναδεικνύει περισσότερο τη σιλουέτα, ενώ διατηρούνται οι απλές γραμμές και τα χαρακτηριστικά τονισμένα του φτερά.
Στο μικροσκόπιο
Σημείο αναφοράς όμως, αποτελεί η εφαρμογή στην επανασχεδιασμένη μάσκα του νέου λογότυπου της Dacia, το οποίο πλαισιώνεται από διακοσμητικά ένθετα. Παράλληλα στην πόρτα του χώρου αποσκευών αναγράφεται το όνομα της ρουμάνικης εταιρείας με νέα σύγχρονη γραμματοσειρά. Από πλευράς διαστάσεων, το μήκος του Duster παραμένει στα 4.341 χλστ., το πλάτος στα 1.804 χλστ. και το ύψος στα 1.693 χλστ.
Παρατηρήστε ακόμα το σατινέ χρώμιο που έχει εφαρμοστεί στα καλύμματα των πλευρικών καθρεπτών, στις ράγες οροφής και στις ποδιές των προφυλακτήρων. Κεντρικό σχεδιαστικό μοτίβο στο ανανεωμένο Duster αποτελεί το γράμμα “Y”, καθώς εμφανίζεται στα Led φώτα ημέρας, στις τέσσερις ακτίνες των νέων 17 ιντσών δίχρωμων ζαντών (με ελαστικά διαστάσεων 215/60) και στα διακριτικά τροποποιημένα πίσω φωτιστικά σώματα.
Στα εντός
Ανοίγοντας την πόρτα του Duster ακούγεται πλέον ένας ήχος καλωσορίσματος, ενώ το σκηνικό στα ενδότερα είναι επίσης εκσυγχρονισμένο. Το μάτι «πέφτει» κατευθείαν στο νεό πολυλειτουργικό δερμάτινο τιμόνι, όπου αναγράφεται με κεφαλαία πλέον γράμματα το όνομα της Dacia. Οι αεραγωγοί έχουν τώρα εξάγωνο σχήμα και περίγραμμα από σατινέ χρώμιο, ενώ το «παρών» δίνει η μεγάλη κεντρική οθόνη των 8 ιντσών (θα θέλαμε λίγο ταχύτερη απόκριση αφής) που υποστηρίζει το σύστημα πολυμέσων-πλοήγησης.
Τα πλαστικά παραμένουν όλα σκληρά, αλλά με στιβαρή συναρμογή, ενώ η εργονομία και οι χώροι για μικροαντικείμενα ικανοποιούν. Ο οδηγός κάθεται ψηλά και έχει αρκετά καλή περιμετρική ορατότητα, ενώ οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν ανετότατους χώρους για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.673 χλστ.). To πορτμπαγκάζ με το φαρδύ άνοιγμα και το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης προσφέρει απλόχερα 478-1.623 λίτρα.
Κινητήρας-κιβώτιο-κατανάλωση
Κάτω από το εμπρός βρίσκεται ο αξιόλογος τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1,33 λίτρων TCe, (που κινεί μοντέλα της Renault αλλά και της Mercedes) ο οποίος παράγει 150 ίππους (5.250-6.000 σ.α.λ.), ενώ κινεί με περίσσιο θάρρος το ανανεωμένο Duster. Έχει πολιτισμένη λειτουργία, μπρίο σε μεγάλο εύρος και γερό «τράβηγμα» από χαμηλά, καθώς η ροπή των 250 Nm είναι παρούσα από τις 1.700 σ.α.λ.
Συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο ΕDC διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, το οποίο έχει σχετικά σφιχτή κλιμάκωση, εκτελεί στρωτά τις αλλαγές (προσφέρει και χειροκίνητη επιλογή) και μόνο στις απότομες επιταχύνσεις εμφανίζει πιο απότομη αντίδραση.
Με το συγκεκριμένο συνδυασμό κινητήρα-κιβωτίου το Duster μπορεί να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός 9,7 δευτ. και να φτάσει τα 199 χλμ./ώρα. Με νορμάλ οδήγηση η μέση κατανάλωση καυσίμου που καταγράψαμε ήταν 8,4 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 6,2 λίτρα/100 χλμ.-εκπομπές C02 στα 141 γρ./χλμ.). Πατώντας βέβαια το διακόπτη με την ένδειξη ECO μπορείς να πετύχεις χαμηλότερο νούμερο στην κατανάλωση καυσίμου, ενώ η απόκριση στο γκάζι εξασθενεί κάπως.
Σε άσφαλτο αλλά και χώμα
Γνώριμος ο οδηγικός χαρακτήρας του Duster, τον οποίο καθορίζει σημαντικά η μαλακή ανάρτηση (ΜακΦέρσον μπροστά/ημιάκαμπτος πίσω) με τη μεγάλη της «διαδρομή», η οποία εξασφαλίζει άνεση (ειδικά στις άπειρες λακκούβες των ελληνικών δρόμων), αλλά επιτρέπει λίγο εντονότερες κλίσεις στις στροφές, ωστόσο δεν αισθάνεσαι ότι γέρνει ανησυχητικά.
Από το ελαφρύ τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση εισπράξαμε μέτρια αίσθηση, ωστόσο είναι σχετικά ελαφρύ και δεν κουράζει. Στον ανοιχτό δρόμο ταξιδεύει αξιοπρεπέστατα και με σταθερότητά, ενώ αεροδυναμικοί θόρυβοι θα κάνουν την εμφάνιση τους κυρίως σε υψηλότερες ταχύτητες. Αποτελεσματικά τα φρένα, παρότι μόνο μπροστά υπάρχουν αεριζόμενοι δίσκοι, ενώ πίσω ταμπούρα. Μπορεί στα χέρια μας να είχαμε τη δικίνητη έκδοση, όμως η απόσταση των 217 εκατοστών από το έδαφος και οι καλές γωνίες προσέγγισης (30 μοίρες), ράμπας (21 μοίρες) και φυγής (34 μοίρες) σε προτρέπουν για ήπιες off-road διαδρομές.
Συμπέρασμα
Το ανανεωμένο Duster είναι πιο εκλεπτυσμένο και φινετσάτο, ενώ διατήρησε όλα τα πλεονεκτήματα που το έχουν αναδείξει. Με τον 1.3 TCe βενζινοκινητήρα των 150 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων η τιμή του, αποκλειστικά στην πλούσια εξοπλιστική έκδοση Journey, ορίζεται στα 27.540 ευρώ.