Πρώτη μέρα λοιπόν του Νέου Χρόνου, και μαζί με τις ευχές για μια καλύτερη χρονιά, μακριά από πανδημίες και άλλα τινά που φέρνουν την ανθρωπότητα αντιμέτωπη με δύσκολες καταστάσεις, η αγωνιστική χρονιά ξεκίνησε από τη Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας, με την πιο σκληρή περιπέτεια ανθρώπων και μηχανών, το Ντακάρ.
Η 1η Ιανουαρίου 2022 περιλάμβανε την κατατακτήρια Ειδική Διαδρομή.
Διαβάστε ακόμα
Από τα 595 χλμ. συνολικού μήκους, τα 19 ήταν τα χλμ. της Ειδικής Διαδρομής (1α), που θα διαμορφώσει τη σειρά εκκίνησης για τον αγώνα που επι της ουσίας ξεκινάει την Κυριακή 2 Ιανουαρίου με την 1β Ειδική Διαδρομή, όπως ονομάζεται, συνολικού μήκους 514 χλμ. από τα οποία τα 333 τα χλμ. της Ειδικής Διαδρομής.
Στα δύσκολα λοιπόν με το «καλημέρα» υπογραμμίζοντας έτσι τη φιλοσοφία του Ντακάρ, σε μια «κυκλική» διαδρομή με αφετηρία και τερματισμό την πόλη Hail.
Tα περισσότερα χλμ. είναι στην άμμο με υψόμετρο γύρω στα 1.200 μ. από την επιφάνεια της θάλασσας.
Στην κατατακτήρια Ειδική Διαδρομή τον πρώτο χρόνο σημείωσαν οι Al-Attiya-Baumel με το Toyota Hilux και χρόνο 10΄56’’ με δεύτερους στους Sainz-Cruz (Audi RS Q e-tron) στα 12’’ πίσω. Οι Νοτιοαφρικάνοι Baragwanath-Cremer (Century Racing) μια θέση πιο κάτω με διαφορά 37’’ όπως οι επίσης Νοτιοαφρικάνοι Lategan-Cummings (Τoyota Hilux) με τους Loeb-Lurquin (BRT) να βρίσκονται στην 5η θέση με 37’’ από την κορυφή.
Η αλεπού της ερήμου, ο Peterhansel με τον Boulanger με το άλλο Audi σημείωσαν τον 140 χρόνο 1’12’’ από την κορυφή και 2’’ από τους Ekstrom-Berkvist με το τρίτο Audi.
Οι προβολείς είναι φυσικά στραμμένοι στον Al-Attiya που λόγω των νέων κανονισμών το Toyota φέρει μεγαλύτερα ελαστικά ευελπιστώντας να μην έχει τα κλαταρίσματα του περασμένου Ντακάρ, των τριών πληρωμάτων με τα υβριδικά Audi, στον Loeb , στο πρώτο του Ντακάρ χωρίς συνοδηγό τον Elena, αλλά με τον Lurquin, και στον 14 φορές νικητή του Ντακάρ (αυτοκίνητα-μοτοσυκλέτες) Peterhansel.