Στην πιο σκληρή περιπέτεια ανθρώπων και μηχανών, το Dakar, που μπορεί σαν φιλοσοφία να άλλαξε, αλλά να διατηρεί τον χαρακτήρα του, η Toyota στον αγώνα του 2023 συμμετέχει με τρία εργοστασιακά Hilux T1+ με στόχο να διπλασιάσει τις νίκες στην έρημο της Σαουδικής Αραβίας.
Aιχμή του δόρατος για την ιαπωνική ομάδα είναι οι Νάσερ Αλ Ατίγια-Μάθιου Μπομέλ με τον αριθμό 200 στις πόρτες. Ο Αλ Ατίγια έχει κερδίσει τον αγώνα 4 φορές (2011, 2015, 2019, 2022).
Το δεύτερο Hilux T1+ οι Ντε Βιγιέ-Ντενίς Μέρφι με τον αριθμό 205, με τον Ντε Βιγιέ να έχει ανέβει στο πρώτυο σκαλί του βάθρου το 2009, ενώ το τρίτο pick-up της Toyota οι Χενκ Λάτεγκαν-Μπρετ Κάμινγκς.
Το αυτοκίνητο φέρει σωληνωτό σασί, όπως για παράδειγμα τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally1 στο WRC, όπου πάνω σε αυτό τοποθετείται το κουβούκλιο που …μοιάζει με Land Cruiser, όπως ακριβώς και στα Rally1 του WRC.
Ισχύς
Ο κινητήρας προέρχεται από το Land Cruiser 300, 3.3 λίτρων V6, diesel, twin turbo απόδοσης 357 ίππων με ροπή 620 Nm που συνδυάζεται με σειριακό κιβώτιο της Sadev 6 σχέσεων με κεραμικό διπλό δίσκο 215 χλστ., με κίνηση σε όλους τους τροχούς με διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης στον μπροστινό και πίσω άξονα καθώς και στο κέντρο.
Οι αναρτήσεις αποτελούνται από διπλά ψαλίδια με διαδρομή 350 χλστ. με ζάντες 17 ιντσών, ρεζερβουάρ 540 λίτρων και βάρους 2 τόνων (μίνιμουμ) .
Οι διαστάσεις του Hilux T1+ είναι σε μήκος/πλάτος/ύψος 4,810 χλστ./2,300 χλστ./1,890 χλστ. με μεταξόνιο 3,140 χλστ.
Στο αυτοκίνητο σε σχέση με τη φετινή έκδοση έχουν εξελιχθεί τα διαφορικά, τα ψαλίδια της ανάρτησης ενισχύθηκαν, τα αμορτισέρ βελτιώθηκαν ενώ η ηλεκτρονική μονάδα είναι της Motec.
To Dakar 2023 θα ξεκινήσει την Πρωτοχρονιά από την Ερυθρά Θάλασσα και θα τερματίσει στις 15 Ιανουαρίου στην Νταμάμ, έχοντας διασχίσει όλη τη Σαουδική Αραβία, με ημέρα ξεκούρασης και ανασυγκρότησης στο Ριάντ στις 9 Ιανουαρίου.
Τα συνολικά χλμ. είναι 5.000.
Ραντεβού λοιπόν στις 31 Δεκεμβρίου με τον «πρόλογο» του αγώνα που θα δώσει ένα πρώτο μήνυμα, χωρίς να προσμετρά στην κατάταξη του Dakar 2023.