Ο Σαουδάραβας Yazeed Al Rajhi με τον Γερμανό συνοδηγό του Timo Gottschalk , οδηγώντας ένα ιδιωτικό Toyota Hilux κέρδισαν το Dakar, την πιο γνωστή περιπέτεια ανθρώπων και μηχανών.
Μάλιστα ο Σαουδάραβας «άφησε» στη δεύτερη θέση τους Henk Lategan-Brett Cummings με το εργοστασιακό Toyota Hilux ύστερα από μια μονομαχία στην τελευταία διαδρομή των 61 χλμ. η οποία κατέληξε με διαφορά 3’ 57’’ υπερ του Σαουδάραβα.
Dakar: Για τον τοπικό ήρωα Al Rajhi, αυτή είναι η πρώτη του νίκη στην καριέρα του στο πιο απαιτητικό rally raid στον κόσμο.
Ο Yazeed Al Rajhi μετά από ένα ατυχές 2024 που σημαδεύτηκε από ένα ατύχημα το οποίο αφαίρεσε κάθε πιθανότητα επιτυχίας, φέτος ο Al Rajhi προσέγγισε τον αγώνα με αποφασιστικότητα και με τη μαεστρία του συνοδηγού του.
Διαχειρίστηκε με μαεστρία την αρχική φάση και ξεπέρασε χωρίς προβλήματα τόσο το πολύ δύσκολο στάδιο του Μαραθωνίου όσο και το στάδιο των 48 ωρών. Τη δεύτερη εβδομάδα ανέβασε ρυθμό, πετυχαίνοντας επάξια τον θρίαμβο. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Mattias Ekström με τον Emil Berkvist στην πρώτη εμφάνιση του Ford Raptor στον αγώνα της ερήμου με διαφορά 20’21’’ από την κορυφή, ενώ στην 4η θέση το Dacia Sandrider με τους Nasser Al-Attiyah-Edouard Boulanger στην πρώτη συμμετοχή της εταιρίας στον μαραθώνιο του Dakar.
Το φετινό Dakar προσέφερε συναρπαστικές εξελίξεις, με τους δύο super-stars Carlos Sainz (Ford Raptor), Sebastian Loeb (Dacia Sandrider) να εγκαταλείπουν νωρίς-νωρίς την προσπάθεια όταν από ανατροπή στράβωσαν τα roll-cage και στα δύο αυτοκίνητα με τους τεχνικούς εφόρους να μην αφήνουν για λόγους ασφαλείας την επανεκκίνησή τους.
Η συνέχεια ήταν μια εξαιρετική μονομαχία μεταξύ του Yazeed Al Rajhi και του Henk Lategan. Ο Νοτιοαφρικανός, που βελτιώνεται συνεχώς τις τελευταίες σεζόν, είχε έναν άψογο αγώνα τακτικής, αλλά ο Σαουδάραβας οδηγός, χάρη σε μια εξαιρετική τελική επίδοση, κέρδισε το τρόπαιο.
Οι δυο τους πήραν εναλλάξ στην κορυφή κατά τη διάρκεια της δεύτερης εβδομάδας, τερματίζοντας μόλις 3 λεπτά και 57 δευτερόλεπτα διαφορά μετά από σχεδόν 53 ώρες αγώνα, η δεύτερη μικρότερη διαφορά στην ιστορία του Ντακάρ.
Η επιτυχία του Al Rajhi αποκτά ιδιαίτερη σημασία. Όχι μόνο επειδή κέρδισε μπροστά στο κοινό του, αλλά το έκανε ως ιδιώτης, κερδίζοντας τις εργοστασιακές ομάδες Toyota, Ford, Dacia, Mini και Century Racing. Ο τερματισμός του Mattias Ekstrom στο βάθρο με τη Ford M-Sport ήταν επίσης εντυπωσιακός, χάρη σε μια σταθερή στρατηγική αντίστασης στην ανάκαμψη του Nasser Al-Attiyah, ο οποίος τιμωρήθηκε από τεχνικά προβλήματα και πέναλτι.
Οι Mitchell Guthrie- Kellon Walch με Ford Raport και Matthieu Serradori -Loic Minaudier (Century Racing) συμπλήρωσαν το Top 5 υψηλού επιπέδου, επιβεβαιώνοντας την ανταγωνιστικότητα της Ford και της Century.
Εξαιρετική ήταν επίσης η εμφάνιση του νεαρού Αργεντινού Juan Cruz Yacopini που με τον Daniel Oliveras ολοκλήρωσαν στην 7η θέση οδηγώντας Toyota Hilux.
Tη 10άδα συμπλήρωσαν οι Πορτογάλοι Joao Ferreira-Filippe Palmeiro με Mini JCW στην 8η θέση, στην 9η ο Αμερικάνος Seth Quintero με τον Γερμανό συνοδηγό του Dennis Zenz με Toyota Hilux, και στη 10η οι Νοτιοαφρικάνοι Brian Baragwanath-Leonard Kremer με Century Racing.