Το Dartz FreZe Nikrob σίγουρα είναι ένα όνομα άγνωστο για τους περισσότερους, όμως τα επόμενα χρόνια στοχεύει να γίνει ιδιαίτερα γνωστό.
Βασικό του όπλο για να τα καταφέρει είναι ότι αποτελεί το πιο φτηνό ηλεκτρικό αυτοκίνητα που θα διατίθεται στην Ευρώπη.
Πόσο φτηνό; Από όσα έχουν γίνει γνωστά μέχρι τώρα, η τιμή θα κυμαίνεται γύρω από τις 10.000 ευρώ. Όμως ας το δούμε λίγο περισσότερο,
Το Dartz FreZe Nikrob, είναι ένα δίπορτο αυτοκίνητο με τέσσερις θέσεις, το οποίο θα προσφέρει αυτονομία που φτάνει ακόμα και τα 200 χλμ. Η τόσο χαμηλή τιμή του σημαίνει ότι κοστίζει περίπου τα μισά από το επόμενο φτηνότερο ηλεκτρικό μοντέλο, το Smart EQ ForTwo.
Πόσο μειώνεται η αυτονομία στα ηλεκτρικά κάθε χρόνο; Τι ισχύει με φόρτιση και κρύο;
Το FreZe Nikrob θα βασίζεται στο Wuling Mini-EV. Πρόκειται για ένα μοντέλο που κυκλοφορεί στην Κίνα. Η τιμή του στην τοπική αγορά φτάνει μόλις τις 4.500 δολάρια. Με βάση τις εικόνες που έχουν διαρρεύσει, το FreZe Nikrob της Dartz θα έχει πολλές σχεδιαστικές ομοιότητες με το κινεζικό μοντέλο.
Οι ομοιότητες θα εντοπίζονται τόσο στο εξωτερικό, όσο και στο εσωτερικό, καθώς και εκεί η σχεδίαση ακολουθεί τα πρότυπα που έχει θέσει το Wulling.
Παράλληλα, η Dartz προσφέρει τη δυνατότητα στους αγοραστές να διαμορφώσουν σε πολύ μεγάλο βαθμό το πώς θα είναι η καμπίνα του αυτοκινήτου τους. Μία από τις μεγαλύτερες αλλαγές που μπορεί να κάνει κάποιος είναι να καταργήσει εντελώς τις πίσω θέσεις, κάνοντας έτσι το αυτοκίνητό του διθέσιο. Μία ακόμα επιλογή που υπάρχει είναι όλο το σαλόνι να επενδυθεί με δέρμα BeLeaf. Πρόκειται για τεχνητό δέρμα το οποίο κατασκευάζει μια εταιρεία στη Βραζιλία. Η πρώτη ύλη για την κατασκευή του είναι το φυτό Αλοκάσια, ένα φυτό εσωτερικού χώρου το οποίο έχει φύλλα μεγάλου μεγέθους και το συναντάμε και σε πολλά σπίτια στη χώρα μας.
Φυσικά σε σχέση με την Κίνα θα υπάρχουν διαφορές, ώστε το αυτοκίνητο να προσαρμόζεται στα ευρωπαϊκά δεδομένα. Έτσι, θα υπάρχουν LED φώτα ημέρας, αερόσακοι και ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας. Ακόμα, αυξημένη είναι η αυτονομία, καθώς η κινεζική έκδοση μπορεί να καλύψει μέχρι 175 χλμ. με μία φόρτιση.
Πρόκειται για αλλαγές οι οποίες δικαιολογούν την αυξημένη τιμή, σε σχέση με την Κίνα.
Αρχικά, η εταιρεία θα απευθυνθεί στις αγορές της Γερμανίας, της Γαλλίας και τη Νορβηγίας. Παράλληλα, εξετάζεται σοβαρά το ενδεχόμενο να χρησιμοποιηθεί σε στόλους εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο ridesharing.