Η χρήση των φυλακισμένων ως εργατικό δυναμικό είναι μια διαδικασία πολύ παλιά και απόλυτα κατακριτέα.
Πλέον έχει εκλείψει στο μεγαλύτερο μέρος του πλανήτη και ειδικά σε εκείνες τις χώρες που θεωρούνται πιο αναπτυγμένες.
Ωστόσο φαίνεται ότι για τη Ρωσία δεν ισχύουν τα παραπάνω. Συγκεκριμένα η μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής φορτηγών της χώρας, η Kamaz, τον τελευταίο καιρό έχει βρεθεί αντιμέτωπη με μεγάλες ελλείψεις στον διαθέσιμο αριθμό των εργαζομένων. Δηλαδή έχει δημιουργηθεί το παράδοξο να προσφέρεται εργασία και να μην υπάρχουν άνθρωποι για να καλύψουν αυτές τις θέσεις.
Μάλιστα ο αριθμός των εργαζομένων που λείπουν από το δυναμικό της εταιρείας δεν είναι μικρός, φτάνοντας τις 4.000.
Η έλλειψη εντοπίζεται κυρίως στο εργοστάσιο της εταιρείας που βρίσκεται στην περιοχή Naberezhnye Chelny. Μέχρι στιγμής έχουν γίνει προσπάθειες να καλυφθούν οι ανάγκες με εργαζόμενους που έχουν μεταναστεύσει από το Ουζμπεκιστάν, όμως ακόμα και αυτή η λύση δε δείχνει να είναι επαρκής.
Δείτε ακόμα
Αυτό οδήγησε στη σκέψη για τη χρήση φυλακισμένων. Σύμφωνα με όσα λέει ο διευθύνων σύμβουλος της Kamaz, Sergei Kogogin, η εταιρεία εξετάζει την υλοποίηση αυτής της λύσης. Προς το παρόν δεν έχουν υπάρξει οριστικές αποφάσεις, όμως ο Kogogin λέει ότι υπάρχουν σκέψεις γύρω από το πώς θα υλοποιηθεί το σχέδιο που θα εκπονήσει η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Σωφρονισμού.
Οι ελλείψεις σε εργατικό δυναμικό οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στην πανδημία και τα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας που αυτή έχει επιβάλλει.
Η αναχρονιστική ιδέα της χρήσης φυλακισμένων ως εργατικό δυναμικό είναι μία λύση η οποία φαίνεται αρκετά δύσκολο να υλοποιηθεί. Ο λόγος είναι ότι το 15% της εταιρείας ανήκει στην Daimler, οπότε η γερμανική εταιρεία δε θα θέλει να συσχετιστεί με μία τέτοια αναχρονιστική πρακτική.
Από την άλλη η έλλειψη εργαζομένων συνεπάγεται μείωση στην παραγωγή και γενικότερα τις λειτουργίες της Kamaz, οπότε ίσως η ανάγκη να οδηγεί ακόμα και στην εφαρμογή τέτοιων ανορθόδοξων μεθόδων τις οποίες νομίζαμε ότι έχουμε αφήσει οριστικά πίσω μας, ακόμα σε μία χώρα όπως η Ρωσία.