Διπλασιασμό των εγκατεστημένων φορτιστών της ΔΕΗ μέχρι το τέλος του έτους προβλέπει ο Γενικός Διευθυντής Ηλεκτροκίνησης της Επιχείρησης, Κυριάκος Κοφινάς. Από το βήμα του 5ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών παρουσίασε το σχεδιασμό για την εγκατάσταση σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά και τη συνεισφορά της στις «πράσινες» οδικές εμπορευματικές μεταφορές. Σήμερα, οι φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων είναι 500, καλύπτοντας συνολικά 300 σημεία, σε 65 περιοχές στην Ελλάδα.
Ο κ. Κοφινάς, ανέφερε ότι οι εκπομπές ρύπων που προέρχονται από τις μεταφορές θα πρέπει να μειωθούν δραστικά, προκειμένου η ΕΕ να πετύχει τους περιβαλλοντικούς στόχους και τόνισε ότι η ΔΕΗ blue μπορεί να παρέχει σημαντική υποστήριξη στις εταιρείες εμπορευματικών μεταφορών στην προσπάθεια υιοθέτησης της ηλεκτροκίνησης.
΄Ετσι, η εταιρεία προχωρά στην εγκατάσταση υποδομών φόρτισης σε επιλεγμένες τοποθεσίες για την εξυπηρέτηση των επαγγελματικών στόλων και παρέχει ειδικά προγράμματα και τιμοκαταλόγους για φόρτιση, σε συνδυασμό με τεχνική υποστήριξη στη διαδικασία επιλογής φορτιστών και χωροθέτησης. Υπογράμμισε, ακόμη, ότι ορισμένες βασικές προκλήσεις για τη διείσδυση ηλεκτρικών επαγγελματικών οχημάτων είναι η ανάπτυξη αποκλειστικών υποδομών φόρτισης, κυρίως σε αμαξοστάσια, κατά μήκος κύριων αρτηριών διασύνδεσης μεγάλων πόλεων και σε χώρους φόρτωσης/ εκφόρτωσης. Επίσης, κατέδειξε την ανάγκη για απρόσκοπτη υιοθέτηση ηλεκτροκίνησης σε όλο το μήκος της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Στις τρεις βασικές κινητήριες δυνάμεις που θα ενισχύσουν την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στις εμπορευματικές μεταφορές συμπεριέλαβε τα βαρέα και ελαφρά φορτηγά, με αυξημένη αυτονομία και μεγαλύτερη χωρητικότητα μπαταρίας που θα είναι διαθέσιμα τα επόμενα έτη. Ένα εξειδικευμένο νομοθετικό πλαίσιο, όπως στην περίπτωση των επιβατικών οχημάτων, εκτίμησε ότι θα συνεισφέρει σημαντικά στην υιοθέτηση ηλεκτρικών φορτηγών. Ο κ.Κοφινάς είπε, τέλος, ότι η εταιρική εικόνα σε θέματα βιώσιμης ανάπτυξης μπορεί να αποτελέσει κίνητρο για τον εξηλεκτρισμό των στόλων φορτηγών των εταιρειών, με τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να λανσάρουν πλέον όλο και περισσότερο ηλεκτρικά ελαφρά και βαρέα φορτηγά.