Η ΔΕΗ Blue, το νέο brand της εταιρίας ηλεκτρισμού μέσω του οποίου θα ασχοληθεί εντονότερα με την ηλεκτροκίνηση, παρουσιάστηκε σε μία ειδική εκδήλωση.
Σχετικά με τις δραστηριότητες της ΔΕΗ Blue μίλησαν ο πρόεδρος της εταιρείας, Γιώργος Στάσσης, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος, Αλέξανδρος Πατεράκης και ο γενικός διευθυντής ηλεκτροκίνησης, Κυριάκος Κοφινάς. Χαιρετισμό απηύθυνε η γενική γραμματέας ενέργειας και ορυκτού πλούτου της κυβέρνησης, Αλεξάνδρα Σδούκου, ενώ την εκδήλωση άνοιξε η διευθύντρια εταιρικών σχέσεων και επικοινωνίας της εταιρείας, Σοφία Δήμτσα.
Ο κ. Στάσσης είπε ότι η εταιρεία είχε παρουσιάσει ένα πρώτο σχέδιο πριν από 18 μήνες, το οποίο τώρα αρχίζει να υλοποιεί. Σε αυτόν το σχεδιασμό ο εξηλεκτρισμός ήταν μία από τις κορυφαίες προτεραιότητες.
Αυτό που θέλει να πετύχει η εταιρεία είναι να δημιουργήσει το μεγαλύτερο δίκτυο φορτιστών στην Ελλάδα, ώστε όποιος ενδιαφέρεται να αγοράσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, να μην έχει άγχος σχετικά με τη φόρτισή του. Θέλοντας να δώσει μια γεύση από το μέλλον, ο κ. Στάσσης ανέφερε ότι σε λίγα χρόνια είναι πιθανό να βλέπουμε την Ομόνοια γεμάτη με αυτοκίνητα όμως με μηδενικά επίπεδα θορύβου, ενώ το Σύνταγμα να έχει κανονική κυκλοφορία όμως χωρίς τους ρύπους που τα συνοδεύουν.
Ακόμα, είπε ότι με το εκτεταμένο δίκτυο φορτιστών ο κάτοχος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα μπορεί να φορτίζει τη στιγμή που ψωνίζει σε κάποιο εμπορικό κέντρο ή το super market, ότι θα υπάρχουν φορτιστές στις πλατείες των δήμων, ενώ η εταιρεία σκοπεύει να δημιουργήσει ειδικά πακέτα για αυτές τις περιπτώσεις.
Τη σκυτάλη πήρε ο κ. Πατεράκης, ο οποίος περιέγραψε μια εικόνα από το μέλλον, στην οποία ένας ιδιώτης μπορεί μέσα σε μία μέρα να είναι καταναλωτής, αλλά και παραγωγός ενέργειας. Το παράδειγμα που έδωσε είναι ενός ανθρώπου ο οποίος έχει κάποιο φωτοβολταϊκό πάνελ στην οροφή του σπιτιού του. Από εκεί παράγει ρεύμα το οποίο όταν είναι σε περίσσεια αποθηκεύεται σε μια μπαταρία, στη συνέχεια ανάλογα με τις ανάγκες το συμψηφίζει μέσω net metering, όταν βάζει για φόρτιση το αυτοκίνητο, το δίκτυο βλέπει και αποφασίζει αν χρειάζεται κάποια από την ενέργεια που είναι αποθηκευμένη σε αυτό, ενώ όταν δε χρειάζεται θα την επιστρέφει ώστε ο οδηγός να το βρει πλήρως φορτισμένο.
Ο κ. Πατεράκης ανέφερε ότι υπάρχει ήδη πολύ μεγάλη αύξηση στον αριθμό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κυκλοφορούν σε παγκόσμιο επίπεδο. Το 2019 ήταν 7.2 εκατομμύρια, ενώ μέχρι το 2030 αναμένεται να έχουν φτάσει τα 120 εκατομμύρια. Βέβαια υπάρχει πολύς δρόμος ακόμα, καθώς σε όλο τον κόσμο κυκλοφορούν συνολικά 1.14 δισεκατομμύρια αυτοκίνητα.
Όσον αφορά την Ελλάδα, ο στόχος είναι μέχρι το 2030 το 30% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων να αποτελούνται από αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Από τη μεριά του ο κ. Κοφινάς μίλησε για το δίκτυο φορτιστών που ετοιμάζει η εταιρεία και έκανε δύο παρουσιάσεις. Η μία ήταν ο φορτιστής που θα χρησιμοποιείται στις εγκαταστάσεις της ΔΕΗ Blue, ενώ η δεύτερη ήταν η εφαρμογή DEI Blue. Μέσω αυτής ο χρήστης θα μπορεί να ξεκινήσει και να διακόψει τη φόρτιση, καθώς και να ενημερώνεται κατά τη διάρκειά της σε ποιο επίπεδο βρίσκεται. Μέσω της εφαρμογής θα γίνεται και η χρέωση. Ωστόσο, τουλάχιστον για τους καλοκαιρινούς μήνες του 2021 δε θα υπάρχει χρέωση και η φόρτιση θα παρέχεται δωρεάν.
Ακόμα, ο κ. Κοφινάς είπε ότι οι φορτιστές της ΔΕΗ Blue θα προσφέρουν και υπηρεσία roaming, μέσω της πλατφόρμας Gireve, έτσι θα μπορεί να φορτίσει το αυτοκίνητό του και κάποιος ο οποίος επισκέπτεται τη χώρα μας οδικώς.
Η εκδήλωση έκλεισε με το πέρασμα πολλών ηλεκτρικών αυτοκινήτων από εκείνα που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στην ελληνική αγορά, μέσα από τον χώρο. Με αυτόν τον τρόπο φάνηκε με τον καλύτερο τρόπο ότι η κίνηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι εντελώς καθαρή περιβαλλοντικά, τουλάχιστον σε τοπικό επίπεδο.