Ονομάζεται Delage D12, έχει ατμοσφαιρικό V12, ηλεκτροκινητήρα και 1.100 ίππους στη διάθεσή του oδηγού για να σπάσει το ρεκόρ στην πίστα του Nurburgring των 20 χλμ.
Και πάμε τώρα από την αρχή.
Έχετε ακούσει ποτέ για το αυτοκίνητο Delage D12; Πιθανώς όχι. Ετοιμαστείτε όμως γιατί, αν όλα πάνε σύμφωνα με τα σχέδια του γαλλικού οίκου, το όνομά του θα γίνει ένα από τα πιο διάσημα στον κόσμο.
Ο λόγος είναι ο εξής.
Πρόκειται για το hypercar που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Αύγουστο του 2020, με στόχο να αναστήσει τη μάρκα Delage Automobiles, που έκλεισε το 1953.
Στην πραγματικότητα όμως στοχεύει να πάρει πίσω το ρεκόρ γύρου στην πίστα του Nurburgring στην κατηγορία «street legal», αρπάζοντάς το από την Porsche 911 GT2 RS με Manthey Performance Kit.
«Ο στόχος είναι το D12 να σπάσει το ρεκόρ στο Nurburgring» δήλωσε ο Laurent Tapie, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, για τον οποίο ο στόχος βάση του προγράμματος θα επιτευχθεί το 2023.
Τι «όπλα» όμως έχει στη διάθεσή του ο Laurent Tapie, και η ομάδα του;
Πρώτα από όλα το ακραίο σχήμα που συνδυάζει το design ενός κλασικού υπεραυτοκίνητου με αυτά ενός μονοθέσιου της Formula 1, με έντονα αεροδυναμικά βοηθήματα, αναπτυγμένα στη λεπτομέρεια.
To «κάλυμμα» κρύβει ατμοσφαιρικό V12 κινητήρα 7,6 λίτρων 990 ίππων που πλαισιώνεται από ηλεκτροκινητήρα 180 ίππων με συνολική ισχύ 1.100 ίππους. Το κιβώτιο είναι ZF 8 σχέσεων με κίνηση μόνο στον πίσω άξονα, ενώ η φιλοσοφία των αναρτήσεων προέρχεται από το μαγικό κόσμο της Formula 1.
Και από βάρος; 1.390 κιλά, όχι ιδιαίτερα βαρύ, ενώ προβλέπεται να μπει στην παραγωγή μια ελαφρύτερη έκδοση 1.300 κιλών, με μικρότερο ηλεκτροκινητήρα -20 ίππων- και ισχύ 1.010 ίππων.
Πίσω από την εξέλιξη του Delage D12 βρίσκεται ο Jacques Villeneuve, παγκόσμιου πρωταθλητή της Formula 1 το 1997 και γιου του αξέχαστου Gilles, ο οποίος έχει αναλάβει το όλο στήσιμο του D12.
Το D12 φέρει διαστάσεις σε μήκος/πλάτος/ύψος 4,645 χλστ./ 2,065 χλστ./1.090 χλστ. με δοχείο καυσίμων 80 λίτρων που δεν είναι αρκετά για ένα τέτοιο υπεραυτοκίνητοι και ας «λέει» Laurent Tapie, ότι στην «πόλη» κινείσαι με τον ηλεκτροκινητήρα (αλλά σε ποια πόλη θα κινηθεί το D12, στο Μονακό, στο Μαϊάμι, στο Λας Βέγκας…)
Τα φρένα είναι κεραμικοί δίσκοι με αλουμινένιες δαγκάνες 6πίστονες για μπροστά 380 χλστ. και 4πίστονες για πίσω 360 χλστ. με ελαστικά 265/35-20 για μπροστά και 325/30-21 για πίσω.
Η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 360 χλμ./ώρα, για την επιτάχυνση 0-100 τα χρονόμετρα σταματούν στα 2.6 δευτ. και για τα 0-300 χλμ. ο χρόνος είναι 14.1 δευτ.
Το εσωτερικό θυμίζει cockpit μαχητικού αεροπλάνου. Δε φέρει πόρτες και ανοίγει το πάνω μέρος για να εισέλθεις στο εσωτερικό. Επίσης όπως θα δείτε στις φωτογραφίες αντί τιμόνι φέρει δύο joy stick.
Δύο καθίσματα, αλλά εν σειρά, επιτρέποντας έτσι στον οδηγό να κάθεται στο κέντρο και τον εκλεκτό επιβάτη πίσω από αυτόν.
Το όλο έργο το έχει αναλάβει Benoit Bagur, με 35 χρόνια εμπειρίας στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Όταν ο Bagur ανέλαβε το project ο Τapie του είπε το εξής χαρακτηριστικό. «Αυτό που θα δημιουργήσεις να είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά στην οδήγηση ενός μονοθεσίου της Formula 1. Και αν πλησιάσει, σημαίνει ότι θα είναι πιο γρήγορο από οτιδήποτε άλλο στην πίστα».
Όμως ο ο Bagur αυτό που σχολίασε είναι το εξής «Το μυστικό για να πηγαίνεις γρήγορα στην πίστα, ειδικά σε μια μεγάλη πίστα όπως το Nurburgring, είναι η αεροδυναμική. Επειδή τελικά, τα hypercars και τα supercars είναι όλα εξαιρετικά ισχυρά, η πραγματική διαφορά έγκειται στην αεροδυναμική. Αν θέλετε να έχετε τη μέγιστη κάθετη δύναμη στο μπροστινό μέρος, κάνετε το μπροστινό μέρος ενός μονοθεσίου της Formula 1. Και δεν είναι τυχαίο ότι χρησιμοποιούμε αυτό το σχήμα».
Το Delage D12 βρίσκεται επί του παρόντος στο τέλος της φάσης ανάπτυξης, αλλά οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι πρώτες παραδόσεις θα ξεκινήσουν μέχρι το τέλος του έτους.
Έτσι θα έρθει το 2023, με στόχο να γίνει ιστορία ο χρόνος 6:43.300 της Porsche 911 GT2 RS που σημείωσε στο Nurburgring των 20 χλμ. με τη γαλλική Delage D12 να ανεβαίνει στο θρόνο των ρεκόρ, μέχρι να ετοιμαστεί ο άλλος μνηστήρας για το νέο ρεκόρ…
Αλλά οι φίλοι μας οι συλλέκτες θα πρέπει να βιαστούν γιατί ο Laurent Tapie και η ομάδα του θα κατασκευάσουν μόνο 30 D12…