Τι άλλο θα δούμε, αυτό το άσχημο κινέζικο πολυχρηστικό της Denza το D9 προ-πούλησε 3000 αυτοκίνητα σε 30 λεπτά.
Το νούμερο είναι εξωφρενικό…
Σκεφτείτε όταν ξεκινήσουν οι πωλήσεις σε 200 επίσημες κάθετες μονάδες της Denza σε 68 πόλεις σε όλη την Κίνα, τι «νούμερα» θα γράψει στο ταμπλό. Eίπαμε στην Κίνα, την μεγαλύτερη αγορά του κόσμου στα αυτοκίνητα το παιχνίδι παίζεται αλλιώς.
Αλλά για κοιτάξτε προσεκτικά την παραπάνω φωτογραφία, τι το περίεργο βλέπετε;
Σωστά μαντέψατε το μίνι βαν είναι σταθμευμένο ανάμεσα σε δύο φορτιστές και συνδέεται και με τους δύο.
Δεν είναι τρικ, ούτε πρωταπριλιάτικο αστείo
Αυτή η μάλλον περίεργη σκηνή είναι στην πραγματικότητα ένα έξυπνο κόλπο του brand Denza που ανήκει στη BYD που επιτρέπει τη γρήγορη φόρτιση. Ας εξετάσουμε τι συμβαίνει εδώ.
Η κορυφαία μάρκα Denza της BYD παρουσίασε το D9 ως πολυχρηστικό πέρυσι. Είναι ένας μεγάλος και πολυτελής μεταφορέας ανθρώπων, διαθέσιμος ως μοντέλο εκτεταμένης εμβέλειας ή πλήρως ηλεκτρικό.
Στη γλώσσα των αριθμών το Danza D9 σε μήκος/πλάτος/ύψος είναι 5.25 μ/1.96/1.92 με μεταξόνιο 3.11 χλστ.
Στην υβριδική έκδοση η αυτονομία του κυμαίνεται μεταξύ 945-1.040 χλμ. με 190 χλμ. με ηλεκτρική ενέργεια ενώ η αυτονομία ως αμιγώς ηλεκτρικό είναι γύρω στα 600 χλμ.
Η ηλεκτρική έκδοση D9 συνοδεύεται από μπαταρία Βlade της BYD. Η μπαταρίες Blade είναι ένας νέος τύπος μπαταρίας φωσφορικού σιδήρου-λιθίου (LFP) που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από την FinDreams, θυγατρική της BYD.
Η χωρητικότητα της μπαταρίας είναι λίγο πάνω από 103 kWh και μπορεί να φορτιστεί με μέγιστη ισχύ 166 kW.
Προσέξτε όμως γιατι στην Κίνα με τέτοια ανάπτυξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων τα πράγματα αρχίζουν να γίνονται ενδιαφέροντα.
Μια πρόσφατη έρευνα διαπίστωσε ότι το 71% όλων των φορτιστών ταχείας φόρτισης DC στην Κίνα έχουν ισχύ κάτω από 150 kW.
Ο πιο συνηθισμένος γρήγορος φορτιστής είναι 120 kW.
Έτσι, λοιπόν βρίσκεστε σε ένα σταθμό φόρτισης με το νέο σας Denza D9 με την μπαταρίας σας κοντά στο 0% και αναμένετε να τη φορτίσετε πλήρως σε 50 λεπτά περίπου όπως αναφέρει η εταιρία.
Αυτό θα ήταν δυνατό εάν ο φορτιστής ήταν σε θέση να αποδώσει 166 kW, κάτι που σε πολλές περιπτώσεις δεν ισχύει.
Αυτό σημαίνει ότι θα μείνετε σταματημένοι στον φορτιστή για πολύ περισσότερο από το αναμενόμενο.
Αυτό όμως δεν ισχύει με το Denza D9
Το D9 είναι εξοπλισμένο με μια θύρα φόρτισης εναλλασσόμενου ρεύματος AC στο πίσω δεξί φτερό και μια δεύτερη θύρα συνεχούς ρεύματος DC στην αριστερή πλευρά.
Δεδομένου ότι οι δύο θύρες συνδέονται παράλληλα, η μπαταρία του D9 φορτίζει με τη μέγιστη δυνατή ταχύτητα.
Η ιδέα
Αυτή η διπλή παροχή ρεύματος δεν είναι νέα ιδέα για την BYD.
Ξεκίνησε ως ιδέα από τα ηλεκτρικά λεωφορεία και πούλμαν της BYD που φέρουν αρκετά εκατοντάδες kWh.
Ήδη από το 2017, η BYD εξόπλισε ένα από τα λεωφορεία της με διπλές θύρες φόρτισης για δοκιμή, το αποτέλεσμα ήταν θετικό και από τότε εξαπλώθηκε και σε άλλα οχήματα της κινέζικης εταιρίας όπως περονοφόρα και βαρέα φορτηγά.
Τώρα, το Denza D9 είναι το πρώτο επιβατικό αυτοκίνητο που φέρει δύο παροχές φόρτισης καθώς οι έρευνες αναφέρουν ότι τα κινέζικα οχήματα σε σύγκριση με τις δυτικές μάρκες, είναι πίσω στη γρήγορη φόρτιση.
Η έλλειψη υποδομών είναι ένας από τους λόγους. Αλλά αυτό πρόκειται να αλλάξει όπως αναφέρουν οι κατασκευαστές.