Ευχαριστίες στην ιταλική Κυβέρνηση για τη στάση της στο θέμα των εκπομπών ρύπων από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Renault, Λούκα ντε Μέο.
Δήλωσε ότι οι προτεινόμενοι κανόνες εκπομπών Euro 7 για τα οχήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα αποσπούσαν την προσοχή της αυτοκινητοβιομηχανίας από την πορεία της προς την ηλεκτροκίνηση και χειροκρότησε την πολιτική ηγεσία της πατρίδας του που εναντιώθηκε στους ευρωπαίους νομοθέτες.
Οι χώρες της ΕΕ και οι νομοθέτες πρόκειται να διαπραγματευτούν φέτος την προτεινόμενη νέα νομοθεσία Euro 7 που αυστηροποιεί τα όρια εκπομπών των οχημάτων για ρύπους, συμπεριλαμβανομένων των οξειδίων του αζώτου και του μονοξειδίου του άνθρακα και έχει σχεδιαστεί να εφαρμόζεται σε αυτοκίνητα και ελαφρά επαγγελματικά από τον Ιούλιο του 2025 και σε λεωφορεία και φορτηγά δύο χρόνια αργότερα.
Ταυτόχρονα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει θέσει ως προθεσμία το 2035 για τη σταδιακή κατάργηση της παραγωγής αυτοκινήτων ορυκτών καυσίμων, αν και πρόσφατα εισήγαγε μια εξαίρεση για τα οχήματα που λειτουργούν με ηλεκτρονικά καύσιμα.
Renault: «Δεν θα πετάξουμε χρήματα σε πράγματα χωρίς μέλλον…»
«Θέλουν να εισαγάγουν έναν νέο κανονισμό που θα μας αποσπά την προσοχή από την αποστολή μας να μεταμορφώσουμε τη βιομηχανία», είπε ο ντε Μέο. «Αυτό θα απαιτούσε από εμάς να βάλουμε πολλά χρήματα σε πράγματα που δεν έχουν μέλλον, επομένως εύχομαι η Ευρωπαϊκή Ένωση να μπορούσε να αναθεωρήσει τις προθέσεις της», να εγκρίνει τον κανονισμό Euro 7 με τον τρόπο που έχει προταθεί ως τώρα.
Ο επικεφαλής του Renault Group, βέρος Ιταλός, αν και πολίτης του κόσμου, ο οποίος είναι επίσης πρόεδρος της ευρωπαϊκής ένωσης κατασκευαστών αυτοκινήτων ACEA, μίλησε διαδικτυακά σε μια εκδήλωση στο Τρέντο της Ιταλίας, την Παρασκευή.
Ο μάνατζερ διεθνούς κύρους είπε ότι στη μάχη κατά του κανονισμού Euro 7, η ACEA ευθυγραμμίστηκε με την ιταλική κυβέρνηση. «Η Ιταλία έχει λάβει πολύ ξεκάθαρη θέση σε αυτό και την ευχαριστούμε για την υποστήριξή της», πρόσθεσε.
Νωρίτερα αυτό το μήνα, ο υπουργός Μεταφορών της Ιταλίας Ματέο Σαλβίνι είχε τονίσει ότι η Ιταλία και οι σύμμαχοι στην ΕΕ «έχουν τους αριθμούς» για να εμποδίσουν τον κανονισμό Euro 7.
Στο βίντεο που ακολουθεί ο ντε Μέο -σε πρόσφατο συνέδριο για τις Μεταφορές- εξηγεί πως έχουν τα πράγματα στον κλάδο του αυτοκινήτου και πως πρέπει να υπάρχει μια ομοιογένεια σε διεθνές επίπεδο μεταξύ των τεχνολογικών εξελίξεων και των πολιτικών αποφάσεων, ώστε να επιτευχθούν ισορροπημένα οι περιβαλλοντικοί στόχοι που τίθενται από τις κυβερνήσεις.
Δείτε το βίντεο: