Μεροδούλι-μεροφάϊ, πια, η αγορά αυτοκινήτου, σε διεθνές επίπεδο, αφού η πανδημία επηρεάζει άμεσα την επιχειρηματική δραστηριότητα και την κατανάλωση. Καλόν είναι να παρακολουθούμε τις εξελίξεις και να επικαιροποιούμε τα στοιχεία, ώστε να βγάζουμε σχετικώς ασφαλή συμπεράσματα, χωρίς ωστόσο να είμαστε σε θέση να κάνουμε προβλέψεις σε μεγάλο εύρος χρόνου. Οι μεγάλοι όμιλοι, φυσικά, σχεδιάζουν μεσομακροπρόθεσμα, καθόσον, ούτε όλες οι αγορές είναι ίδιες, ούτε οι οικονομίες. Στα «μεγάλα νούμερα», άλλωστε, υπάρχει ευελιξία και πολύ περισσότερες δυνατότητες να αναπροσαρμόζεις τη στρατηγική σου, αντισταθμίζοντας τις κατά καιρούς απώλειες.
Έτσι, λοιπόν, μόλις προ ημερών, η Toyota διπλασίασε τις προβλέψεις κερδών για το τρέχον έτος, με την παραγωγή και τις πωλήσεις να ανακάμπτουν από τις επιπτώσεις του Covid-19, ταχύτερα απ΄ό,τι αναμενόταν προηγουμένως.
Η General Motors,την ίδια ώρα, έκανε γνωστό ότι το προσαρμοσμένο EBIT (κέρδη προ τόκων και φόρων)αυξήθηκε κατά 78% σε ετήσια βάση, στα 5,3 δις δολ., για το γ΄τρίμηνο του 2020. Οι πωλήσεις στις ΗΠΑ και την Κίνα ανακάμπτουν πολύ πιο δυναμικά από τις αρχικές εκτιμήσεις, δήλωσαν οι ιθύνοντες του κολοσσού.
Το Volkswagen Group, σε ότι αφορά τα επιβατικά της, γύρισε το παιχνίδι θετικά το γ΄τρίμηνο μετά την πτώση του α’ εξαμήνου σε παγκόσμιο επίπεδο.
Ως προς τις επιμέρους κινήσεις των τοπικών αγορών, βεβαίως, υπάρχουν ζητήματα. Στη μεγάλη αγορά της Βρετανίας, οι ταξινομήσεις τον Οκτώβριο ήταν 1,6% κάτω, με 140.945 αυτοκίνητα, και, αυτή ήταν η χειρότερη επίδοση των τελευταίων 9 ετών για τον κλάδο –στην Ουαλία πχ, ήταν και οι εκθέσεις αυτοκινήτων κλειστές μαζί με το υπόλοιπο λιανεμπόριο. Το lockdown του τρέχοντος μηνός θα φέρει κι άλλες μειώσεις πωλήσεων…
Γενικότερα, στη Δυτική Ευρώπη, η σκληρή οικονομική πραγματικότητα, σε αυτή τη φάση, είναι γεγονός και θα δούμε, όπως εκτιμάται, διακυμάνσεις επί τα χείρω, στους προσεχείς μήνες.
Στην άλλη πλευρά της Γης, η Κίνα είναι έτοιμη να κυριαρχήσει στο μέλλον της ηλεκτροκίνησης, εάν οι ΗΠΑ δεν καταφέρουν να μεταμορφώσουν την αυτοκινητοβιομηχανία τους τα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με το CNBC. Ενώ η Tesla με έδρα την Καλιφόρνια τράβηξε το ενδιαφέρον στα ηλεκτρικά, η εθνική πολιτική στο Πεκίνο ενθάρρυνε την δραστηριοποίηση πολλών ανταγωνιστών του Μασκ στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο. Ήδη, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων και άλλων νέων «πράσινων» οχημάτων σημείωσαν ρεκόρ το Σεπτέμβριο στην Κίνα. Ακόμη και η Tesla έθεσε σε λειτουργία ένα εργοστάσιο εκεί, πέρυσι, σχεδιάζοντας να εξάγει αυτοκίνητα, στην Ευρώπη.