Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στη Γηραιά Ήπειρο το μήνα Μάρτιο.
Σε σύνολο 27 ευρωπαϊκών αγορών, στη γενική κατάταξη, νούμερο ένα σε πωλήσεις ήταν το αμιγώς ηλεκτροκίνητο Tesla Model 3, με 23.013 μονάδες. Παράλληλα η αμερικάνικη Tesla κατέκτησε και την τρίτη θέση στις ευρωπαϊκές πωλήσεις του Μαρτίου με το Model Y, το οποίο κατέγραψε 18.968 ταξινομήσεις.
Στη δεύτερη θέση βρέθηκε το Peugeot 208 (21.026 πωλήσεις), ενώ την τέταρτη και την πέμπτη θέση συμπληρώνουν τα Volkswagen Golf (16.784 πωλήσεις) και Dacia Sandero (16.778 πωλήσεις) αντίστοιχα.
Το πιο ενδιαφέρον όμως στοιχείο από τις πωλήσεις Μαρτίου στην Ευρώπη είναι ότι τα μοντέλα χαμηλών-μηδενικών εκπομπών ρύπων, δηλαδή τα plug-in υβριδικά και τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα, κατάφεραν να ξεπεράσουν σε πωλήσεις τα πετρελαιοκίνητα, δίνοντας το στίγμα για τη νέα τάση της αγοράς που αρχίζει να εδραιώνεται.
Αναλυτικότερα, το Μάρτιο του 2022 τα plug-in υβριδικά και τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα πέτυχαν συνολικά 244.801 πωλήσεις έναντι των 202.113 πωλήσεων που σημείωσαν τα πετρελαιοκίνητα. Οι παραπάνω αριθμοί ισοδυναμούν με άνοδο 10% για τα plug-in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα, αλλά και με πτώση -39% για τα πετρελαιοκίνητα.
Πού οφείλεται όμως η πτώση αυτή των πετρελαιοκίνητων οχημάτων; Αρχικά στο γεγονός ότι οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες παρουσιάζουν κυρίως εξηλεκτρισμένα τα νέα τους μοντέλα. Παράλληλα οι κυβερνήσεις ευρωπαϊκών χωρών παρέχουν επιδότηση για την αγορά αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων. Επίσης δίνονται επιπλέον κίνητρα για την αγοράς τους, ενώ είναι μικρότερος ο χρόνος παράδοσης τους σε σύγκριση με τα οχήματα που τροφοδοτούνται από κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Η στροφή προς τα οχήματα χαμηλών εκπομπών ρύπων ήταν ιδιαίτερα διαδεδομένη σε χώρες όπως η Ελβετία, όπου τα εξηλεκτρισμένα κατέλαβαν το 28% από το μερίδιο αγοράς και τα πετρελαιοκίνητα το 14%. Tα αντίστοιχα ποσοστά σε Βρετανία ήταν 23% έναντι 10%, στη Γαλλία 21% έναντι 16% και στο Βέλγιο 24% έναντι 19%, ενώ σε Νορβηγία, Σουηδία, Ολλανδία και Δανία το ρεύμα της ηλεκτροκίνησης εξακολουθεί να είναι ορμητικό.