Το άσπρο-κόκκινο Volkswagen Polo R5 στρίβει με full γκάζι τη δεξιά ανηφορική στροφή και έρχεται προ το μέρος μας.
Με χειρόφρενο ο Σίμος Γαλαταριώτης φέρνει τα πίσω-μπρος, η πόρτα του συνοδηγού ανοίγει, ο Αντώνης Ιωάννου πετάγεται από το bucket και φωνάζει «ψηλέ έλα κάθισε η σειρά σου».
Δεν χάνουμε ούτε ένα δευτ. Μπορεί να μην είχαμε μαζί μας τη φόρμα, αλλά στο επόμενο δευτ. έχουμε φορέσει μπαλακλάβα και κράνος με τον Πάμπο Τιμοθέου επι των διαδικασιών.
Ο Λεωνίδας Κύρκος μας ψιθυρίζει «τυχερέ» καθώς μας βοηθάει να δέσουμε τις ζώνες.
Ο Σίμος κάνει κάποιες ρυθμίσεις στο μόνιτορ μέχρι ο Γιώργος Ζυμαρίδης να μας δώσει το ΟΚ να ξεκινήσουμε σε αυτή τη διαδρομή των 3 περίπου χλμ. Με τον Κωνσταντίνο Σταύρου και την ομάδα τους, rally 2, ελέγχουν για να είναι «κλειστή» στην κυκλοφορία η διαδρομή.
Ο δρόμος ελευθερώνεται, ο Σίμος βάζει την πρώτη στο Sadev και ξεκινάει.
Μετά από την κλειστή της εκκίνησης ακολουθεί –μια μικρή ευθεία όπου ο Σίμος ανεβάζει τρείς ταχύτητες, ακολουθεί μια κλειστή δεξιά, όπου με μαεστρία ο Σίμος φρενάρει με το αριστερό, τοποθετεί τη μούρη -φίλερ- στην είσοδο της στροφής, η «ουρά» κάθεται φανταστικά, ακολουθεί ευθεία ο Σίμος ανεβάζει ταχύτητες και φτάνουμε σε μια κλειστή όπου το Polo R5 φρενάρει με απίθανο τρόπο.
Λες και ρίχνεις άγκυρα.
«Φρενάρεις» πάντα με το αριστερό ρωτάμε τον Σίμο που απαντά «πάντα καθώς αλλιώς δεν οδηγείται το αυτοκίνητο».
Παρατηρούμε τον Κύπριο πρωταθλητή πως «χαλιναγωγεί» τη γερμανική πολεμική μηχανή στο ελληνικό ανάγλυφο με ελάχιστες κινήσεις στο τιμόνι και κυρίως αποφασιστικές.
Εμείς παρατηρούμε τα πόδια του, το μόνιτορ και σκεφτόμαστε πόσο έχουν αλλάξει τα αγωνιστικά αυτοκίνητα.
Ήρεμος πολύ, χωρίς περιττές κινήσεις ο Σίμος τιθασεύει το Polo R5, σε μια διαδρομή 6 συνολικά χλμ. που είχε απ’ όλα. Και γρήγορο κομμάτι, και στενό, και με κλειστές στροφές και με χασίματα.
Το ξέρει πολύ καλά το αυτοκίνητο ο Σίμος. Αυτό δείχνουν οι κινήσεις του. Είναι εξοικειωμένος με ότι πιο προηγμένο τεχνολογικά υπάρχει, καθώς πάνω από τα R5 ή Rally2 είναι τα εργοστασιακά WRC για τους 100% επαγγελματίες.
Εκτός από τα φρένα, που δεν μπορείς να πιστέψεις για την απόδοσή τους στο πως φρενάρουν το αυτοκίνητο, είναι και οι αναρτήσεις οι οποίες φιλτράρουν με τρόπο μαγικό το οδόστρωμα προσφέροντας και το ανάλογο traction.
Και αν πάνε έτσι τα R5 πώς να πηγαίνουν τα WRC που οδηγεί η παρέα των Ogier, Tanak, Evans, Suninen και τα υπόλοιπα παιδιά των εργοστασιακών ομάδων.
Στα δικά «μας» πάλι στη Λαμία και στην εμπειρία που απλόχερα μας προσέφερε ο Γαλαταριώτης, ο οποίος έχει «ανοικτή» γραμμή με τον Λεωνίδα Κύρκο. Υστερα από ένα πολύ ωραίο πέρασμα με “Sακια” όπου ο Σίμος τα πέρασε όλα ευθεία κόβοντας αριστερά/δεξιά μέσα στα δένδρα, ακολουθεί μια γρήγορη δεξιά όπου το Polo R5 ξακρίζει μέχρι την άλλη άκρη της στροφής, καταλήγοντας σε μια βούτα με ευθεία για 100 η οποία ανηφορίζει σε κλειστή αριστερή.
Το πέρασμα μοιάζει σαν ζωγραφιά.
Είναι απίστευτος ο τρόπος, μάλλον η εξέλιξη των σύγχρονων αγωνιστικών αυτοκινήτων στο πως «κάθονται» στις Ειδικές Διαδρομές, και μην ξεχνάμε ότι μπορεί η Volkswagen να έκλεισε το αγωνιστικό της τμήμα, αλλά το Polo R5 εξακολουθεί να είναι το καλύτερο αυτοκίνητο της κατηγορίας, ειδικά στις πολύ γρήγορες Ειδικές Διαδρομές, όπου εκεί βγαίνουν και οι διαφορές. Σε αυτό συμβάλει το μεγαλύτερο μεταξόνιο από το Fabia R5, με το Τσέχικο αυτοκίνητο να είναι καλύτερο στα «κλειστά» κομμάτια.
Πάντως δεν είναι τυχαίο που οι γνώστες, αυτοί που έχουν γράψει χλμ. και με τα δύο αυτοκίνητα (Polo, Fabia) αναφέρουν ότι το Γερμανικό θέλει πιο επαγγελματική προσέγγιση απ΄ότι το Fabia, το οποίο οδηγείται πιο εύκολα (με προσοχή στη μετάφραση της λέξης, καθώς για να πας γρήγορα μόνο εύκολο δεν είναι).
Και κάπως έτσι φτάσαμε στο τέλος της ξεχωριστής αυτής εμπειρίας και φυσικά δεν θέλαμε να κατέβουμε από το Polo R5 της Step Five Motorsport.
Δεν θυμόμαστε πόσες φορές ευχαριστήσαμε τον φιλικό και ευδιάθετο Σίμο, καθώς μας έκανε βόλτα με μια σύγχρονη σιλουέτα των ράλι και μάλιστα με full-power , απολαμβάνοντας και διασκεδάζοντας.
Αν μας ρωτάγατε τι μας εντυπωσιάσει πιο πολύ στη βόλτα με το Polo R5, η απάντηση θα ήταν τα φρένα.
Tααα φρέεεεναααα…
Thank You Simos…
Τhank You Antony…
Ανακρίνοντας τον Αντώνη Ιωάννου
Στη βόλτα με τον Γαλαταριώτη καθίσαμε στο bucket του Polo R5 που φέρει το όνομα του συνοδηγού του, Αντώνη Ιωάννου, με το αστείρευτο χιούμορ του.
Έτσι στο πλαίσιο του ράλι Φθιώτιδος είχαμε την ευκαιρία να του κάνουμε μερικές ερωτήσεις σχετικά με τα ράλι.
motori.gr: Πότε ξεκίνησες τη συνεργασία σου με τον Σίμο Γαλαταριώτη;
Α.Ι. Ξεκινήσαμε το 2016 και στο «γάμο» αυτόν ήταν παρών και ο Λεωνίδας Κύρκος
motori.gr: Πόσα πρωταθλήματα Κύπρου έχετε κατακτήσει
A.I. To 2017, 2018, 2020, καλός απολογισμός στο πλαίσιο της συνεργασίας
motori.gr : Πως και ήρθατε να τρέξετε στην Ελλάδα
Α.Ι. Μας αρέσουν τα ράλι όπως και η Ελλάδα
motori.gr: Τι έχεις να σχολιάσεις για το ράλι Φθιώτιδος όπου και συμμετέχετε
Α.Ι. ‘Εχει Ειδικές Διαδρομές που τα συνδυάζει όλα
motori.gr Σας αρέσουν τα μικρά ράλι με τις λίγες Ειδικές Διαδρομές όπως το ράλι Φθιώτιδος, ή μεγαλύτερα
A.I. Προτιμάμε Ειδικές Διαδρομές με τουλάχιστον οι τρείς να είναι διαφορετικές.
motori.gr Τι διαφορές υπάρχουν μεταξύ των Ειδικών Διαδρομών Ελλάδας –Κύπρου
A.I. Είναι γενικά πιο γρήγορες στην Ελλάδα μέσα στα δάση και στα βουνά
motori.gr: Θα έρθετε στο Ράλι Ακρόπολις
Α.Ι. θα συμμετάσχουμε τόσο στο Ράλι Ακρόπολις όσο και στο ράλι Κορίνθου τέλος Ιουλίου.
motori.gr Αν σου έλεγαν να αλλάξεις έναν κανονισμό, τι θα άλλαζες
A.I. Πιο οργανωμένες αναγνωρίσεις, με περισσότερη επιτήρηση και μεγαλύτερη ενημέρωση στις περιοχές που τις διασχίζει ο αγώνας.
motori.gr: καλή επιτυχία
A.I. Eυχαριστούμε πολύ