H Dodge ανατρέπει τα δεδομένα κι αποκαλύπτει το νέο Charger, που είναι ουσιαστικά το πρώτο ηλεκτρικό muscle car.
Τα muscle cars είναι συνυφασμένα με τους ισχυρούς V8 κινητήρες με «άπειρα» κυβικά (και τούρμπο), τα εντυπωσιακά, «μυώδη» και άγρια αμαξώματα και φυσικά την πίσω κίνηση. H Dodge, στο πνεύμα της εποχής δημιούργησε το muscle car του 21ου αιώνα, διατηρώντας ωστόσο κάποια από τα παραδοσιακά στοιχεία του.
Μάλλον δεν πρέπει να υπήρχε μοντέλο με καλύτερη ονομασία για να σπάσει την παράδοση η Dodge, αφού το Charger (φορτιστής) από μόνο του παραπέμπει σε ηλεκτρικό.
Dogde Charger: Ιδανικό όνομα για ηλεκτρικό μοντέλο
Ποιος θα φανταζόταν ποια θα ήταν η εξέλιξη του θρυλικού μοντέλου του 1968, που για πολλούς από εμάς αποτελούσε και όνειρο, λόγω της συμμετοχής του «General Lee» στο σήριαλ Dukes of Hazard με το 01 στις… σταθερές πόρτες.
Οι καιροί σίγουρα δεν μένουν ίδιοι και το νέο Charger έχει ηλεκτρική «καρδιά», με τους ηλεκτροκινητήρες ν’ αποδίδουν 670 ίππους που επιταχύνουν το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Dodge στα πρώτα 100 χλμ/ώρα σε μόλις 3.3 δευτ., ενώ το ένα τέταρτο του μιλίου (402 μέτρα) σε 11.5 δευτ. Τιμές αντάξιες του ονόματος και του χαρακτήρα του Charger.
Dodge: Δύο ηλεκτροκινητήρες 670 ίππων και τετρακίνηση
Αυτό που ίσως δυσαρεστήσει τους φίλους της Dodge και των muscle cars είναι η μετάδοση της κίνησης, καθώς το νέο Charger είναι τετρακίνητο. Αυτό είναι ωστόσο λογικό, καθώς το Charger Daytona, όπως ονομάζεται η ηλεκτρική έκδοση, διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες ισοδύναμης απόδοσης 335 ίππων, έναν τοποθετημένο στον μπροστινό άξονα και έναν στον πίσω. Τα δύο μοτέρ, είναι πανομοιότυπα κι ενσωματώνουν το κιβώτιο και τον εναλλάκτη, με το μπροστινό να κινεί τους μπροστινούς τροχούς και να έχει τη δυνατότητα αποσύνδεσης για εξοικονόμηση ενέργειας, ενώ το πίσω συνδυάζεται με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.
Εκτός από την εντυπωσιακή ιπποδύναμη, το Charger Daytona εξοπλίζεται και με αντίστοιχου επιπέδου αναρτήσεις και φρένα. Η πίσω ανάρτηση είναι πολλαπλών συνδέσμων, στοχεύοντας στην πιο ακριβή και σπορτίφ οδική συμπεριφορά, ενώ διατίθεται προαιρετικά και σύστημα ημι-ενεργητικών αμορτισέρ, διπλής βαλβίδας, μίας για τη συμπίεση και μίας για την έκταση. Το σύστημα αυτό διαθέτει νέους αισθητήρες και ενεργοποιητές, που μεταβάλλουν πολύ πιο γρήγορα τις ρυθμίσεις των αμορτισέρ και να προσαρμόζονται αμεσότατα στις συνθήκες οδήγησης και την κατάσταση της ασφάλτου.
Εκεί όμως που υπάρχουν άπειρες επιλογές, είναι στα διαφορετικά στιλ οδήγησης και τις προκαθορισμένες ρυθμίσεις. Η βασική έκδοση διαθέτει τις επιλογές Auto, Eco, Sport, Wet/Snow και, μέσω του πακέτου εξοπλισμού Scat Pack, τις πρόσθετες Track και Drag, με την τελευταία να εστιάζει στις επιταχύνσεις από στάση.
Στο Track και Drag πακέτο ωστόσο συμπεριλαμβάνονται και επιπλέον επιλογές, όπως η Drift, με προφανή στόχο και η… Donut, ενώ στην επιλογή Race, προετοιμάζεται το αυτοκίνητο για οδήγηση σε πίστα.
Παρόλο που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν τις ίδιες απαιτήσεις στα φρένα σε σχέση με τα συμβατικά, στο Charger Daytona έχουν τοποθετηθεί… θηριώδεις δισκόπλακες διαμέτρου 406 χιλιοστών με εξαπίστονες δαγκάνες της Brembo για τον μπροστινό άξονα και τετραπίστονες για τον πίσω. Φυσικά ανάλογων διαστάσεων, 20 ιντσών, είναι και οι ζάντες για να χωρέσουν το σύστημα πέδησης, με ελαστικά 305 χιλ. μπροστά και 325 χιλ πίσω.
Το αμάξωμα φυσικά είναι αντάξιο του χαρακτήρα του Charger, με τονισμένα φτερά, έντονες καμπύλες, και με ξεχωριστό «τρίτο όγκο» στο πίσω μέρος, αφού θα υπάρχουν και τετράπορτες επιλογές, με κοινό μεταξόνιο.
Στο εσωτερικό κυριαρχούν οι μεγάλες οθόνες, ακόμα και 16 ιντσών, ενώ έχει γίνει προσπάθεια να μεταφερθεί ο πίνακας οργάνων του αυθεντικού Charger του 1968 στη σύγχρονη πραγματικότητα, με τις ανάλογες ψηφιακές απεικονίσεις. Το στοιχείο που σίγουρα θα εντυπωσιάσει τους οπαδούς των ψηφιακών τεχνολογιών, είναι η μπροστινή ενσωματωμένη κάμερα με δυνατότητα όχι μόνο καταγραφής της διαδρομής, αλλά και ανάλυσης των δεδομένων από οδήγηση σε πίστα ή σε αγώνες drag και την εξαγωγή τους σε… σκληρό δίσκο για περαιτέρω ανάλυση.
H Dodge πάντως δεν θα δυσαρεστήσει και όσους επιμένουν παραδοσιακά, αφού στο μέλλον θα ακολουθήσουν και συμβατικές εκδόσεις, όχι όμως με τον V8 ΗΕΜΙ κινητήρα των 5.7 ή των 6.4 λίτρων, αλλά με τον εξακύλινδρο, τρίλιτρο Hurricane με ισχύ 550 ή 420 ίππων. Οι θερμικές εκδόσεις ωστόσο προορίζονται για το 2025, ενώ η παραγωγή της ηλεκτρικής Daytona θα ξεκινήσει το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.
Δείτε το νέο Dodge Charger στο παρακάτω βίντεο