Τέλος εποχής για τα θρυλικά muscle cars όπως τα ξέρουμε ως τώρα.
Τα Challenger και Charger με θερμικούς κινητήρες θα περάσουν στην ιστορία.
Η Dodge προανήγγειλε το κλείσιμο των γραμμών παραγωγής τους στα τέλη του 2023, προετοιμάζοντας την αντικατάστασή τους από, τουλάχιστον, ένα νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο επιδόσεων λίγο μετά (2024).
Στο μεταξύ, προωθεί το πρώτο plug-in υβριδικό crossover για τη μάρκα υπό την Stellantis, που ονομάζεται Hornet, αντλώντας το όνομά του από ένα station wagon της δεκαετίας του 1970.
Το συμπαγές crossover που θυμίζει αρκετά το Fiat Tipo hatchback θα είναι το νέο βασικό όχημα της Dodge, με τιμή εκκίνησης λιγότερο από 30.000 $ (Hornet GT) σε συμβατική έκδοση με τετρακύλινδρο κινητήρα 2,0 λίτρων turbo. Το plug-in υβριδικό μοντέλο, το οποίο η Dodge αποκαλεί Hornet R/T, θα ξεκινά από περίπου 40.000 δολάρια.
Αν και το Hornet δεν είναι ένα παραδοσιακό Dodge, εκτιμάται πως θα παίξει κυρίαρχο ρόλο στη στρατηγική πωλήσεων και ηλεκτροκίνησης της μάρκας .
Σηματοδοτεί την επιστροφή στην κύρια αγορά με χαμηλότερες τιμές μετά τη διακοπή της κυκλοφορίας του crossover Dart sedan και Journey το 2016 και το 2020, αντίστοιχα.
«Πιστεύουμε ότι οι δυνατότητες είναι τεράστιες με την ανάπτυξη αυτού του τμήματος», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Dodge, Τιμ Κουνίσκις, κατά τη διάρκεια ενημέρωσης των μέσων ενημέρωσης.
Αρνήθηκε να συζητήσει τις προσδοκίες πωλήσεων για το όχημα, το οποίο αποκαλύφθηκε πριν από λίγες ώρες το βράδυ σε εκδήλωση στο Πόντιακ του Μίσιγκαν.
Το τμήμα των συμπαγών crossover είναι ένα από τα μεγαλύτερα τμήματα του κλάδου, αλλά ο Κουνίσκις είπε ότι η Dodge θα τοποθετήσει το Hornet διαφορετικά από τους ανταγωνιστές.
Η εταιρία υποστηρίζει ότι το Hornet θα έχει τις κορυφαίες επιδόσεις στην κατηγορία και θα προσφέρει μοναδικές πτυχές, συμπεριλαμβανομένης της λειτουργίας “Power Shot” για το plug-in υβριδικό που παρέχει στιγμιαία 25 επιπλέον ίππους στο όχημα.
Το Hornet R/T PHEV θα έχει περισσότερους από 285 ίππους και 383 Nm ροπής, σύμφωνα με την Dodge.
Θα μπορεί να διανύσει περισσότερα από 30 μίλια ηλεκτρικά πριν τεθεί σε λειτουργία ένας υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας εσωτερικής καύσης 1,3 λίτρων για να τροφοδοτήσει το όχημα. Η Dodge λέει ότι το μοντέλο GT θα έχει τουλάχιστον 265 ίππους και 295 Nm ροπής.
Το Hornet GT αναμένεται να φτάσει στις εκθέσεις των ΗΠΑ στα τέλη του τρέχοντος έτους, ακολουθούμενο από το plug-in μοντέλο την επόμενη άνοιξη.
Τα οχήματα θα παράγονται σε εργοστάσιο στην Ιταλία μαζί με την Alfa Romeo Tonale, η οποία έχει κοινή πλατφόρμα και εξαρτήματα αλλά διαφορετικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά.
Η Dodge παρουσίασε επίσης ένα πρωτότυπο όχημα που ονομάζεται Hornet GT GLH (Goes Like Hell) – ένα άλλο όνομα που αναστήθηκε από το Dodge Omni GLH στα μέσα της δεκαετίας του 1980 – που θα μπορούσε να κατασκευαστεί χρησιμοποιώντας ανταλλακτικά aftermarket ή να βγει στην παραγωγή αργότερα, προσφέροντας πρόσθετες επιδόσεις σε τη σειρά οχημάτων.
Η αποκάλυψη του Hornet ήρθε, λοιπόν, μια μόλις ημέρα αφότου η εταιρεία επιβεβαίωσε ότι θα σταματήσει να παράγει τα Dodge Charger και Challenger στο τέλος του επόμενου έτους.
Συγκεκριμένα, η Dodge θα διακόψει τα αυτοκίνητα Challenger και Charger που κινούνται με φυσικό αέριο στα τέλη του επόμενου έτους, σηματοδοτώντας το τέλος μιας μακράς ιστορικής περιόδου για τη μάρκα, καθώς αρχίζει να μεταβαίνει στα ηλεκτρικά οχήματα.
Από τότε που αναστήθηκε η εταιρία, κυριολεκτικά, στα μέσα έως τα τέλη της δεκαετίας του 2000, το Charger και το Challenger – ονόματα που έγιναν δημοφιλή στις δεκαετίες του 1960 και του 1970 – υπήρξαν εμβληματικά για την Dodge και ποθητά οχήματα για μια νέα γενιά οδηγών που τους άρεσε η ταχύτητα.
Το δίθυρο Challenger προκάλεσε ιδιαίτερα νοσταλγία στους αγοραστές χάρη στο ρετρό στιλ του, ενώ το τετράθυρο Charger κατάφερε να επιτύχει αξιοσημείωτα ορόσημα πωλήσεων παρά τους καταναλωτές που ρέπουν στα SUV τα τελευταία χρόνια.
Η Dodge μπόρεσε επίσης να αποκομίσει κέρδη από τα οχήματα αυτά, τα οποία έχουν τιμές εκκίνησης που κυμαίνονται από τις $30.000 έως, σχεδόν, $90.000 για τα περίφημα μοντέλα της Hellcat που παράγουν περισσότερους από 700 ίππους.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Dodge, έχει αναφερθεί στην πιθανότητα ότι τα ονόματα Charger και Challenger να χρησιμοποιηθούν για μελλοντικά ηλεκτροκίνητα οχήματα, συμπεριλαμβανομένου ενός επερχόμενου ηλεκτρικού αυτοκινήτου το 2024.
Έχει πει ότι πιστεύει στην ηλεκτροκίνηση -και στα υβριδικά οχήματα με λιγότερο ισχυρούς κινητήρες- που από πλευράς επιδόσεων μπορεί να διαμορφώσει μια νέα “Χρυσή Εποχή” muscle cars.