Πρόσφατα παρευρεθήκαμε στα εγκαίνια του μεγαλύτερου σταθμού για φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα.
Βρίσκεται στον ισόγειο χώρο στάθμευσης του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ), με την επίσημη παρουσίαση να πραγματοποιείται στην αίθουσα του Πύργου Βιβλίων. Αναμφισβήτητα πρόκειται για ένα σημαντικό έργο, το οποίο ενισχύει το ανεπαρκές δίκτυο δημόσιων σταθμών φόρτισης στην Ελλάδα, ένα βασικό τροχοπέδη για την διεύρυνση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας.
Σαφέστατα όμως θα έπρεπε στο μεγαλύτερο σταθμό φόρτισης της Ελλάδας να υπάρχουν και ταχυφορτιστές (DC), καθώς όλοι (λειτουργούν ήδη 24 και το 2024 ο αριθμός τους θα αυξηθεί στους 50) παρέχουν ισχύ έως 22 kW (AC).
Μια πρόβλεψη που έπρεπε επίσης να είχε γίνει ήταν η δωρεάν χρήση του ισόγειου χώρου στάθμευσης από τους ιδιοκτήτες των ηλεκτρικών οχημάτων που εισέρχονται για να φορτίσουν. Μπορεί η φόρτιση να είναι δωρεάν (για το πρώτο μόνο έτος λειτουργίας του σταθμού), ωστόσο υπάρχει κανονική χρέωση για τη στάθμευση του ηλεκτρικού οχήματος. Ας δούμε λοιπόν τον επίσημο τιμοκατάλογο του parking (για Ι.Χ.) στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Από 00:00-19:00: 1,50€/ώρα
Από 19.00-00.00: 1,50€/ώρα με μέγιστη χρέωση 5€
Μέγιστη ημερήσια 24ωρη χρέωση: 15€
Ποιο είναι λοιπόν το όφελος για τους ιδιοκτήτες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με δεδομένο ότι στην πλειοψηφία τους οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης βρίσκονται σε εξωτερικούς χώρους, και χρεώνεται μόνο η χρήση και όχι η στάθμευση.
Δεν αρκούν μόνο τα κίνητρα για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, αλλά απαιτούνται και αντικίνητρα, ενώ στην προκειμένη περίπτωση βλέπουμε ότι ένα συμβατικό όχημα με θερμικό κινητήρα θα πληρώσει το ίδιο με ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο, κατά την έξοδό του από το χώρο στάθμευσης. Αξίζει να αναφέρουμε ότι σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες στα προνόμια των ηλεκτρικών αυτοκινήτων περιλαμβάνεται και η δωρεάν στάθμευση.
Η επόμενη δυσάρεστη έκπληξη μας περίμενε όταν ολοκληρώθηκε το κομμάτι της παρουσίασης και μας γνωστοποιήθηκε ότι η Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ (ένα από τα συμβαλλόμενα μέλη του έργου), επίσημος εισαγωγέας των Jaguar και Land Rover στην Ελλάδα, παρέχει κάποια οχήματα για test drive στους δημοσιογράφους.
Φυσικά δε βρισκόμασταν στην πρεμιέρα κάποιου νέου μοντέλου, ώστε να έχουμε την απαίτηση να διανύσουμε χιλιόμετρα, ενώ γνωρίζουμε καλά την υφιστάμενη γκάμα των Jaguar και Land Rover. Αυτό όμως δε σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι οι προσκεκλημένοι δημοσιογράφοι Ειδικού Τύπου από το χώρο του αυτοκίνητου «χρειάζονταν» συνοδεία δυο (!) ανθρώπων της εταιρείας μέσα στο όχημα για να κάνουν μια εξαιρετικά σύντομη και ανούσια διαδρομή γύρω από το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Για το λόγο αυτό αρνηθήκαμε ευγενικά να μας αντιμετωπίσουν ως ερασιτέχνες και αποχωρήσαμε, όπως ακριβώς έπραξε λίγα λεπτά αργότερα και ο οδηγός ενός ηλεκτρικού Opel Corsa όταν οι υπεύθυνοι του parking του εξηγούσαν την ισχύουσα… «δωρεάν» τιμολογιακή πολιτική.