Μπορεί ο καύσωνας του Ιουνίου να έχει μετατρέψει τη χώρα σε καμίνι, ωστόσο οι υποχρεώσεις, ειδικά στο κέντρο της πόλης, δε σταματούν. Εμείς τις καυτές αυτές μέρες βρήκαμε «καταφύγιο» στο Nissan Micra, το οποίο ήταν «δροσιστικό» στα αστικά μας δρομολόγια.
Λιγότεροι ίπποι
Κάτω από το εμπρός καπό του πορτοκαλί Micra, που βλέπετε στις φωτογραφίες, βρίσκεται ο γνωστός «χιλιάρης» turbo βενζινοκινητήρας, o οποίος όμως πλέον αποδίδει 8 λιγότερους ίππους. Για ποιο λόγο; Ώστε το μικρό ιαπωνικό μοντέλο να εναρμονιστεί με τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6d. Έτσι λοιπόν πλέον η ισχύς του διαμορφώνεται στους 92 ίππους (5.000 σ.α.λ.), ενώ η ροπή του βρίσκεται στα 144 Nm (1.750-4.400 σ.α.λ.).
Στην πράξη πάντως ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται κάποια απώλεια δύναμης. Ο εν λόγω βενζινοκινητήρας παραμένει πολιτισμένος, αποκρύπτοντας έντεχνα την τρικύλινδρη φύση του, αφού κραδασμοί και ενοχλητικοί θόρυβοι λάμπουν με τη απουσία τους. Έχει καλό τράβηγμα από χαμηλά, ενώ ανεβάζει στρωτά ρυθμούς.
Ξεκούραστη οδήγηση
Στην προκειμένη περίπτωση δε συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, αλλά με αυτόματο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT (η Nissan το ονομάζει Xtronic). Στα απότομα βυθίσματα του δεξιού πεντάλ ακούγεται το χαρακτηριστικό βουητό των CVT, αλλά όχι σε ενοχλητικό επίπεδο. Ωστόσο οι αλλαγές των σχέσεων εκτελούνται ομαλά, ενώ το αυτόματο κιβώτιο προσφέρει και Sport λειτουργία.
Η μέση κατανάλωση καυσίμου που καταγράψαμε εντός της πόλης κυμάνθηκε από 7,5-8 λίτρα/100 χλμ. με τον κλιματισμό εννοείται να δουλεύει υπερωρίες (επίσημη μέτρηση WLTP 6,1 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές C02 140 γρ./χλμ.).
Πάντα ένα αυτόματο κιβώτιο κάνει την οδήγηση αρκετά πιο άνετη, όμως εδώ θυσιάζονται λίγο οι επιδόσεις. Σε σύγκριση με το μηχανικό 5-τάχυτο κιβώτιο η ροπή μειώνεται από τα 160 στα 144 Nm, όπως προαναφέραμε. Παράλληλα η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 14 δευτ. και η τελική ταχύτητα ορίζεται στα 171 χλμ./ώρα. Τα αντίστοιχα νούμερα με το μηχανικό 5αρι κιβώτιο ταχυτήτων είναι 11,8 δευτ. και 178 χλμ./ώρα.
Στο δρόμο
Το τιμόνι έχει επαρκή πληροφόρηση και δεν κουράζει στις μανούβρες μέσα στην πόλη, ενώ έχει κύκλο στροφής 10 μ. Καλή, για τα δεδομένα πάντα, είναι η ηχομόνωση της καμπίνας, αλλά και η ποιότητα κύλισης. Η ανάρτηση (γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας πίσω), αν και κάπως σκληρή, δε φάνηκε να «σκοντάφτει» απότομα στις πολλές λακκούβες των ελληνικών δρόμων. Θα επιτρέψει κλίσεις του αμαξώματος σε στροφές, αλλά πάντα σε λογικά και ελεγχόμενα πλαίσια.
Εσωτερικό
Nα θυμηθούμε και λίγο το εσωτερικό. Το πλαστικό που σκεπάζει την επάνω επιφάνεια του ταμπλό, με εξαίρεση αυτό πάνω από τον πίνακα οργάνων, είναι μαλακότερο σε σύγκριση με αυτό που βρίσκεται χαμηλότερα. Ποιότητα προσδίδουν οι δερμάτινες επενδύσεις κατά μήκος του ταμπλό και στη βάση της κεντρικής κονσόλας. Στο κέντρο του ταμπλό ξεχωρίζει η έγχρωμη οθόνη αφής των 7 ιντσών.
Ο χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών κρίνεται απλά επαρκής, ενώ ο «αέρας» ανάμεσα στην οροφή και το κεφάλι δε θα δυσκολέψει κάποιον κανονικού αναστήματος, αλλά σίγουρα κάποιον ψηλότερο (μεταξόνιο 2.525 χλστ.). Το πορτμπαγκάζ των 300 λίτρων από την άλλη είναι ικανοποιητικό για τα δεδομένα, ενώ κάτω από το δάπεδο του βρήκαμε ρεζέρβα ανάγκης.
Συνοψίζοντας
Μπορεί το Micra να έχασε σε ισχύ, η ζωντάνια του όμως διατηρείται, είναι αποδοτικότερο και ξεκούραστο, χάρη στο CVT αυτόματο κιβώτιο. Στην εξοπλιστική έκδοση Energy το Micra 1.0 CVT ξεκινάει από τα 16.190 ευρώ.