Το DS 3 ξεχωρίζει στην κατηγορία των Β-SUV όχι μόνο για το φινετσάτο του design, αλλά και για την πληρέστατη γκάμα κινητήρων του.
Το μικρότερο μοντέλο της DS Automobiles προσφέρεται με βενζινοκινητήρα (1.2 PureTech 100), πετρελαιοκινητήρα (1.5 BlueHDi 130), ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο (Ε-Tense), αλλά και με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, το οποίο μας απασχολεί στην προκειμένη περίπτωση. Το εν λόγω ήπιο υβριδικό σύστημα μας είναι γνωστό από άλλα μοντέλα του Ομίλου Stellantis, πάμε όμως να το δούμε εφαρμοσμένο στο DS 3 Hybrid.
DS 3 Hybrid: Τα δομικά του μέρη
Σε πρώτο πλάνο βρίσκεται ο turbo τρικύλινδρος άμεσου ψεκασμού βενζινοκινητήρας PureTech των 1.2 λίτρων, ενώ σημαντικό ρόλο έχει και ένας ηλεκτροκινητήρας 29 ίππων και 55 Nm ροπής, ο οποίος ενσωματώνεται στο στάνταρ αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων (e-DCS6) που μεταδίδει την κίνηση αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς.
Παράλληλα τοποθετημένη κάτω από τα εμπρός καθίσματα βρίσκεται μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου με συνολική και ωφέλιμη χωρητικότητα 0,89 και 0,44 kWh αντίστοιχα, η οποία φορτίζει αυτόματα ανακτώντας ενέργεια κατά τη διαδικασία της πέδησης και όταν το όχημα ρολάρει.
Το DS 3 Hybrid αποδίδει συνδυαστικά 136 ίππους (5.500 σ.α.λ.) και 230 Nm ροπής (1.750 σ.α.λ.), ενώ έχει ικανότητα επιτάχυνσης 0-100 χλμ./ώρα σε 8,4 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 204 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με τη γαλλική εταιρεία το DS 3 Hybrid πραγματοποιεί πάνω από το 50% των διαδρομών του με ηλεκτρική ενέργεια, επιτυγχάνοντας 20% χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου κατά μέσο όρο και 40% σε αστικό περιβάλλον.
Πράγματι, αυτό που διαπιστώσαμε είναι ότι σε κάθε ευκαιρία προσπαθεί να «ξεκουράζει» το θερμικό κινητήρα, κάτι που συμβαίνει κυρίως στην εκκίνηση, σε αρκετά χαμηλές ταχύτητες, στις μανούβρες παρκαρίσματος και στο σταμάτα-ξεκίνα του μποτιλιαρίσματος.
Ακόμα και χωρίς να είμαστε ιδιαίτερα φιλικοί με το αριστερό πεντάλ η μέση κατανάλωση καυσίμου δε ξεπέρασε τα 6,5 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 5,0 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές C02 112 γρ./χλμ. με απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας), ενώ με πιο στρωτή οδήγηση μπορείς σίγουρα να πετύχεις χαμηλότερο νούμερο.
DS 3 Hybrid: Στο δρόμο
Όπως προαναφέραμε το DS 3 Hybrid συχνά, αλλά για μικρά χρονικά διαστήματα, κινείται με ηλεκτρική ενέργεια (άρα και αθόρυβα), ενώ αυτή δεν είναι η μόνη χρησιμότητα του ήπιου υβριδικού συστήματος, καθώς προσφέρει και μια έξτρα σπιρτάδα στη συνολική κίνηση του οχήματος. Το αυτόματο κιβώτιο τις περισσότερες φορές εκτελεί σωστά τις αλλαγές (ορισμένες φορές εμφανίζει μια διστακτικότητα), ενώ υπάρχουν και paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές σχέσεων.
Η ανάρτηση αν και λίγο μαλακή, δεν επιτρέπει έντονες κλίσεις στις στροφές και έχει ικανοποιητική απορροφητικότητα. Το τιμόνι είναι γρήγορο και σωστά ζυγισμένο, ενώ μας κάλυψαν τα φρένα με την αποτελεσματικότητα τους. Στον ανοιχτό δρόμο θα εκτιμήσεις τη δουλειά που έχει γίνει στον τομέα της ηχομόνωσης (μετά τα 125 χλμ./ώρα εμφανίζεται αεροδυναμικός θόρυβος), την απουσία τάσεων πλεύσης και την ποιότητα κύλισης.
DS 3 Hybrid: Ανανεωμένο και πιο ελκυστικό
Ας θυμηθούμε τώρα τις διακριτικές αλλαγές που έφερε η ανανέωση στη σικάτη εξωτερική εικόνα του DS 3. Σημείο αναφοράς αποτελούν τα νέα λεπτά κάθετα και κομψότερα Led φώτα ημέρας, στο ίδιο μοτίβο με το επίσης ανανεωμένο DS 7. Μικροεπεμβάσεις εντοπίζονται στο σχήμα της μάσκας και στα στάνταρ Led εμπρός φωτιστικά σώματα (προαιρετικά τεχνολογίας DS Matrix Led Vision), ενώ τα επίσης Led πίσω φωτιστικά σώματα απέκτησαν μαύρο περίγραμμα.
Παρατηρήστε ακόμα τις αιχμηρότερες εισαγωγές αέρα στη βάση του εμπρός προφυλακτήρα, τις 18αρες ζάντες νέας σχεδίασης και τη νέα γκρι απόχρωση του αμαξώματος (Lacquered Grey) που σχηματίζει διχρωμία με τη μαύρη οροφή (Perla Black). Εκτός από στιλάτο το DS 3 είναι και ευέλικτο εντός της πόλης, χάρη στις συμπαγείς του διαστάσεις με μήκος 4.118 χλστ., πλάτος 1,791 χλστ. και ύψος 1.534 χλστ.
DS 3 Hybrid: Κόσμημα το εσωτερικό
Η φινέτσα σαφέστατα δεν απουσιάζει από το εσωτερικό του DS 3, ο premium χαρακτήρας του οποίου αναδεικνύεται από τα μαλακά πλαστικά (στα περισσότερα σημεία), την επένδυση μαύρης αλκαντάρα στο ταμπλό και τις διπλές ραφές. Οικείοι μας ήταν οι ακριανοί αεραγωγοί που ενσωματώνονται στα πάνελ των εμπρός θυρών, οι σμιλευμένοι διακόπτες των ηλεκτρικών παραθύρων στη βάση της κεντρικής κονσόλας και τα μοτίβα διαμαντικού που εμπεριέχουν τα κουμπιά αφής στην κεντρική κονσόλα.
Η κεντρική οθόνη αφής των 10,3 ιντσών έχει κατανοητό και εύχρηστο μενού, ενώ υποστηρίζει το σύστημα πολυμέσων DS Iris. Περιεκτικό το περιεχόμενο που προβάλει η οθόνη 7 ιντσών του ψηφιακού πίνακα οργάνων, ενημερώνοντας τον οδηγό για τη φόρτιση της μπαταρίας και για το ποσοστό της απόστασης που διένυσε με ηλεκτρική ενέργεια μετά από κάθε διαδρομή.
Οι πιο χρήσιμες πληροφορίες και ενδείξεις προβάλλονται από το head-up display, χάρη στο οποίο ο οδηγός δε χρειάζεται να πάρει τα μάτια του από το δρόμο. Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι κάπως στενοί, αλλά όχι ασφυκτικοί, ενώ το πορτμπαγκάζ έχει πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα, ικανοποιητικό βάθος και χωρητικότητα 350 λίτρων (1.050 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων).
Συμπέρασμα-τιμή
Το DS 3 πλέον είναι πιο εξηλεκτρισμένο αφού εκτός από την αμιγώς ηλεκτρική υπάρχει και η ήπια υβριδική του έκδοση, η οποία διακρίνεται για την αποδοτικότητα της. Για όσους λοιπόν δεν επιθυμούν την πλήρη εξάρτηση από το ρεύμα, δίνουν έμφαση στο στυλ, στην ποιότητα κατασκευής και στον εξοπλισμό, η αρχική τιμή του DS 3 Hybrid διαμορφώνεται στα 31.300 ευρώ.