Οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων (BEV) στην Ευρώπη έχουν ανοδική τάση, αλλά οι υψηλές τιμές αγοράς και οι περιορισμοί προσφοράς περιορίζουν την ανάπτυξη στην παρούσα φάση. Η ευρωπαϊκή αγορά επιβατικών αυτοκινήτων BEV υπερτετραπλασιάστηκε από 2% των πωλήσεων το 2019 σε σχεδόν 9% το 2021 και το τελευταίο τρίμηνο του περασμένου έτους ήταν κατά μέσο όρο έφθασε το 15%. Αυτό το σταθερό μοτίβο ανάπτυξης φαίνεται να έχει εξασθενίσει κάπως -μέχρι στιγμής- το τρέχον έτος, με το μέσο μηνιαίο μερίδιο BEV έως τον Μάιο να υποχωρεί στο 10,7%.
Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους μπορεί να συμβαίνει αυτό. O πιο προφανής είναι ότι η ανάγκη για τους κατασκευαστές οχημάτων να συνεχίσουν να προωθούν τα plug-in αυτοκίνητα στην αγορά για την επίτευξη των στόχων μείωσης του CO2 .
Αυτό το σκεπτικό δεν ισχύει φυσικά για την Tesla, αλλά οι πωλήσεις μέχρι στιγμής φέτος δεν τους φέρνουν σε καλό δρόμο για να ξεπεράσουν το περσινό επίτευγμα. Και αυτό υπογραμμίζει έναν άλλο πιθανό λόγο για την καταστολή των ταξινομήσεων BEV – είτε λόγω ελλείψεων εξαρτημάτων είτε, ιδιαίτερα στην περίπτωση της Tesla, μειωμένη παραγωγή από το εργοστάσιό της στην Κίνα λόγω κλεισίματος που σχετίζεται με τον COVID-19 και ως εκ τούτου έλλειψη διαθέσιμων εξαγωγών για την Ευρώπη.
Μακροπρόθεσμα, θα απαιτούνται πάντα πιο προσιτά ηλεκτρικά για να συνεχιστεί η κυκλοφορία τους με κάποιο αξιόλογο ρυθμό.
Γνωρίζουμε ότι αυτό είναι το σχέδιο και η προσδοκία των OEM, (original equipment manufacturer)