Βρεθήκαμε στο κέντρο της Αθήνας καλεσμένοι της e.Go για να μάθουμε για αυτή τη νέα εταιρεία στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς και για το πρώτο της μοντέλο, το Life, το οποίο μέσα στο επόμενο διάστημα θα έρθει και στη χώρα μας.
Η e.Go είναι μια εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων η οποία έχει ανακοινώσει ότι σκοπεύει να φτιάξει ένα εργοστάσιο στη χώρα μας.
Για την ακρίβεια, η εταιρεία λειτουργεί με micro-factories, δηλαδή μικρά εργοστάσια τα οποία απαιτούν σαφώς μικρότερο χώρο από τις μονάδες που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε αλλά κυρίως πολύ μικρότερα κεφάλαια.
Σύμφωνα με όσα είπε η e.Go ένα σύνηθες εργοστάσιο πρέπει να παράξει τουλάχιστον 100.000 αυτοκίνητα για να καλυφθεί η αρχική επένδυση, ενώ στα micro-factories ο αριθμός αυτός πέφτει στα 10.000 αυτοκίνητα.
Προς το παρόν η εταιρεία βρίσκεται σε αναζήτηση του κατάλληλου χώρου στην Ελλάδα, έχοντας δει μέχρι στιγμής 24 πιθανά σημεία. Μεταξύ αυτών είναι δύο στο Βόλο και ένα στην Καβάλα.
Δείτε ακόμα
Αυτή τη στιγμή η e.Go κατασκευάζει ένα μοντέλο, το Life, όμως έχει προγραμματίσει την επέκταση της γκάμας της. Το 2022 έρχεται η πιο περιπετειώδης έκδοση με την ονομασία Cross, το 2024 σχεδιάζεται το λανσάρισμα του πεντάθυρου Life ενώ στα πλάνα υπάρχει και μία εφταθέσια εκδοχή με την ονομασία SPACE.
Το Life διατίθεται με κινητήρα ισχύος από 72 μέχρι 80 kW (98-109 ίπποι) και μπαταρία χωρητικότητας 30 kWh, η οποία επαρκεί για 220 χλμ.
Ένα σημείο διαφοροποίησης του μοντέλου είναι ότι όλο το αμάξωμα αποτελείται από πολυμερή υλικά, με αποτέλεσμα να είναι ιδιαίτερα ανθεκτικό σε χτυπήματα και γρατζουνιές.
Η εταιρεία που έχει έδρα στη Γερμανία και ξεκίνησε να εργάζεται σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο του Άαχεν (στην Ελλάδα συνεργάζεται με το ΑΠΘ), αναφέρει ότι επειδή το προσδόκιμο ζωής ενός ηλεκτρικού κινητήρα είναι 1.4 χιλιόμετρα, το Life αλλά και τα υπόλοιπα μοντέλα που προγραμματίζει δε θα χρειάζεται να αποσύρονται και να διαλύονται, αλλά θα γίνονται refurbished. Δηλαδή θα ελέγχονται διεξοδικά, θα επισκευάζονται τα σημεία όπου υπάρχουν φθορές και θα πωλούνται εκ νέου σε πιο χαμηλή τιμή. Πρόκειται για μία τακτική που συναντάμε σε μεγάλο βαθμό στους υπολογιστές.
Επιπλέον, η e.Go προσανατολίζεται στο μοντέλο συνδρομής. Όχι ότι δε θα μπορεί κάποιος να αγοράσει το αυτοκίνητο, όμως θα προσφέρεται η δυνατότητα να το έχει πληρώνοντας μια μηνιαία συνδρομή, ώστε να μπορεί να το αλλάξει ανά πάσα ώρα και στιγμή, ενώ ο χρήστης θα έχει τη δυνατότητα και να το νοικιάσει σε κάποιον άλλον (κάτι σαν Airbnb) όταν δεν το χρησιμοποιεί.
Χαρακτηριστικό του Life αλλά και των εργοστασίων της εταιρείας είναι η συνεχής διασύνδεση ,ε χρήση 5G, ώστε ο κάτοχος ή/και ο χρήστης του αυτοκινήτου να είναι μόνιμα συνδεδεμένος με αυτό.
Προς το παρόν είναι άγνωστη η ακριβής ημερομηνία του ελληνικού λανσαρίσματος καθώς και η τιμή. Η μόνη ένδειξη που έχουμε είναι ότι στη Γερμανία κοστίζει 26.520 ευρώ, όμως εκεί υπάρχει η δυνατότητα για μέχρι και 9.570 ευρώ σε επιδοτήσεις, οπότε η τελική τιμή μειώνεται σημαντικά. Μένει να δούμε ποια θα είναι η τιμολογιακή τιμή στην Ελλάδα, όταν ξεκινήσει η διάθεση του αυτοκινήτου.