Αμφίβια οχήματα βλέπουμε κυρίως σε ταινίες, ωστόσο πριν από αρκετά χρόνια υπήρχαν στην πραγματική ζωή και όχι στη μεγάλη οθόνη.
Όλα ξεκίνησαν το μακρινό 1959 όταν ένας Καναδός εφευρέτης, θέλησε να κατασκευάσει ένα όχημα, το οποίο θα μπορούσε να κινηθεί σε κάθε έδαφος της στεριάς, αλλά και μέσα στο νερό.
Το όχημα ATV (Αll-Τerrain Vehicle) που δημιούργησε τροφοδοτούνταν από δύο μοτέρ αλυσοπρίονου, πατούσε σε έξι συνολικά τροχούς, οι οποίοι ντύνονταν με μεγάλα ελαστικά χαμηλής πίεσης, ώστε να επιτρέπουν στο καινοτόμο αυτό όχημα να επιπλέει στο νερό, αλλά και να έχει πρόσφυση σε off-road διαδρομές.
Η ιδέα του παρότι ήταν αρκετά ακριβή για να υλοποιηθεί, κέντρισε το ενδιαφέρον καθώς ένα τέτοιο όχημα έμοιαζε εξαιρετικά διασκεδαστικό. Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’60 και στις αρχές της δεκαετίας του ’70, κατασκευαστές και εφευρέτες στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού άρχισαν να ακολουθούν το παράδειγμά του και να κατασκευάζουν τα δικά τους εξάτροχα ATV.
Η δημοτικότητα τους έφτασε σε τέτοιο βαθμό που δημιουργήθηκε στην Αμερική η πρώτη πίστα αγώνων ATV, γνωστής ως “Pine Lake Raceway”. Tον Αύγουστο του 1970 εκτιμάται ότι υπήρχαν πάνω από 60 προς πώληση ή υπό ανάπτυξη οχήματα AVT.
Διαβάστε ακόμα
Ανάμεσα τους όμως ξεχώριζε σίγουρα το Busse, το οποίο είχε τεχνολογία από τη Volkswagen. Τα περισσότερα AVT χρησιμοποιούσαν μικρούς δίχρονους κινητήρες, όμως το Busse έκανε τη διαφορά με τον αερόψυκτο κινητήρα των 1.6 λίτρων, απόδοσης 55 ίππων, ο οποίος προέρχονταν από το Beetle εκείνης της εποχής.
Παράλληλα το ημιαυτόματο κιβώτιο 3 σχέσεων και ο μετατροπέας ροπής της Volkswagen είχαν την ευθύνη για τη μεταφορά της ισχύος στο έδαφος. Μπορούσε να αναρριχηθεί σε πλαγιές με κλίση 45 μοιρών, να κινηθεί σε χιονισμένες επιφάνειες, ενώ η μέγιστη ταχύτητα που μπορούσε να αναπτύξει στη στεριά ήταν 45 χλμ./ώρα και στο νερό 16 χλμ./ώρα.
Το εξάτροχο αμφίβιο Busse κατασκευάζονταν από την Busse/SJI Corporation, ήταν φτιαγμένο από αλουμίνιο και είχε ωφέλιμο φορτίο 680 κιλά, ενώ το μήκος και το πλάτος του διαμορφώνονταν στα 4.960 χλστ. και 2.559 χλστ. αντίστοιχα.
Η αρκετά υψηλή τιμή πώλησης των 4.875 δολαρίων δεν έκανε ανταγωνιστικό το Busse απέναντι στα υπόλοιπα ATV, ενώ η ιδέα να χρησιμοποιηθεί ως στρατιωτικό όχημα ναυάγησε και έτσι η παραγωγή του ήταν σύντομη και περιορισμένη.