Ζωτικής σημασίας για τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα είναι η μπαταρία τους, κάτι που η Seat γνωρίζει πολύ καλά.
Για το λόγο αυτό άλλωστε δημιούργησε το TCE (Test Center Energy), ένα νέο Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης μπαταριών για αμιγώς ηλεκτροκίνητα και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα.
Βρίσκεται στο Τεχνικό Κέντρο του Μαρτορέλ, το οποίο είναι το κεντρικό εργοστάσιο της ισπανικής εταιρείας. Σύμφωνα με τη Seat η επένδυση για το νέο TCE ξεπέρασε τα 7 εκατομμύρια ευρώ. Αποτελεί τμήμα της συνολικής επένδυσης ύψους 5 δισεκατομμυρίων ευρώ που θα διαθέσει η Seat για τον εξηλεκτρισμό των οχημάτων και των εγκαταστάσεων της. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι στόχος της Seat είναι από το 2025 η κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων στο Μαρτορέλ.
Παράλληλα επιθυμεί να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στον εκδημοκρατισμό της ηλεκτροκίνησης. Ας επιστρέψουμε όμως στο νέο TCE, η ανέγερση του οποίου ολοκληρώθηκε εντός μόλις 18 μηνών, ενώ οι εγκαταστάσεις καταλαμβάνουν μια έκταση 1.500 τ.μ. και απασχολεί περισσότερους από 25 επαγγελματίες υψηλής ειδίκευσης.
Περιλαμβάνει διαφορετικούς χώρους για την επικύρωση μονάδων μπαταρίας με την πιο προηγμένη τεχνολογία χημείας κυψελών, καλύπτοντας όλο το φάσμα των τάσεων που χρησιμοποιούνται στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Δείτε ακόμα
Στη δεδομένη φάση του αξιολογεί τις μπαταρίες του τοποθετούνται στις πλατφόρμες MEB και MQB, οι οποίες χρησιμοποιούνται από ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα αντίστοιχα. Επίσης εστιάζει στους διαφορετικούς φορτιστές που χρησιμοποιούνται σε όλα τα ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Συνολικά, έχει δοκιμαστική χωρητικότητα 1,3 μεγαβάτ, που ισοδυναμεί με την ισχύ που απαιτούν περισσότερα από 100.000 κινητά τηλέφωνα που φορτίζουν ταυτόχρονα. Οι μπαταρίες υποβάλλονται κατά μέσο όρο σε περισσότερες από 17.500 ώρες δοκιμών για να διασφαλιστεί η βέλτιστη απόδοση τους κάτω από όλες τις συνθήκες, καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους.
Σε κλιματικούς θαλάμους δοκιμάζονται οι μπαταρίες και οι μονάδες τους σε ακραίες συνθήκες με θερμοκρασίες που κυμαίνονται από -25 έως + 55 βαθμούς Κελσίου. Στο κατάλληλα εξοπλισμένο εργαστήριο μπορούν να φιλοξενηθούν ταυτόχρονα για δοκιμές έως οχτώ αυτοκίνητα.
Θα υποδέχεται μοντέλα των Seat, Cupra, Seat MO, αλλά και μοντέλα από διάφορες μάρκες του Ομίλου Volkswagen. Αποτελεί κομμάτι του παγκόσμιου δικτύου Έρευνας και Ανάπτυξης του Ομίλου Volkswagen, ενώ είναι το πρώτο με το συγκεκριμένο αντικείμενο εντός Ευρώπης, αλλά εκτός Γερμανίας. Αντίστοιχα Κέντρα Έρευνας και Ανάπτυξης μπαταριών υπάρχουν σε Κίνα και Η.Π.Α.