«Σεισμό» στα ελληνικά εδάφη προκαλεί η άφιξη στη χώρα μας του νέου Ford Ranger Raptor, το οποίο έφτασε με ακόμα πιο άγριες διαθέσεις.
Η κορυφαία, από πλευράς επιδόσεων και off-road ικανοτήτων, έκδοση του Ranger «δηλώνει» έτοιμη να κατακτήσει απάτητες ορεινές διαδρομές και να φτάσει σε απομακρυσμένες παραλίες.
Την υπογραφή της στη δεύτερη γενιά του Ranger Raptor βάζει φυσικά η Ford Performance, η οποία έχει ανεβάσει τον πήχη σε κάθε πτυχή του αμερικάνικου pickup. Μιλώντας με αριθμούς το νέο Ranger Raptor έχει μήκος 5.360 χλστ., πλάτος 2.028 χλστ., ύψος 1.926 χλστ. και μεταξόνιο 3.270 χλστ.
Η όψη του είναι επιβλητική, ενώ είναι εμφανείς οι σχεδιαστικές επιρροές από το F-150. Στη μάσκα του αναγράφεται με μεγάλα γράμματα το όνομα της Ford, το οποίο πλαισιώνεται από Led φώτα σχήματος “C”, ενώ χαμηλότερα υπάρχει αλουμινένια ποδιά. Φαρδύτερα είναι τα μετατρόχια, ενώ οι νέοι τροχοί των 17 ιντσών ντύνονται με ελαστικά παντός εδάφους διαστάσεων 285/70.
Παράλληλα έχει αυξηθεί η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος στα 272 χλστ. (χωρίς φορτίο), έχει ικανότητα ρυμούλκησης 2.410 κιλών και ωφέλιμο φορτίο 552 κιλά. Μπορεί να περάσει μέσα από νερό ύψους έως 850 χλστ., η γωνία προσέγγισης είναι 32 μοίρες, η γωνία υπέρβασης ράμπας 24 μοίρες, η γωνία αναχώρησης 27 μοίρες χωρίς κοτσαδόρο και 24 μοίρες με τοποθετημένο κοτσαδόρο.
Για πρώτη φορά, το Ranger Raptor αποκτά ένα προηγμένο σύστημα μετάδοσης με αυτόματη τετρακίνηση, αλλά και ένα νέο, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο on-demand κιβώτιο μεταφοράς δύο σχέσεων (αργό/γρήγορο), σε συνδυασμό με εμπρός και πίσω μπλοκέ διαφορικά.
Τα προγράμματα οδήγησης που αναπροσαρμόζουν το χαρακτήρα του νέου Ranger Raptor είναι τα Normal, Sport, Slippery, Rock Crawl, Mud/Ruts, Sand και Baja, το οποίο είναι προσανατολισμένο για off-road διαδρομές και διαμορφώνει τα ηλεκτρονικά συστήματα του οχήματος για μέγιστες επιδόσεις κατά τη γρήγορη οδήγηση εκτός δρόμου.
Η επόμενη γενιά των αμορτισέρ FOX 2.5” Live Valve Internal Bypass υιοθετούν τεχνολογία αιχμής, με αποτέλεσμα η απόσβεση να προσαρμόζεται στη διαδρομή του αμορτισέρ. Προσαρμοζόμενος είναι ο ήχος που παράγει η εξάτμιση του, χάρη σε ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ενεργό σύστημα.
Τα διαθέσιμα προγράμματα είναι τα εξής: Το “Quiet” που φροντίζει να διατηρεί χαμηλά τα ντεσιμπέλ σε κατοικημένες περιοχές και σε ώρες κοινής ησυχίας, το “Normal” που δίνει μια ελαφριά «νότα» και συνίσταται για καθημερινή χρήση, το “Sport” που ανεβάζει την ένταση και τη διάθεση για πιο δυναμική οδήγηση και το “Baja” που ενδείκνυται κυρίως για οff-road χρήση, καθώς «αγριεύει» αρκετά ο ήχος της εξάτμισης.
Διαβάστε ακόμα
Περνάμε τώρα στο εσωτερικό του νέου Ranger Raptor, όπου συναντάμε σπορ καθίσματα που προσφέρουν ενισχυμένη στήριξη του σώματος και είναι εμπνευσμένα από μαχητικά αεροσκάφη, κόκκινες ραφές και ασορτί διακοσμητικά ένθετα στους αεραγωγούς, θερμαινόμενο δερμάτινο τιμόνι και κρυφό ατμοσφαιρικό φωτισμό. Το «παρών» δίνει επίσης ηχοσύστημα της B&O με 10 ηχεία, ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 12,4 ιντσών και κάθετα τοποθετημένη κεντρική οθόνη αφής 12 ιντσών που υποστηρίζει το σύστημα πολυμέσων SYNC4 της Ford.
Πηγή αστείρευτης δύναμης για το νέο Ranger Raptor αποτελεί ο V6 twin-turbo EcoBoost κινητήρας των 3.0 λίτρων, ο οποίος παράγει 288 ίππους και 491 Nm ροπής, ενώ συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων και με σύστημα μόνιμης τετρακίνησης.
Το νέο Ford Ranger Raptor είναι διαθέσιμο για παραγγελία στην Ελλάδα μέσα από το δίκτυο των Επισήμων Εμπόρων της Ford με τιμή που ξεκινά από τα 69.630 ευρώ.