Είναι ένα από τα πρώτα εξαρτήματα που έρχεται σε κάθε κουβέντα για αύξηση της ιπποδύναμης. «Άλλαξε φίλτρο αέρα για να πάρεις καμιά 10αριά άλογα με λίγα ευρώ» είναι μία φράση που ακούγεται συχνά. Είναι όμως αλήθεια ή μύθος;
Η θεωρία είναι απλή: Τα sport φίλτρα αέρος ρουφάνε περισσότερο αέρα λόγω μεγαλύτερης διαπερατότητας, εφοδιάζοντας με περισσότερο οξυγόνο τον κινητήρα άρα παρέχοντας ένα πλουσιότερο μίγμα. Εξάλλου αυτή είναι η αρχή λειτουργίας του turbo.
Κλασικά φίλτρα vs Σπορ φίλτρα
Το φίλτρο αέρος είναι εκεί για να κρατάει σκόνη και χώματα, παρέχοντας στον κινητήρα όσο πιο καθαρό αέρα γίνεται, ώστε μαζί με το καύσιμο να γίνεται η καύση. Τα τυπικά και περισσότερα φίλτρα παραγωγής είναι κατασκευασμένα από χαρτί, ενώ τα sport φίλτρα από αφρώδη υλικά όπως μπαμπάκι, επιτρέποντας περισσότερο αέρα να περάσει.
TEST: Οι Replica ζάντες διαλύονται σε μία λακκούβα ακόμα και με 50χλμ./ώρα (Video)
Πόσο είναι το κέρδος
Το φίλτρο μπορεί να αντικατασταθεί και μέσα στο εργοστασιακό κουτί, όμως συνήθως για καλύτερα αποτελέσματα αφαιρείται ολόκληρο και στη θέση του μπαίνει μία φιλτροχωάνη. Έτσι μειώνεται και η απόσταση που έχει να διανύσει ο αέρας και παράγεται περισσότερος ήχος. Στην πράξη η ιπποδύναμη ΔΕΝ αυξάνεται, σε αντίθεση με τον ήχο που στις υψηλές στροφές είναι υψηλότερος και ξεγελάει τον οδηγό.
Στην πραγματικότητα η ιπποδύναμη όχι μόνο δεν αυξάνεται, αλλά εάν το σημείο που μπει το σπορ φίλτρο δεν ρουφάει κρύο αέρα, μπορεί και να μειωθεί! Καθώς ζεστός αέρας σημαίνει μικρότερη περιεκτικότητα σε οξυγόνο. Τέλος, επειδή όπως είπαμε η διαπερατότητα είναι μεγαλύτερη, υπάρχει πιθανότητα να περάσουν και μικροσωματίδια, απαιτώντας συχνό καθαρισμό του φίλτρου.