Το φετινό ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις δοκιμάστηκε πάρα πολύ τις μέρες πριν από την εκκίνηση, λόγω της κακοκαιρίας «Daniel» που χτύπησε τη χώρα μας.
Επλήγησαν κυρίως οι περιοχές του Βόλου, της Λάρισας, της Καρδίτσας, με την οργανωτική επιτροπή, απέναντι στο θηρίο που ονομάζεται FIA, να κάνει τα πάντα ώστε ο αγώνας να ξεκινήσει.
Βλέπετε δεν υπάρχουν συναισθηματισμοί, δεν ήταν ένας αγώνας του πανελληνίου πρωταθλήματος που θα μπορούσε κάλλιστα να αναβληθεί ή να ματαιωθεί.
EKO Ράλλυ Ακρόπολις: Για πρώτη φορά Toyota GR Yaris ήταν πλοηγό στον εθνικό μας αγώνα
Όταν πρόκειται για παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι, τα δεδομένα είναι διαφορετικά.
Η οργάνωση λοιπόν τι έπρεπε να κάνει; Να ξεπεράσει τον εαυτόν της, τον ξεπέρασε και μπράβο της.
Πίσω όμως από τη λάμψη των νικητών, και των super-stars του WRC, είναι οι αφανείς ήρωες που στηρίζουν την πρόκληση του εθνικού μας αγώνα. Είναι οι κριτές, τα σώματα ασφαλείας, οι γιατροί και οι νοσοκόμοι, έτοιμοι να «ορμήσουν» με την ελληνική φλόγα στην καρδιά τους με στόχο να ξεπεράσουν το όποιο εμπόδιο, το όποιο πρόβλημα.
Υπάρχει όμως και μια άλλη ομάδα, η οποία έχει μεγάλο βάρος στις πλάτες της.
Είναι η ομάδα των πλοηγών, χωρισμένοι σε τρεις ομάδες με τους αριθμούς «ΟΟΟ» «ΟΟ» και «Ο» στις πόρτες, οι οποίοι φέρουν τεράστια ευθύνη με την ασφάλεια.
Είναι μάλιστα συνδεδεμένοι με το κέντρο που βρίσκεται στο service park της Λαμία, με ηγετική μορφή τη Μισέλ Μουτόν, υπεύθυνη ασφαλείας στους αγώνες WRC, νικήτρια του Ράλι Ακρόπολις το 1982 με τον οδοστρωτήρα, το Audi Quattro, με συνοδηγό την σικάτη Φαμπρίτσια Πονς.
Ο πλοηγός με το «Ο» στις πόρτες είναι ο τελευταίος που κινείται στις Ειδικές Διαδρομές γύρω στα 10 λεπτά, αναλόγως με το μήκος της Ειδικής Διαδρομής. πριν εμφανιστεί το πρώτο αγωνιστικό πλήρωμα.
Ιδιαίτερα σημαντικός και ξεχωριστός ο ρόλος του που για την περίπτωση είχαν στρατευθεί για τρίτη συνεχή χρονιά οι «Στρατισίνο»-Δημήτρης Βαζάκας με την αμέριστη βοήθεια της Toyota Ελλάς, από τους βασικούς χορηγούς του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, έχοντας διαθέσει στην οργάνωση περισσότερα από 40 αυτοκίνητα.
Toyota GR Yaris και Toyota Hilux ήταν τα πλοηγά με το«Ο» στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.
Στο πλήρωμα λοιπόν η Toyota είχε διαθέσει ένα λευκό GR Yaris με μοτέρ 261 ίππων και το ανθεκτικό Hilux, με 204 ίππους.
Μάλιστα το GR Yaris επισκέφθηκε το αγωνιστικό τμήμα της Toyota Italia όπου τοποθετήθηκαν νέες αναρτήσεις, άλλα φρένα και ζάντες 15 ιντσών με ελαστικά Pirelli Scorpion, ενισχύσεις στο αμάξωμα και ποδιές προστασίας.
Στο Hilux τοποθετήθηκαν άλλα ελαστικά για τις συνθήκες του αγώνα.
Όλα υπο το άγρυπνο βλέμμα του κ. Ηλία Καραΐσκου, της Toyota Ελλάς, ενώ την τεχνική υποστήριξη των αυτοκινήτων κατά τη διάρκεια του αγώνα είχε αναλάβει το «Kirkos Racing House» δηλαδή ο Λεωνίδας, ο Λάμπρος και ο Πάνος.
Τις απόψεις του «Στρατισίνο» όπως και του Δημήτρη Βαζάκα, για τον αγώνα τις ακούσαμε πολλές φορές μέσα από τη συχνότητα του επίσημου ραδιοφώνου του αγώνα, το «Λαμία FM1, 96,2».
Μαζί με τον συνάδελφο Νίκο Τσάδαρη ξεκινήσαμε τη μαραθώνια ζωντανή μετάδοση από την Πέμπτη το απόγευμα 7 Σεπτεμβρίου, με την Υπερειδική, μέχρι και το απόγευμα της Κυριακής 10 Σεπτεμβρίου, όπου το φετινό ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις πέρασε στην ιστορία.
Τον «Στρατισίνο» τον ρωτήσαμε να μας πει δύο-τρία πράγματα μέσα από τον ρόλο του, γύρω από τους θεατές και το περιβάλλον, όπως τα είδε από τη δική του τη σκοπιά, σχολιάζοντας ότι «είχε γίνει δουλειά για την προστασία του περιβάλλοντος και τη διαχείριση των απορριμμάτων, και σε αυτήν τη δύσκολη άσκηση είχε τη συμπαράσταση των Ελλήνων και ξένων θεατών».
Εδώ να τονίσουμε ότι ένα λευκό Toyota Hilux με τα σήματα της «Toyota Clean Mountain Race» σε συνεργασία με την εταιρεία «In The Loop» των Πλαστικών Θράκης όργωσε τις Ειδικές Διαδρομές μαζεύοντας τα απορρίμματα των θεατών στις ειδικές σακούλες που είχαν τοποθετηθεί σε πολλά σημεία της διαδρομής.
Εξέφρασε την απορία του σχολιάζοντας «γιατί η πλειοψηφία των θεατών, που είναι πειθαρχημένοι, ευγενείς και γνώστες, δεν απομονώνουν τους ελάχιστους απείθαρχους oι οποίοι καταστρέφουν μια συνολικά εξαιρετική εικόνα».
Θυμάται επίσης στη ράμπα του τερματισμού την όμορφη εικόνα με το GR Yaris στα χέρια του Δημήτρη Βαζάκα με τη Μαρίνα Γεμενή δίπλα του, κόρη του βετεράνου Τάσου Γεμενή, επιβεβαιώνοντας την παρουσία της μεγάλης σχολής των αγωνιζομένων από τη Λαμία.
Τέλος αναφέρθηκε και στο ραδιόφωνο, το πιο ζωντανό επικοινωνιακό ΜΜΕ του αγώνα, που ενημέρωνε διαρκώς τους θεατές για την εξέλιξή του.
Και του χρόνου…
Επιφυλάξεις για τον ρόλο και την απόδοση σε σχέση με την ηλικία και τη βιολογία των υπερηλίκων μπορούμε να έχουμε;
Γιατί μπαίνει το βασικό ερώτημα στην οργάνωση του αγώνα, ΠΩΣ πράγματι υπάρχει συνεχής αναβάθμιση του, αφού τοποθετούν σε καίρια πόστα (πλοηγοί) για την επιτυχία υπερήλικες. Υπάρχουν εν δυνάμει πρωταθλητές και όχι μόνο, οι οποίοι ΚΑΙ στο πνεύμα του αγώνα θα ήταν ΚΑΙ πολύπειροι ΚΑΙ ηλικιακά καταλληλότεροι όπου θα κουμπώνουν στο ρόλο εξαιρετικά, και επομένως δεν θα υπήρχε ανάγκη προσωρινής αντικατάστασης του ενός γέροντα,λόγω κόπωσης. Ε δεν είναι τραγέλαφος;
Εκτός πια αν υπάρχουν υποσχέσεις όπου στρώνεται χαλί για κάποια γνωστά πρόσωπα του χώρου, με σκοπό την προώθηση νεαρών απογόνων, εξ ου και το ξαφνικό ενδιαφέρον παροχής βοήθειας στα πλοηγά. ή μήπως όχι;
Αν επαληθευτούμε τότε θα μιλάμε για ΚΛΙΚΑ. Υπουργείο ΓΓ και οι καλοπληρωμένοι υπεύθυνοι ξέρουν και δεν ασχολούνται; Καλόπιστα ρωτάμε…..