Η γερμανική ομάδα, δορυφόρος της Skoda Motorsport έκανε ένα «Ακρόπολις», πριν τον τεχνικό έλεγχο και ένα μετά.
Τι έγινε ακριβώς…
Το Skoda Fabia Rally2 των Νορβηγών, Mπράινιλντσεν-Άιλεστερν, δεν κατάφερε να περάσει από τον τεχνικό έλεγχο την περασμένη Τετάρτη το απόγευμα. Παρουσιάστηκε ένα πρόβλημα στο σασί. Η γερμανική ομάδα είχε να αντιμετωπίσει ένα δίλημμα, ή τα μάζευαν και γύριζαν στο Νίρμπουργκριγνκ (έδρα της ομάδας) ή έβρισκαν νέο σασί και ξαναέκτιζαν το αυτοκίνητο, για να πάρουν μέρος στο ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις.
Η ομάδα αποφάσισε να βρει σασί. Τα τηλέφωνα άρπαξαν φωτιά. Βρέθηκαν σασί σε Γερμανία και Τσεχία, αλλά δεν υπήρχε χρόνος να τα στείλουν στην Ελλάδα. Η ομάδα είχε περιθώριο να περάσει από τεχνικό έλεγχο μέχρι τις 11 το πρωί της Πέμπτης και ήταν Τετάρτη απόγευμα.
Βρέθηκε τελικά αυτοκίνητο στην Ουγγαρία. Έτσι ξεκίνησαν από την Ουγγαρία οδικώς και όλο το βράδυ, οδήγησαν μέχρι την Ελλάδα. Με μια μικρή καθυστέρηση στο δρόμο, έφτασαν στο Σέρβις Παρκ της Λαμίας, λίγο πριν τις 10 το πρωί της Πέμπτης. Οι μηχανικοί έπιασαν δουλειά στις 09.58 ώρα Ελλάδας.
«Στον τεχνικό έλεγχό είχαμε ένα πρόβλημα με ένα από τα σασί μας» εξήγησε ο αρχιμηχανικός της ομάδας, ο Γιάνι Βίλοξ. «Έπρεπε να βρούμε μια λύση και μία από τις επιλογές, που είχαμε ήταν να βρούμε ένα άλλο αυτοκίνητο, το οποίο δεν ήταν τόσο εύκολο, όταν βρίσκεσαι στην Ελλάδα και όλοι εδώ χρησιμοποιούσαν τα αυτοκίνητά τους στον αγώνα. Έπρεπε να τηλεφωνήσουμε όπου μπορούσαμε. Είχαμε κάποιο σασί στη Γερμανία και την Τσεχία, αλλά θα χρειαζόταν πολύς χρόνος για να φτάσουν εδώ, οπότε βρήκαμε ένα αυτοκίνητο στην Ουγγαρία χάρη στην Top-Cars. Το αυτοκίνητο έφυγε οδικώς, από τη Βουδαπέστη, γύρω στις 6 το απόγευμα της Τετάρτης και οδήγησαν όλη νύχτα, για να το φτάσει εδώ, στην ώρα του. Υπήρξε μια μικρή καθυστέρηση στο δρόμο, αλλά έφτασε εδώ γύρω στις 10 το πρωί και η προθεσμία για επανέλεγχο ήταν μέχρι τις 11 το πρωί. Πήραμε ένα γυμνό πλαίσιο με έναν κινητήρα μέσα, οπότε έπρεπε πρώτα να αφαιρέσουμε αυτόν τον κινητήρα και στη συνέχεια να κάναμε τις υπόλοιπες εργασίες. Είχαμε γύρω στους 40 μηχανικούς και μετά από σχεδόν 10 λεπτά τοποθετήθηκε ο κινητήρας και ο μπροστινός άξονας. Μετά από 46 λεπτά είχαμε ένα αυτοκίνητο.
Η δέσμευση όλων των ανθρώπων εδώ, ήταν μεγάλη και όλοι πίεζαν για να πετύχουμε το στόχο μας. Βγάζω το καπέλο μου, σε όλους τους μηχανικούς – έκαναν εξαιρετική δουλειά».
Οι Mπράινιλντσεν-Άιλεστερν, ανταπέδωσαν, με μια 10η θέση στη γενική κατάταξη του αγώνα και μια 4η στην κατηγορία WRC2.
Έτσι η γερμανική ομάδα, Toksport θα έχει κάθε δικαίωμα να λέει πως, έκανε δυο «Ράλι Ακρόπολις» – ένα στο Σέρβις Παρκ, πριν τον τεχνικό έλεγχο και ένα στις ειδικές διαδρομές. Σίγουρα και τα δυο στέφθηκαν με επιτυχία και η όλη ιστορία αξίζει να μνημονεύεται, κυρίως για την προσπάθεια των μηχανικών, που και αυτοί κάνουν το δικό τους επίπονο αγώνα απέναντι στο χρόνο.
Άλλοτε κερδίζουν, όπως στην περίπτωση της Toksport (να προσθέσουμε και την υπόθεση του Μίκελσεν που είχε έξοδο στην Υπερειδική και για να το ετοιμάσουν έγινε ένας ακόμα δρόμος αντοχής από Αθήνα σε Λαμία και Λουτράκι) και άλλοτε χάνουν, όπως στην περίπτωση του Κόλιν ΜακΡέι.
Ο τρομερός Σκοτσέζος τo 2005 στην Αυστραλία έκανε απίθανα πράγματα, οδηγώντας ένα Skoda Fabia WRC. Ωστόσο αναγκάστηκε να εγκαταλείψει, από ένα πρόβλημα στο συμπλέκτη του Fabia.
Παρά τις υπερπροσπάθειες των μηχανικών της Skoda Motorsport, η αλλαγή του συμπλέκτη δεν έγινε μέσα στον επιτρεπόμενο χρόνο και ο Κόλιν – ενώ ήταν δεύτερος στη γενική κατάταξη, εγκατέλειψε άδοξα, τρεις Ειδικές Διαδρομές, πριν το τέλος του αγώνα. Οι μηχανικοί της ομάδας, τα έδωσαν όλα, όμως ο χρόνος, εκείνη τη φορά, ήταν ο τελικός νικητής.
Όταν τελικά ο ΜακΡέι δεν εκκίνησε παρά την προσπάθεια των μηχανικών, ο Κόλιν εισέπραξε ένα απίστευτο χειροκρότημα.
Και να θυμηθούμε ότι σε αυτόν τον αγώνα συμμετείχαν Λεμπ, Σόλμπεργκ, Γκρόνχολμ, Μάρτιν, Χίρβονεν, Ντιβαλ, Γκαρτεμάιστερ…