Για πρώτη φορά στη μακρόχρονη ιστορία του εθνικού μας αγώνα ως μέλος του WRC, ήταν φέτος που δεν προσμετρούσε στο ελληνικό πρωτάθλημα.
Σωστό ή όχι oι απόψεις διίστανται και οι απαντήσεις μοιάζουν περισσότερο με σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες. Από τη μεριά μας εμείς υποστηρίζουμε ότι ο αγώνας πρέπει να προσμετρά στο ελληνικό πρωτάθλημα. Φυσικά όχι έτσι ξεκάρφωτα αλλά με πλάνο σε συνδυασμό με τους υπόλοιπους αγώνες του πρωταθλήματος.
Μια άλλη μερίδα θα υποστηρίξουν το «να μην μετράει» ώστε τα πληρώματα να κινηθούν σε ρυθμούς μακριά από ότι έχει να κάνει με βαθμοθηρίες κλπ.
Στους αγώνες η ανατροπή και οι εκπλήξεις είναι από τα χαρακτηριστικά τους. Και να θυμίσουμε στο παρελθόν ότι υπήρξαν πληρώματα που είχαν διάκριση στο Ράλλυ Ακρόπολις και στην πηγή (πρωτάθλημα) δεν έφτασαν.
Είπαμε ανατρεπτικοί. Από την άλλη να ξοδεύεις ένα σάκο ευρώ και να μη μετράει πουθενά ο αγώνας το θεωρούμε άδικο.
Διότι όπως και να το κάνουμε οι αγώνες είναι ένα βαρέλι χωρίς πάτο όπου πληρώματα με τη βοήθεια χορηγών κάνουν αυτό που αγαπούν, αλλά να έχει και κάποιο αντίκρισμα η συμμετοχή, να προσμετρά και «κάπου»…
Ακούστηκαν και γράφτηκαν ειδικά στα social media (δικαστές των πάντων πλέον) για της επιδόσεις των ελληνικών πληρωμάτων, απένανατι στους ξένους.
Εμείς θα σχολιάσουμε ένα μεγάλο μπράβο σε όσους συμμετείχαν αρχικά, είτε τερμάτισαν είτε όχι , διότι η συμμετοχή στο Ράλλυ Ακρόπολις έχει και λόγους συναισθηματικούς.
Από την άλλη για να λέμε και αλήθεια τα ελληνικά πληρώματα είναι εγκλωβισμένα στο ύφος της ΟΜΑΕ και στα σωματεία τα οποία διοργανώνουν αγώνες με μια ή με δυο ή max τρεις Ειδικές Διαδρομές (επαναλαμβανόμενες στην νιοστή) που λόγω των λίγων χλμ. δεν βοηθούν σε καμία περίπτωση την εξέλιξη τους.
Θα πουν λοιπόν τα σωματεία η διοργάνωση ενός αγώνα στοιχίζει. Δεν αμφιβάλει κανένας για αυτό. Όμως όταν δεν μπορείς να διοργανώσεις αγώνα για λόγους οικονομικούς, απλά δεν διοργανώνεις.
Μπορείς να αγοράσεις βίλλα 500 τ.μ. όταν τα οικονομικά σου είναι για 2αρι σε πυκνοκατοικημένη περιοχή;
Με πολλές Ειδικές Διαδρομές γίνονται ακριβοί οι αγώνες θα σχολιάσουν πληρώματα. Ναι άλλα μόνο με τα χλμ. εξελίσσεσαι και φυσικά πότε οι αγώνες ήταν φτηνοί.
Έχουν γίνει σαφώς πιο ακριβοί λόγω των νεών κατηγοριών, κυρίως των R5 ή πλέον όπως έχουν ονομαστεί rally2.
Μα πάντα στην εκάστοτε εποχή τα αυτοκίνητα που πρωταγωνιστούσαν ήταν ακριβά.
Τα πολλά χλμ και οι διαφορετικές Ειδικές Διαδρομές σε εξελίσσουν, σε ανεβάζουν επίπεδο και το καλό πλασάρισμα δεν αποτελεί όνειρο. Όμως θα πρέπει να εξελιχθείς, να μάθεις να κάνεις σημειώσεις και να «διαβάζεις» το δρόμο.
Παράδειγμα αποτελεί ο 20 χρόνος Rovanpera που πονοκεφάλιασε ισχυρούς συνδυασμούς. Και μπορεί ο μικρός Φινλανδός να μας πείτε ότι από 9 χρόνων ο πατέρας του Harry τον έστρωσε στη δουλειά (αρχή με Starlet και κίνηση πίσω) και στη συνέχεια ανέλαβαν ρόλο οι προσομοιωτές αλλά για τον Bulacia που θεωρούμε ότι ήταν η επίδοση του EKΟ Ράλλυ Ακρόπολις τι έχετε να πείτε, με πρώτη του επίσκεψη στη χώρα μας και με δύο μόνο περάσματα στις Ειδικές Διαδρομές.
Αλλά ο νεαρός Bulacia «τρίβεται» συνεχώς στους αγώνες καθώς συμμετέχει στο δύσκολο ιταλικό πρωτάθλημα όπου το επίπεδο είναι αρκετά ανταγωνιστικό.
Έβαλε τα δύσκολα ο Βολιβιανός Marco στον Mikkelsen οδηγό πρώτης γραμμής όπου ο έμπειρος Νορβηγός «καθάρισε» το αποτέλεσμα την 3 ημέρα.
Από την άλλη δεν είναι λίγοι αυτοί που τονίζουν ότι τα αποτελέσματα είναι ο καθρέπτης των επιδόσεων ενώ οι ξένοι γνώστες υποστηρίζουν ότι δυο περάσματα αρκούν για να βγούν το ταλέντο και οι δυνατότητες.
Η ιστορία πάντως είναι ότι οι χρόνοι απο το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις έχουν «πολύ» διάβασμα πίσω από τους ψυχρούς αριθμούς.
Και του χρόνου λοιπόν, αλλά και στο Ράλλυ Ακρόπολις του 2023. με Λευτέρη Αυγενάκη και την επιτροπή Motorsport Greece αποκλειστικά ως μαέστρους της πολύ καλά συντονισμένης ορχήστρας που αποδείχθηκε από το φετινό EKΟ Ράλλυ Ακρόπολις το οποίο έδωσε εξετάσεις σε αυστηρούς «καθηγητές» όπως ο Jean Todt και Michel Mouton και πέτυχε.
Και αν υπήρξαν λάθη (που υπήρξαν καθώς ουδείς αλάνθαστος) αυτό είναι που θα σε κάνει καλύτερο και πιο αποτελεσματικό.
ΥΓ. όλη η σιλουέτα του Ford Fiesta WRC των Serderidis-Miclotte έφερε τα Ελληνικά χρώματα