Με περηφάνια ο Ιορδάνης Σερδερίδης «ανέβασε» φωτογραφίες στη σελίδα του στο Facebook, από τις δοκιμές, που κάνει αυτές τις μέρες στην Πελοπόννησο, εν όψει Ράλι Ακρόπολις. Να θυμίσουμε, οτι ο Σερδερίδης θα πάρει μέρος στον εθνικό μας αγώνα με την M-Sport και θα είναι team mate του Λεμπ.
Τι είναι όμως, αυτό που συνδέει τον Σερδερίδη με τον Γάλλο παγκόσμιο πρωταθλητή ράλι; Ο Έλληνας οδηγός μίλησε στο wrc.com και αποκάλυψε τη σχέση του με τον τεράστιο Γάλλο οδηγό.
Στα ράλι δεν υπάρχει συνταγή για τη διαδρομή, που θα ακολουθήσει κάποιος για να πάρει μέρος στους αγώνες. Άλλοι έχουν φίλους αγωνιζόμενους και αποφασίζουν, πως μπορούν κι αυτοί να τρέξουν. Άλλοι έχουν ανθρώπους της οικογένειάς τους, που συμμετέχουν στα ράλι, οπότε πιο εύκολα πιάνουν αγωνιστικό τιμόνι, κι άλλοι -σαν τον Σεμπαστιάν Οζιέ – δεν έχουν κανένα υπόβαθρο αγωνιστικό, πριν αποφασίσουν να τρέξουν σε κάποιον αγώνα.
Ο Ιορδάνης Σερδερίδης ξεκίνησε πριν δέκα χρόνια να τρέχει στα ράλι, σχετικά αργά για οδηγό αγώνων- τότε ήταν 48χρονών. Ο Σερδερίδης ουσιαστικά δεν είχε ιδέα, πως μπορεί να τρέξει σε ράλι. Αν ήταν εύκολο, δύσκολο ή απραγματοποίητο. Όμως, μια τυχαία συνάντηση του άλλαξε τελείως τη σχέση του με τους αγώνες.
Ο Έλληνας ομογενής έτυχε να μοιραστεί μια σάουνα με τον εννέα φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Σεμπαστιάν Λεμπ και τον συνοδηγό του Ντανιέλ Ελενά.
«Δεν ήξερα τίποτα για το ράλι πριν από το 2012», είπε στο WRC.com ο Σερδερίδης. «Ήταν Ιανουάριος και με την εταιρεία μου και το διοικητικό συμβούλιο οργανώσαμε ένα ταξίδι σε μια παγωμένη λίμνη στη Σουηδία για drifting. Το βράδυ, όταν επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο, υπήρχε ένα φορτηγό Citroën παρκαρισμένο έξω και κάποιος είπε, «ωχ, πρόκειται για τον αγωνα του WRC!» Ήμουν στη σάουνα αργότερα και ξαφνικά, οι Σεμπαστιάν Λεμπ και Ντανιέλ Ελενά μπήκαν μέσα και κάθισαν ακριβώς δίπλα. Την επόμενη ημέρα κουβεντιάζαμε όλοι μαζί και είπα ότι θα ήθελα να κάνω αγώνες.
Βρήκα ένα Σουηδό προπονητή και γύρισα μια ή δυο φορές στην παγωμένη λίμνη κάνοντας εξάσκηση. μετά από λίγο τον ρώτησα: «Πιστεύεις, ότι είναι πιθανό να κάνω ένα πραγματικό ράλι;». Απλώς είπε, «ναι, μπορείς να κάνεις ένα πραγματικό ράλι».
Ξεκίνησα σε πολύ χαμηλό επίπεδο στο Βέλγιο με ένα Honda Civic και ήμουν πολύ, πολύ αργός. Δεν ήξερα τίποτα για το πως έπρεπε να βρω ρυθμό, αλλά βήμα-βήμα ωρίμασα και τώρα είμαι εδώ».
Ο Σερδερίδης έχει κάνει 27 αγώνες στο WRC – 11 από τους οποίους ήταν με κορυφαία αυτοκίνητα. Μέρος της ομορφιάς του ράλι είναι ότι, οποιοσδήποτε μπορεί να αγωνιστεί στο WRC.
Πρώτα και κύρια, είναι ένας πολύ επιτυχημένος επιχειρηματίας, που ανταγωνίζεται για αγάπη και απόλαυση – όχι για τρόπαια. Οδήγησε ένα Citroën DS3 WRC σε έξι αγώνες το 2017, πριν δοκιμάσει ένα Ford Fiesta WRC σε δύο ράλι το 2018.
Στο φετινό Ράλι Σαφάρι, έγινε ο πρώτος ιδιώτης οδηγός, που κέρδισε πόντους στην υβριδική εποχή του WRC – εκπληρώνοντας ένα παιδικό όνειρο, ενώ έφερε ένα από τα Puma της M-Sport Ford στον τερματισμό σε μια πολύ αξιοσέβαστη έβδομη θέση της γενικής κατάταξης.
Με ελληνική καταγωγή, ο Σερδερίδης μεγάλωσε στο Βέλγιο, όμως συμμετέχει στο φετινό ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, ως τον γύρο του WRC της πατρίδας του. Το ανώμαλο και βραχώδες έδαφος, όπως παραδέχεται, του αρέσει περισσότερο.
«Ο πατέρας μου είναι Έλληνας και η μητέρα μου Βελγίδα», εξήγησε ο 58χρονος. «Μεγάλωσα στο Βέλγιο και πήγα στο πανεπιστήμιο εκεί. Ξεκίνησα μια εταιρεία πληροφορικής το 2003 και τώρα έχει γίνει αρκετά μεγάλη, με 2.500 άτομα. Έχει έδρα στο Λουξεμβούργο και έχουμε γραφεία στο Βέλγιο, τη Γαλλία, την Πορτογαλία, την Ελλάδα και επίσης στην Ιορδανία.
Επιστρέφω στην Ελλάδα μερικές φορές για να δω την οικογένειά μου, αλλά περνάω περισσότερο χρόνο στο Λουξεμβούργο, από οποιαδήποτε άλλη χώρα αυτή τη στιγμή.
Οδήγησα στο Ιπρ ράλι, δύο ή τρεις φορές, αλλά δεν είναι πραγματικά το στυλ μου. Έρχομαι από το νότιο Βέλγιο και εκεί, οι δρόμοι είναι πιο φυσικοί και προτιμώ αυτούς τους δρόμους.
Το Ράλλυ Ακρόπολις είναι το στυλ μου – είναι ένας αγώνας στα βουνά και είναι συνήθως ξηρό. Εντάξει, πέρυσι δεν ήταν στεγνό – αλλά αν είναι, τότε νιώθω πιο άνετα και μπορώ, ας πούμε, να κλείσω λίγο το χάσμα.
Το καλύτερο μέρος όλων; Αν και δεν σκοράρει βαθμούς για τη βρετανική ομάδα, η M-Sport θα προετοιμάσει και θα τρέξει την Puma του Σερδερίδη στο Ράλλυ Ακρόπολις. Αυτό τον κάνει τυπικά συμπαίκτη με τον Λεμπ, ο οποίος κέντρισε πρώτη φορά το ενδιαφέρον του για τα ράλι.
Ο 58χρονος έχει οδηγήσει τέσσερις φορές στο Ράλι Ακρόπολις.
«Δεν νομίζω ότι ο Λεμπ θα θυμάται το 2012», γέλασε ο Σερδερίδης. «Είναι απίστευτο να είσαι στην ίδια ομάδα με αυτόν. Ο Σεμπ είναι εντελώς ανοιχτός μαζί μου και όποια συμβουλή του ζητήσω, μου την δίνει αμέσως. Είναι ένας απίστευτα εργατικός τύπος και βλέπεις πραγματικά τον επαγγελματισμό. Είμαι ιδιώτης οδηγός και σίγουρα όχι επαγγελματίας, αλλά όταν βλέπεις πόσο προετοιμάζεται για κάθε ράλι, δεν είναι έκπληξη, που είναι τόσο επιτυχημένος».
Η M-Sport Ford θα παρουσιάσει πέντε Puma Rally1 στη Λαμία την επόμενη εβδομάδα, με τους Λεμπ, Σερδερίδη, Μπριν, Γκρίνσμιθ, και Λουμπέ. Ως γνωστόν, ο Φορμό δεν θα πάρει μέρος στον ελληνικό αγώνα, λόγω της εξόδου του στον αγώνα του Βελγίου.
Διαβάστε ακόμα