Περίοδος διακοπών, κάτι επιβεβλημένο για υγιής ανθρώπους (φυσικά σεβασμός σε συνανθρώπους που αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας αλλά και οικονομικά) ακόμα και για όσους ετοιμάζονται για το μεγάλο παγκόσμιο αθλητικό γεγονός που θα διεξαχθεί στη χώρα μας, μεταξύ 8-11 Σεπτεμβρίου.
Έτσι λοιπόν και λίγο πριν βρεθούν στα bucket του Hyundai i20 N Rally2, που υποστηρίζεται από τις εταιρίες Hyundai Hellas, Coral A.E. και Shell οι Μάνος και Κώστας Στεφανής απαντούν σε ερωτήσεις σε πιο χαλαρό mode.
Πού βρίσκεστε τη στιγμή που απαντάτε αυτές τις ερωτήσεις;
Μάνος: Στην αγαπημένη μου Πάτμο.
Κώστας: Με την εγγονή μου τη Φυλιάννα πιάνουμε τζιτζίκια, τα ακούμε να τραγουδάνε και τα αφήνουμε πάλι.
Με τι ποτό ανά χείρας, επεξεργάζεστε τις απαντήσεις σας;
Μάνος: Ανθρακούχο νερό με πολύ πάγο και μια φέτα lime.
Κώστας: Με παγωμένο νερό.
Πώς αισθάνεστε που το EKO Ράλλυ Ακρόπολις 2022 βρίσκεται προ των πυλών;
Μάνος: Ευτυχής, καθώς μας δίνεται η ευκαιρία να συμμετέχουμε στον εθνικό μας αγώνα.
Κώστας: Ανυπομονώ να βρεθώ στην αφετηρία ενός ακόμη Ράλι Ακρόπολις με την νέα του μορφή, αλλά με τις κλασικές του δυσκολίες. Το επιβεβαιώνει το όνομά του
Ποιο είναι το μεγαλύτερο άγχος σας ενόψει του αγώνα;
Μάνος: Να καταφέρουμε να έχουμε έναν όσο το δυνατόν απροβλημάτιστο αγώνα, καθώς διαχρονικά ο αγώνας είναι μια τεράστια πρόκληση τόσο για τα πληρώματα όσο και για τα αυτοκίνητα.
Κώστας: Δεν έχω κανένα άγχος, απλά εύχομαι να κάνουμε έναν απροβλημάτιστο αγώνα.
Βλέποντας τις 70 συμμετοχές του Ράλι Ακρόπολις, εκ των οποίων οι 35 εντάσσονται στο WRC 2 (για αυτοκίνητα Rally2) όπου συμμετέχετε, πώς διαμορφώνονται οι δικοί σας στόχοι και ποια είναι η γνώμη σας για το επίπεδο του ανταγωνισμού;
Μάνος: Βασικότερος στόχος μας είναι να καταφέρουμε να καλύψουμε όλα τα χιλιόμετρα του αγώνα, ώστε να πλασαριστούμε όσο το δυνατόν υψηλότερα ανάμεσα στα ελληνικά πληρώματα. Το επίπεδο του ανταγωνισμού θα είναι σίγουρα πολύ υψηλό με τόσες συμμετοχές, ενώ για μια ακόμα φορά το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις πλαισιώνουν πολλές και αξιόλογες ελληνικές συμμετοχές
Κώστας: Υπάρχουν δυο επίπεδα ανταγωνισμού: Αυτό των επαγγελματιών και αυτό των ερασιτεχνών Ελλήνων και ξένων. Στο πρώτο επίπεδο των επαγγελματιών, ο ανταγωνισμός είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο και φυσικά, δεν κάνουμε ούτε σκέψη ότι μπορούμε να τους κοιτάξουμε στα μάτια όσον αφορά τους χρόνους στις ειδικές διαδρομές. Θα ήταν ουτοπία, αλλά και ανοησία.
Στο επίπεδο των ερασιτεχνών που ανήκει η δική μας συμμετοχή, σαφώς και θα αντιμετωπίσουμε με σεβασμό τον αντίστοιχο ανταγωνισμό αφού στο ενεργητικό μας υπάρχει η απουσία 15 ετών από την ενεργό δράση, με εξαίρεση ένα ράλι Σπριντ το 2015. Στόχος μας είναι να κινηθούμε σβέλτα και απροβλημάτιστα, ενώ παράλληλα όσο περνούν τα χιλιόμετρα και ο Μάνος κάνει κτήμα του το αυτοκίνητο, να κινηθούμε ακόμη πιο γρήγορα.
Μάνο, ποια ανάμνηση από Ράλι Ακρόπολις όπου συμμετείχε ο Κώστας, σου έρχεται πρώτη στο μυαλό και γιατί;
Μάνος: Οι τερματισμοί στο Ζάππειο στις αρχές της δεκαετίας του ’90! Ήταν ιδιαίτερα φορτισμένοι συγκινησιακά και καθώς ήμουν μικρό παιδί, έχουν χαραχτεί ανεξίτηλα στη μνήμη μου.
Ποια είναι η αγαπημένη σας ειδική διαδρομή από όσες περιλαμβάνονται στο φετινό Ράλι Ακρόπολις;
Μάνος: Θα έλεγα πως ο Ταρζάν είναι διαχρονικά η αγαπημένη μου ειδική διαδρομή.
Κώστας: Στην καρδιά μου ξεχωρίζουν ο Ταρζάν και οι Βωξίτες.
Έχετε κάποια ιστορία να μας διηγηθείτε για την αγαπημένη σας φετινή ειδική διαδρομή;
Μάνος: Ο Ταρζάν βρίσκεται μόλις λίγα χιλιόμετρα από τον τόπο καταγωγής του παππού μου και πιο συγκεκριμένα από το χωριό Τσούκα, οπότε ήταν ανέκαθεν συνυφασμένος με τις ρίζες μου, εντός ή εκτός αγωνιστικού αυτοκινήτου.
Κώστας: Πρέπει να ήταν από τις τελευταίες φορές που τρέξαμε την τριπλέτα των ειδικών διαδρομών στην επιστροφή για Αθήνα, με οδηγό τον «Τζίγκερ»: Ραχούλα, Νεράιδα, Ταρζάν.
Λόγω σφιχτού ωραρίου και έλλειψης σέρβις, θα μας εξυπηρετούσε η επίσημη ομάδα της Lancia Martini έξω από το σπίτι του Ταρζάν, για να μας αλλάξει τέσσερα λάστιχα και να μας ανεφοδιάσει με καύσιμα. Φτάνοντας, οι μηχανικοί έβαλαν γρύλους εμπρός και πίσω, σηκώνοντας το αυτοκίνητο στον αέρα, ενώ δεξιά κι αριστερά άλλοι δυο κρατούσαν σταθερό το αυτοκίνητο για να μην πέσει από αυτούς. Στην πλευρά του “Τζίγκερ» διαπιστώσαμε έκπληκτοι, ότι το αυτοκίνητο κρατούσε από το τελάρο του παραθύρου ο Τσέζαρε Φιόριο, Team Manager της Abarth ή ο “Capo di tutti capi” όπως τον έλεγαν οι Ιταλοί.
Αυτό αποτελούσε τεράστια τιμή και έκπληξη φυσικά, ενώ τότε άκουσα τον «Τζίγκερ» να μου λέει μέσα στην ενδοσυνεννόηση του κράνους, γιατί δεν υπήρχε χρόνος να τα βγάλουμε: «Πού είναι ένας φωτογράφος να έχω αυτή την ιστορική στιγμή στο άλμπουμ με τις φωτογραφίες!».
Κλείνετε τα μάτια και ονειρεύεστε. Μόλις ανοίξετε τα μάτια, σε ποια ειδική διαδρομή και με τι αυτοκίνητο βρίσκεστε;
Μάνος: Στο Flying της ειδικής διαδρομής Ελευθεροχώρι 2 με το Hyundai i20 N Rally2…
Κώστας: Ορεινή Ναυπακτία, τέλος Μαΐου, δεκαετία του ’80 με βροχή στην ειδική Ελατόβρυση, όμως η θερμοκρασία καμπίνας στο Quattro βρίσκεται μεταξύ 60-65 βαθμών Κελσίου. Ο «Τζίγκερ» δουλεύει με το αριστερό πόδι στο φρένο, το τούρμπο λειτουργεί συνέχεια σε πλήρωση και το αυτοκίνητο στην κυριολεξία εκτοξεύεται από στροφή σε στροφή.
Ποιος είναι ο αγαπημένος σας οδηγός;
Μάνος: Γιούχα Κάνκουνεν-«Τζίγκερ»
Κώστας: Μάρκου Άλεν
Καλή επιτυχία στην ενδοοικογενειακή συμμετοχή.