Ο 10ος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι αποτελεί ακόμα μια πρόκληση για την ομάδα της M-Sport, που ήρθε στην Ελλάδα με 5 Puma Rally1.
Οι Βρετανοί μαζί με τον εννέα φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Σεμπαστιάν Λεμπ κατεβαίνουν με αξιώσεις στον ελληνικό αγώνα.
Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις είναι ιδρυτικός αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος, που θεσπίστηκε το 1973. Ο φετινός αγώνας περιλαμβάνει 16 δύσκολες χωμάτινες ειδικές διαδρομές, που καλύπτουν 303,3 αγωνιστικά χιλιόμετρα.
Ο εθνικός μας αγώνας είναι ένας από τους πιο σκληρούς του παγκόσμιου ημερολογίου και τα πληρώματα καλούνται να οδηγήσουν, κάτω από ακραίες θερμοκρασίες, που αναμένεται να ξεπεράσουν τους 30 βαθμούς Κελσίου, καθ’ όλη τη διάρκειά του. Η απόλυτη συγκέντρωση των αγωνιζομένων είναι ζωτικής σημασίας στο Ακρόπολις. Οι χωματόδρομοι των ειδικών διαδρομών είναι γεμάτοι από βράχους, που περιμένουν να καταστρέψουν τα ανυποψίαστα τα πληρώματα…
Με έδρα τη Λαμία, 220 χιλιόμετρα βόρεια της Αθήνας, ο αγώνας ξεκινά από την πρωτεύουσα της χώρας, την Αθήνα, σε ένα επικό θέαμα στο Ολυμπιακό Στάδιο το απόγευμα της Πέμπτης.
Η πρώτη μέρα αναμένεται να αποδειχθεί επίπονη, καθώς δεν θα υπάρχει ενδιάμεσο σέρβις, παρά μόνο δυο σταθμοί αλλαγής ελαστικών.
Για την Μ-Sport επιστρέφει ο 9 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής και 3 φορές νικητής του Ακρόπολις, Σεμπαστιάν Λεμπ. Ο Λεμπ θα έχει στο πλευρό του, στο Puma Rally 1, τη συνοδηγό με την οποία κέρδισε φέτος το Ράλι Μόντε Κάρλο, Ιζαμπέλ Γκαλμίς.
Από τη μια η εμπειρία του Λεμπ στα ελληνικά χώματα αναμένεται να βοηθήσει την ομάδα, από την άλλη πολλές ειδικές είναι για αυτόν καινούργιες και θα πρέπει να προσέξει πολύ τις σημειώσεις του.
Ο Σεμπαστιάν Λεμπ, είπε για το ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις και τη συμμετοχή του:
«Η Ελλάδα είναι ένα ωραίο ράλι, που πάντα απολάμβανα. Είναι ένα διαφορετικό γεγονός από αυτό που ήξερα, φαίνεται λιγότερο σκληρό! Υπάρχουν μερικές ειδικές διαδρομές, που είναι ακόμα ίδιες, όμως βασικά θα ξεκινήσουμε από το μηδέν.
Δεν είναι εύκολος αγώνας, αλλά είναι υπέροχο να τον οδηγείς, οπότε και ανυπομονώ για αυτό. Θα κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ, θα προετοιμαστώ όσο το δυνατόν καλύτερα και ελπίζω απλώς να καταφέρω να μπω σε έναν καλό ρυθμό, όπως είχα στην Κένυα και την Πορτογαλία. Ας ελπίσουμε ότι θα τα πάμε λίγο καλύτερα, χωρίς λάθη ή προβλήματα. Αυτός είναι ο στόχος μας.
Οι δοκιμές μας, πήγαν καλά, η αίσθηση με το αυτοκίνητο ήταν σωστή και αρκετά καλή. Προσπαθήσαμε να αντιμετωπίσουμε ένα μέρος της ρύθμισης με ανάρτηση, διαφορικά και υβριδικά που όλα φαινόταν να πηγαίνουν αρκετά καλά. Είμαι χαρούμενος μετά τις δοκιμές, το αυτοκίνητο δούλευε καλά, όλα ήταν εντάξει και είμαστε έτοιμοι για το ράλι».
Ο Κρεγκ Μπριν θα χρησιμοποιήσει επίσης την προηγούμενη εμπειρία του. Έχει μια νίκη το 2014 στον αγώνα -που προσμετρούσε τότε ERC και έναν άλλο τερματισμό στο βάθρο το 2015. Οι Μπριν-Νέϊγκλ είχαν μια δυνατή σεζόν, κυρίως, στα χωμάτινα ράλι, διεκδικώντας ένα αποτέλεσμα στο βάθρο στη Σαρδηνία και ελπίζουν να συνεχίσουν με τον ίδιο ρυθμό και στη Λαμία.
«Θα είναι ωραίο να επιστρέψω στην Ελλάδα, είναι ένας αγώνας που δεν έχω κάνει εδώ και καιρό» είπε ο Μπριν. «Ήμουν εκεί πέρυσι για να κάνω τις αναγνωρίσεις, και το 2015 ήταν η τελευταία φορά που αγωνίστηκα. Έχω μερικές καλές αναμνήσεις, από την Ελλάδα, ήταν η πρώτη μου νίκη σε διεθνή ράλι το 2014 και ένα από τα μεγάλα σκαλοπάτια της καριέρας μου.
Θα απολαύσω να επιστρέψω ξανά στην Ελλάδα. Μοιάζει με δύσκολο ράλι, υπάρχουν πολλές σκληρές ειδικές διαδρομές. Θα είναι μια δύσκολη εβδομάδα, αλλά ανυπομονώ. Το τεστ πήγε καλά, είχαμε ένα καλό συναίσθημα με το αυτοκίνητο και ελπίζουμε, ότι θα μπορέσουμε να επιστρέψουμε ξανά σε ανταγωνιστική τροχιά και να φέρουμε ένα καλό αποτέλεσμα στην Ελλάδα».
Στη δεύτερη παρουσία του στην Ελλάδα, ο Γκας Γκρίνσμιθ θα αντλήσει αυτοπεποίθηση από το ντεμπούτο του, ήταν πέμπτος γενικής πέρυσι. Ο νεαρός οδηγός σημείωσε δυνατούς χρόνους το 2021, διατηρώντας μια καλή θέση σε όλη τη διάρκεια του ράλι και στη φετινή διοργάνωση εκκινεί με μια καλή εμπειρία. Δίπλα του θα έχει τον Γιόνας Άντερσον.
Ο Γκας Γκρίνσμιθ είπε για τον εθνικό μας αγώνα:
«Η Ελλάδα είναι ένα από τα θρυλικά ράλι του πρωταθλήματος και μου άρεσε πολύ, που αγωνίστηκα εκεί πέρυσι. Ήταν ένα καλό αποτέλεσμα για εμάς, τερματίζοντας πέμπτος στη γενική κατάταξη – ένα αποτέλεσμα στην πρώτη πεντάδα το επόμενο Σαββατοκύριακο θα ήταν ένα φανταστικό αποτέλεσμα, οπότε αυτό στοχεύουμε».
Οι Λουμπέ-Λαντέ έρχονται στην Ελλάδα, έχοντας εντυπωσιάσει την ομάδα καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν, με το ρυθμό και την συγκέντρωσή τους. Ο Γάλλος έφερε μερικά δυνατά αποτελέσματα για την ομάδα, συμπεριλαμβανομένου ενός παραλίγο βάθρου στη Σαρδηνία.
«Είμαι πολύ χαρούμενος που είμαι στην Ελλάδα, είναι μια καταπληκτική χώρα και ένα φανταστικό ράλι. Με τη θέση μας, από την οποία ξεκινάμε στο δρόμο και τον ρυθμό, που δείξαμε στην Πορτογαλία και τη Σαρδηνία, νομίζω ότι μπορούμε να κάνουμε σπουδαία πράγματα. Θα προσπαθήσω να πιέσω στο μέγιστο σε αυτό το ράλι, γιατί πιστεύω, ότι έχουμε όλα όσα χρειαζόμαστε για να πάμε καλά. Το αυτοκίνητο λειτουργεί τέλεια, το τεστ ήταν θετικό και νιώθω ακόμα πιο άνετα από ό,τι πριν. Νομίζω ότι υπάρχουν δυνατότητες, οπότε ας δούμε τι θα συμβεί».
Ο Ιορδάνης Σερδερίδης έχοντας στο πλευρό του τον Φρεντερίκ Μικλότ, είναι ο πέμπτος οδηγός που θα οδηγήσει Puma Rally1 για την M-Sport. O Έλληνας οδηγός δήλωσε:
«Είναι τιμή μου που θα οδηγήσω ένα εργοστασιακό αυτοκίνητο κατηγορίας Rally1 στον αγώνα της πατρίδας μου. Όλη μας η αγωνιστική χρονιά φέτος έχει σχεδιαστεί γύρω από το Ράλλυ Ακρόπολις και θέλω πολύ να τα πάω καλά στην Ελλάδα. Γνωρίζω ότι οι Έλληνες φίλαθλοι θα μας υποστηρίξουν θερμά, όπως κάθε χρόνο άλλωστε, και θέλω να ανταποδώσω την αγάπη τους με ένα καλό αποτέλεσμα και πολύ θέαμα».
Τέλος ο Ρίτς Μίλνερ, αγωνιστικός διευθυντής της M-Sport είπε:
«Ήταν μια αρκετά εξαντλητική προσπάθεια για την ομάδα να φτιάξει πέντε αυτοκίνητα για το χώμα, αλλά τώρα είμαστε έτοιμοι και είμαστε στην Ελλάδα. Ανυπομονώ να έχουμε τον Σεμπ και την Iζαμπέλ πίσω μαζί μας και με την εμπειρία του (Λεμπ) σε αυτό τον αγώνα νιώθουμε αισιόδοξοι.
Δεν ήταν μια εύκολη σεζόν σε καμία περίπτωση, αλλά έχουμε δει έναν πολλά υποσχόμενο και συναρπαστικό ρυθμό από κάθε ένα από τα πληρώματά μας, οπότε πρέπει να το κρατήσουμε αυτό και να προχωρήσουμε. Η Ελλάδα είναι πάντα ένα επικό γεγονός. Λέγεται Ράλι των Θέων για κάποιο λόγο! Ανυπομονώ ιδιαίτερα να επιστρέψει το WRC στο Ολυμπιακό στάδιο για την υπερειδική -ένα πραγματικά φοβερό σκηνικό, για ένα φοβερό άθλημα. Έχουμε δει κάποια καλά αποτελέσματα στο χώμα φέτος, ιδιαίτερα στη Σαρδηνία, οπότε ανυπομονώ να δω τι μπορεί να κάνει η ομάδα και στην Ελλάδα. Γνωρίζουμε, ότι υπάρχουν πολλά πράγματα, που μπορεί να πάνε στραβά στην Ελλάδα, με το πόσο δύσβατοι είναι οι δρόμοι, αλλά η ομάδα μας έχει φτιάξει ένα δυνατό αυτοκίνητο και αυτό λογικά θα πρέπει να μας βοηθήσει!»
Η Ford M-Sport έχει όλα τα φόντα για να πάει καλά στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Θα καταφέρει να επανέλθει στα καλά αποτελέσματα, κάνοντας αρχή από τα ελληνικά χώματα; Μείνετε συντονισμένοι, αύριο έχουμε εκκίνηση από το Ολυμπιακό Στάδιο.