Όσο η κορεάτικη ομάδα θέλει να θυμάται το φετινό Ακρόπολις και την καθολική επικράτησή της, άλλο τόσο η ομάδα της Toyota θέλει να το ξεχάσει…
Σίγουρα, τα πράγματα δεν είναι τυχαία, αν κάποιοι πιστεύουν κάτι τέτοιο. Η Hyundai έχει αποδείξει, στους τελευταίους αγώνες, ότι βρίσκεται σε διαρκή άνοδο. Το νικηφόρο σερί της μαζί με τον εθνικό μας αγώνα είναι τριπλό. Και τι νίκες! Ράλι Φινλανδίας, Ράλι Ιπρ (Βέλγιο) και τώρα Ακρόπολις, μάλιστα, με τους τρεις οδηγούς της στο βάθρο των νικητών.
Αν το εξετάσουμε καλύτερα, πολλοί ήταν αυτοί που είπαν για τις προηγούμενες νίκες της Hyundai, πως μεγάλο ρόλο για αυτές τις επιτυχίες, είχε ο τρομερός Οτ Τάνακ.
Όμως, αν δούμε πιο προσεκτικά, θα παρατηρήσουμε, ότι ο Τιερί Νεβίλ, πριν εγκαταλείψει στο Βέλγιο, εμφανιζόταν άνετα πρώτος. Με άλλα λόγια, το i20 Rally 1 ήταν ηλίου φαεινότερο, πως είχε, συνεχώς, εντυπωσιακή βελτίωση. Ήταν, πλέον και γρήγορο, αλλά, κυρίως, αξιόπιστο.
Στην Ελλάδα, η κορεάτικη ομάδα έφτασε, χωρίς να έχει προεξοφλήσει -ή, τουλάχιστον, δεν το δήλωνε- πως θα κέρδιζε. Μάλλον, είχε έρθει για ένα καλό αποτέλεσμα και η νίκη, αν ερχόταν, θα ήταν καλοδεχούμενη.
Η Hyundai έκανε σωστές και καλές δοκιμές πριν τον εθνικό μας αγώνα, σε ειδικές διαδρομές, που ήταν πιο κοντά στις προδιαγραφές του φετινού ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις και τα δείγματα, -οι πληροφορίες-, που πήρε ήταν πιο κοντά στον αγώνα που, τελικά, οδήγησαν οι οδηγοί της.
Η Toyota, αντίθετα, δοκίμασε το Yaris Rally1 σε «ειδικές», που ταίριαζαν πιο πολύ στις περυσινές προδιαγραφές, με λίγες έως μηδενικές αλλαγές των περιοχών που οδήγησαν. Πιθανόν, η προετοιμασία, -αν κρίνουμε και από το αποτέλεσμα-, της Hyundai να ήταν καλύτερη και τα data πιο χρήσιμα και ουσιαστικά από αυτά της Toyota.
Αν προσθέσουμε και τις εξόδους των Λάπι και Κατσούτα, που καθυστέρησαν τις δοκιμές της Toyota ή την κακοκαιρία, όταν δοκίμαζε ο Έβανς, τότε ναι, όλα συνηγορούν πως οι δοκιμές για την ιαπωνική ομάδα στα ελληνικά χώματα δεν ήταν και τόσο αποδοτικές όσο θα επιθυμούσαν.
Στον αγώνα εκκινούσαν σε θέσεις, «καθάριζαν» το δρόμο για τους άλλους και ποτέ δεν βρήκαν, -όπως και οι ίδιοι δήλωσαν, στο dirtfish.com- το σωστό στήσιμο -απόρροια των δοκιμών που δεν ολοκλήρωσαν όπως ήθελαν.
Η Hyundai, από την πλευρά της, δήλωνε ότι ακόμα δεν έχει φτάσει, εκεί που θέλει για το αυτοκίνητό της και έχει ακόμα να δώσει πολλά. Ο Τάνακ, όταν κέρδισε στη Σαρδηνία, αλλά και στις επόμενες νίκες του, μίλησε για σκληρή δουλειά που αποδίδει και κάλεσε την ομάδα να δουλέψει ακόμα πιο εντατικά. Και να, που φτάσαμε στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις με την Hyundai να γράφει μια επική νίκη και, μάλιστα, στα ένδοξα «Ακροπολικά» βουνά.
Και, η Τοyota; Η ομάδα, που έχει κάνει εύκολο το φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα και που πριν τη Φινλανδία φάνταζε αδιανόητο να χάσει τους παγκόσμιους τίτλους, τώρα, πλέον, πρέπει να προσέξει πολύ.
Τα λάθη πληρώνονται στα ράλι και ο αγωνιστικός της διευθυντής Γιάρι Μάτι Λάτβαλα, το γνωρίζει από πρώτο χέρι.
Ο ίδιος ο Ροβάνπερα, που είχε κτίσει μια άνετη διαφορά στη γενική κατάταξη, έλεγε, πριν τον αγώνα μας, πως τίποτα δεν είχε τελειώσει.
Μετά την απώλεια, πια, σοβαρών βαθμών, τους οποίους καρπώθηκαν οι «διώκτες» του, Νεβίλ και Τάνακ, η δήλωση του έχει ακόμα μεγαλύτερη σημασία. Τίποτα δεν έχει τελειώσει, αν δεν τελειώσει… Έχασε, δηλαδή, το παιχνίδι η Toyota;
Αν …πυροβολήσει το πόδι της, σίγουρα ναι. Αυτό που πρέπει να γίνει τώρα, είναι να δουν, πως θα πάρουν σίγουρους βαθμούς από τους επόμενους αγώνες για να εξασφαλίσουν τους παγκόσμιους τίτλους, γιατί αν πάθουν την πανωλεθρία, που έπαθαν στα ελληνικά βουνά, τότε θα τρέχουν μέχρι τον τελευταίο αγώνα με αγωνία.
«Δεν ήταν ο αγώνας μας φέτος» δήλωσε για το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις ο Κάλε Ροβάνπερα, επικεφαλής της γενικής βαθμολογίας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι.
«Δυσκολευτήκαμε πολύ, όλο το Σαββατοκύριακο και το λάθος μας ήταν χθες το τελευταίο καρφί στο φέρετρο…» (ο νεαρός, το Σάββατο, γλίστρησε στην 9η ειδική διαδρομή του αγώνα (Περιβόλι 1) και κτύπησε το πίσω μέρος του αυτοκινήτου του, με αποτέλεσμα να χάσει πολύτιμο χρόνο και προφανώς τον αγώνα).
«…Την Κυριακή, καταφέραμε τη 2η θέση στην Powerstage, οπότε, τουλάχιστον, πήραμε κάποιους βαθμούς από αυτόν τον αγώνα. Ίσως είναι ένας από τους χειρότερους αγώνες μου και σίγουρα πρέπει να βελτιωθούμε πολύ για τα επόμενα ράλι!»
Να, λοιπόν, που ο Ροβάνπερα μιλά για βελτίωση. «Χαλάρωσε» η Toyota και χάνει σε τρεις αγώνες τώρα, στη σειρά, βαθμούς και νίκες ή, αντίθετα, πήγε για σίγουρους βαθμούς στο Ακρόπολις, έτσι ώστε να εξασφαλίσει, τη διαφορά από τους αντιπάλους της και έχασε τα πάντα; Μήπως είναι ομάδα φτιαγμένη για maximum attack και δεν μπορεί να αποδώσει με τακτικές και στρατηγικές;
«Ήταν ένα πάρα πολύ δύσκολο σαββατοκύριακο για εμάς στην Ελλάδα», είπε ο Γιάρι Μάτι Λάτβαλα. «Τα αποτελέσματα μας στη γενική δεν ήταν καθόλου καλά. Ήταν ένα συνδυασμός πολλών παραμέτρων, για να φέρουμε αυτά τα άσχημα αποτελέσματα και πρέπει να μάθουμε, γιατί και τι πήγε στραβά, έτσι ώστε, οπωσδήποτε, να βελτιωθούμε στο μέλλον. Τώρα, πρέπει να επικεντρωθούμε στον επόμενο αγώνα, το Ράλι Νέας Ζηλανδίας, και να επανέλθουμε δυνατότεροι».
Και η ομάδα της Hyundai; Η κορεάτικη ομάδα έχει, πρώτα απ’ όλα, να λύσει τα θέματα, που έχουν δημιουργηθεί με τον Τάνακ. Ο Εσθονός, πριν τον εθνικό μας αγώνα, ήταν ο μόνος οδηγός της Hyundai, που είχε κερδίσει. Ο Νεβίλ δεν είχε καταφέρει κάτι ουσιαστικό. Στο Βέλγιο ήταν πρώτος, πριν εγκαταλείψει και τη νίκη την καρπώθηκε ο Τάνακ, ενώ, στο Ακρόπολις πήρε τον αγώνα με το σπαθί του. Ο Τάνακ θα περίμενε, όπως και πολλοί άλλοι, η ομάδα του να κρατήσει τον Νεβίλ, έτσι ώστε ο Εσθονός να πάρει τους βαθμούς της νίκης και να φτάσει ακόμα πιο κοντά στον Ροβάνπερα στο κυνήγι του παγκόσμιου τίτλου. Όμως, η ομάδα τους, άφησε τον Νεβίλ να κερδίσει.
«Όλα είναι πιθανά μέχρι να τελειώσει το Πρωτάθλημα. Αλλά, να το κάνεις μόνος σου είναι δύσκολο. Προφανώς η απόσταση είναι μεγάλη, δεν σου κάνει κάποιος τέτοια δώρα συχνά», δήλωσε ο Τάνακ, στο τέλος του αγώνα, μαζεύοντας τις πρώτες του δηλώσεις, μετά την ειδική διαδρομή Ελευθεροχώρι, που ήταν: «Εξαρτάται από το στόχο. Αν θες να παλέψεις για το Πρωτάθλημα η απόφαση της ομάδας είναι λάθος, από την πλευρά των δημοσίων σχέσεων είναι σωστή. Εγώ θέλω να παλέψω για το Πρωτάθλημα. Κρίμα, που είχαμε πρόβλημα με το υβριδικό σύστημα την Παρασκευή και δεν μπορέσαμε να διεκδικήσουμε τη νίκη».
Ο Τζουλιέν Μονσέ δήλωσε: «Μερικοί θα διαφωνήσουν και άλλοι θα συμφωνήσουν, αλλά δεν μπορείς να τους ικανοποιήσεις όλους. Πήραμε μια απόφαση όλοι μαζί σαν ομάδα, βασισμένη σε όλα τα κριτήρια και καταλήξαμε να παγώσουμε τις θέσεις των οδηγών. Το τριπλό βάθρο ήταν ο πραγματικός μας στόχος, οπότε μπορείς να χαρούμενος με αυτή την απόφαση ή δυσαρεστημένος. Δεν έχει σημασία- αυτή ήταν η απόφασή μας».
΄Οτι και να λέει ο Τάνακ, από όποια πλευρά κι αν το δούμε, η ομάδα της Hyundai έγραψε ιστορία στα ελληνικά βουνά κάνοντας το 1-2-3. Ένα αποτέλεσμα ιστορικό για αυτήν, αφού πρώτη φορά το καταφέρνει στο WRC.
Πολλοί ήταν αυτοί, που πίστεψαν ότι θα κρατήσουν τον Νεβίλ για να περάσει ο Τάνακ μπροστά, όμως και ο Βέλγος, πλέον, μπήκε για στο κυνήγι του τίτλου.
Όσο για τη Ford M-Sport, δεν είναι ώρα για απολογισμό…
Για να τελειώσει το φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα έχουμε ακόμα τρεις αγώνες, Νέα Ζηλανδία (29/9-2/10), Καταλονία (20-23/10) και Ιαπωνία (10-13/11) και η βαθμολογία έχει διαμορφωθεί ως εξής:
Βαθμολογία οδηγών
1 Ροβάνπερα 207
2 Τάνακ 154
3 Νεβίλ 131
4 Έβανς 116
5 Κατσούτα 100
6 Μπριν 77
7 Λάπι 58
8 Σόρδο 49
9 Γκρίνσμιθ 36
10 Λεμπ 35
Βαβμολογία κατασκευαστών
1 TOYOTA RACING WRT 404
2 HYUNDAI WORLD RALLY TEAM 341
3 M-SPORT FORD WORLD RALLY TEAM 214
4 TOYOTA RACING WRT NG 112