Η Έκθεση Αυτοκινήτου Γενεύης, γιορτάζει φέτος τα 100 χρόνια.
Ο Σάντρο Μεσκίτα, ο Πορτογαλοελβετός επικεφαλής της Ελβετικής Έκθεσης επιδιώκει να ανακτήσει την αίγλη της, μετά την ακύρωση του 2020, μόλις τρεις ημέρες πριν από το άνοιγμα των θυρών, λόγω COVID-19!
Το 2024 είναι η επιστροφή της Έκθεσης Αυτοκινήτου της Γενεύης στο ημερολόγιο των ευρωπαϊκών εκθέσεων, τέσσερα χρόνια μετά την ακύρωση της εκδήλωσης του 2020, λόγω της πανδημίας ενός ιού που μας οδήγησε στο σπίτι και ανάγκασε τον κόσμο να σταματήσει τις μετακινήσεις, δημιουργώντας κλυδωνισμούς στο χώρο της παγκόσμιας αυτοκίνησης.
Η ακύρωση της Γενεύης το 2020 συγκλόνισε επίσης βίαια την οντότητα πίσω από τον οργανισμό που για λόγους οικονομικούς την οδήγησε σε υπογραφή συμφωνίας με το Κατάρ για τη διοργάνωση έκθεσης με το ίδιο όνομα στη Ντόχα της Σαουδικής Αραβίας τον Οκτώβριο του 2023.
Η συνεργασία αυτή επέστρεψε κάποια οικονομική δυνατότητα στο ίδρυμα που είναι υπεύθυνο για την εκδήλωση της Έκθεσης της Γενεύης, το οποίο έλαβε το πράσινο φως να πραγματοποιήσει τη φετινή παράσταση μεταξύ 27 Φεβρουαρίου και 3 Μαρτίου. Από τις μάρκες που συμμετέχουν ξεχωρίζουν μόνο τα ονόματα των BYD, Renault, Dacia, Isuzu, Lucid, MG, Pininfarina.
Έκθεση Αυτοκινήτου Γενεύης: Οι ηχηρές απουσίες δημιουργούν πονοκέφαλο για το μέλλον
Σε αυτή τη λίστα, δεν υπάρχουν ούτε Γερμανοί, ούτε Κορεάτες, ούτε Γιαπωνέζοι, ούτε Ιταλοί, ούτε Ισπανοί, ούτε Γάλλοι (με εξαίρεση τον όμιλο Renault) στην ουσία «κανένας».
Στη Γενεύη του 2024, ο οργανισμός ανακοινώνει μόνο 15 παγκόσμιες και ευρωπαϊκές πρεμιέρες, αριθμός που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις 151 του 2019.
Πριν από πέντε χρόνια, η έκθεση κάλυπτε 110.000 τ.μ. με περισσότερες από 150 μάρκες με τα καλογυαλισμένα προϊόντα τους στις αίθουσες του Palexpo, η οποία προσέλκυσε περισσότερους από 600.000 επισκέπτες.
Σήμερα ο Σάντρο Μεσγκουίτα μπροστά σε αυτά τα νούμερα, σκεφτικός μονολογεί «περίπου τρεις δωδεκάδες εκθέτες και 200.000 επισκέπτες για το 2024».
Για τον Πορτογαλοελβετό, η εκδήλωση έπρεπε να επανεφεύρει τον εαυτό της, με στόχο να επιστρέψει στις μέρες δόξας του παρελθόντος και να ανακτήσει το καθεστώς της παγκόσμιας αυτοκινητιστικής πρωτεύουσας κατά τη διάρκεια της λειτουργίας ώστε να γίνει και πάλι το παγκόσμιο ραντεβού της αυτοκίνησης.
«Δύσκολο πολύ να επιστρέψουμε στο παρελθόν» αναφέρει ο Σάντρο Μεσκίτα «Έχουμε τη φιλοδοξία να αναπτυχθούμε γρήγορα και να κάνουμε τη Γενεύη μια πολύ σημαντική πλατφόρμα επικοινωνίας για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά γνωρίζουμε επίσης ότι αναγκαζόμαστε να εφαρμόσουμε ένα διαφορετικό μοντέλο από αυτό που είχαμε εδώ και δεκαετίες» τονίζει ο Σάντρο Μεσκίτα για να συνεχίσει αναφέροντας «η Γενεύη δεν έχει χάσει τη σημασία της, αλλά πρέπει να παρουσιαστεί με μοναδικό τρόπο και να παραμείνει σχετική με τον κλάδο, χρησιμοποιώντας, για παράδειγμα, την παρουσίαση και παραγωγή περιεχομένου που μεταφέρει στους επισκέπτες την ταχεία αλλαγή στο αυτοκίνητο.
Έκθεση Αυτοκινήτου Γενεύης: Θα υπάρχουν διαφορετικές θεματικές ζώνες
Αυτό κάνουμε στην έκδοση του 2024, με την εισαγωγή θεματικών ζωνών «αποκωδικοποίησης» του μετασχηματισμού της αυτοκίνησης που βρίσκεται σε εξέλιξη.
Υπάρχουν οι ζώνες, Adrenaline Zone, Design District, Mobility Lab και Nex World», εξήγησε ο Σάντρο Μεσγκουίτα.
Στην πρώτη, διαγωνισμός, ειδικές εκδόσεις. Στη δεύτερη, με την υποστήριξη του σχεδιαστή Φρανκ Στέφενσον (πρώην BMW, Ferrari, Fiat, McLaren και Mini) και βραβευμένο από τον ευρωπαϊκό ανεξάρτητο δημοσιογραφικό οργανισμό AutoBest, σχετικά με τις αλλαγές στη σχεδίαση που επιβάλλονται για τη μετάβαση από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στους ηλεκτρικούς.
Στο τρίτο, προωθείται η κινητικότητα του μέλλοντος και στο τέταρτο, σε συνεργασία με την Polyphony Digital, παραγωγό του βιντεοπαιχνιδιού Gran Turismo, η ψυχαγωγία τίθεται σε προτεραιότητα ως εργαλείο επικοινωνίας.
Η Γενεύη, είπε ο Σάντρο Μεσκίτα, έπρεπε να επιστρέψει φέτος. «Γιορτάζουμε εκατό χρόνια διεθνών εκδόσεων. Η ψηφιοποίηση επιταχύνθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι μάρκες υιοθέτησαν νέες φόρμουλες επικοινωνίας και οι παραδοσιακές εκθέσεις σχεδόν έφυγαν από το ημερολόγιο της αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά είμαστε και πάλι εδώ, επιστρέφουμε.
Προφανώς, ο κατάλογος των καινοτομιών είναι πολύ μικρότερος από το συνηθισμένο, αλλά αυτό οφείλεται κυρίως στους περιορισμούς που αντιμετωπίζουν όλοι οι κατασκευαστές, καθώς πιέζονται να επενδύσουν λιγότερα σε αυτού του τύπου εκδηλώσεις ή δεν έχουν νέα μοντέλα να παρουσιάσουν, κάτι που αντικατοπτρίζει την αστάθεια στον τομέα ο οποίος προκαλεί ο «αγώνας» προς την ηλεκτροκίνηση», εξήγησε Σάντρο Μεσκίτα.
Ο Σάντρο Μεσκίτα υποσχέθηκε μια πολύ πιο σχετική και θεματική έκθεση το 2025 (πως; Αφού είναι το ζήτημα συμμετοχής εταιριών) «Η οργάνωση πρέπει να προσαρμοστεί στην κατάσταση… Το μέλλον του αυτοκινήτου βρίσκεται στα χέρια των πολιτικών, όχι στα δικά μας.
Φέτος γιορτάζουμε τα 100 χρόνια με μια πιο συμπαγή έκθεση, είναι αλήθεια, αλλά καταφέραμε ακόμη και να συγκεντρώσουμε μερικά από τα μοντέλα που παρουσιάστηκαν στη Γενεύη, στο παρελθόν, στην αίθουσα Classics Gallery, με 35 μοναδικά εκθέματα, όπως η Jaguar E-Type του 1961, και έχουμε πολλές εκδηλώσεις ενδιαφέροντος για την επόμενη χρονιά, κάτι που γεννά ελπίδες να ανακτήσουμε την ιδιότητά μας!
Το αυτοκίνητο σημαίνει συναίσθημα και μπορούμε να το παρέχουμε στους ανθρώπους» κατέληξε ο Πορτογαλοελβετός.
Τέλος, ο Σάντρο Μεσκίτα, τόνισε χαρακτηριστικά οτι ανέλαβε την ευθύνη ακύρωσης της Έκθεσης Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2020, αναφέροντας οτι «Αυτή η απόφαση ελήφθη τρεις μέρες πριν ανοίξουν οι πόρτες. Αυτό μας άφησε χωρίς οικονομικά κεφάλαια.
Επίσης, δεν βρήκαμε διαθέσιμες τράπεζες για δάνεια, αλλά είχαμε τη δυνατότητα να διοργανώσουμε την έκθεση σε άλλη χώρα, όπως συμβαίνει με την Art Basel, που ξεκίνησε από την Ελβετία και έχει ήδη πάει στο Μαϊάμι, στο Χονγκ Κονγκ και στο Παρίσι.
Αυτή η ευκαιρία μας επέτρεψε να κερδίσουμε χρήματα και να δείξουμε σε μάρκες ότι θα μπορούσαμε να εφεύρουμε εκ νέου το εκθεσιακό μοντέλο αυτοκινήτου.
Η εμπειρία στη Ντόχα ήταν εξαιρετικά επιτυχημένη και επιβεβαίωσε αυτή τη δυνατότητα», ολοκλήρωσε ο Σάντρο Μεσκίτα.
Τα υπόλοιπα θα «παιχτούν» στην Έκθεση της Γενεύης 26 Φεβρουαρίου-3 Μαρτίου, όπου το motori.gr θα είναι εκεί και θα σας μεταφέρει το κλίμα από την ελβετική έκθεση.
Ο Jose Caetano, jury member of AutoBest συνάντησε τον Sandro Mesquita και τα «είπαν»…