Από την Έκθεση Αυτοκινήτου ξεκινάει το νέο Peugeot 5008 την καριέρα του στην ελληνική αγορά.
Η ναυαρχίδα της γαλλικής εταιρείας στα SUV πραγματοποιεί το εγχώριο ντεμπούτο της πριν από την έναρξη της εμπορικής της πορείας στην Ελλάδα.
Έχει ανεγερθεί στην πλατφόρμα STLA Medium του Ομίλου Stellantis, με το μήκος, το πλάτος και το ύψος να διαμορφώνονται στα 4,79 μ., 1,89 μ. και 1,69 μ. αντίστοιχα. Μάλιστα είναι το πρώτο μοντέλο που επωφελείται από την εκτεταμένη διαμόρφωση της συγκεκριμένης πλατφόρμας, εξασφαλίζοντας ένα μεγάλο μεταξόνιο 2,90 μ.
Στο εμπρός τμήμα ξεχωρίσουν τα στάνταρ Led λεπτά φωτιστικά σώματα και τα κάθετα Led φώτα ημέρας, ενώ οι τροχοί 19 και 20 ιντσών ενσωματώνουν το νέο λογότυπο της Peugeot στο κέντρο τους.
Στο εσωτερικό του νέου E-5008 εφαρμόζεται η σχεδιαστική φιλοσοφία i-Cockpit της Peugeot με στάνταρ ψηφιακό κόκπιτ 21 ιντσών. Στα ενδότερα συναντάμε ατμοσφαιρικό κρυφό φωτισμό, επιφάνεια για ασύρματη φόρτιση του smartphone, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα, θερμαινόμενα-κλιματιζόμενα καθίσματα με λειτουργία μασάζ και θύρες USB-C.
Peugeot 5008: Ηλεκτρικό και υβριδικό
Το νέο E-5008 αναπτύχθηκε εξ αρχής ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο. Μάλιστα είναι το μοναδικό αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV με στάνταρ 7θεσια καμπίνα. Η βασική προσθιοκίνητη έκδοση χρησιμοποιεί ηλεκτροκινητήρα 214 ίππων και 345 Nm ροπής, ενώ ακολουθεί η ισχυρότερη των 231 ίππων με ροπή επίσης 345 Nm. Στην κορυφή τοποθετείται η τετρακίνητη έκδοση με ζεύγος ηλεκτροκινητήρων, αποδίδοντας συνδυαστικά 320 ίππους.
Ενσωματωμένη στο δάπεδο του οχήματος βρίσκεται μια μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης 400V. Στην περίπτωση της βασικής προσθιοκίνητης έκδοσης η μπαταρία έχει χωρητικότητα 73 kWh, προσφέροντας αυτονομία 500 χλμ. Ωστόσο στις πιο ισχυρές εκδόσεις η χωρητικότητα της μπαταρίας αυξάνεται στις 98 kWh με το E-5008 των 231 ίππων να έχει αυτονομία 660 χλμ. και το τετρακίνητο των 320 ίππων αυτονομία 500 χλμ.
Ο ενσωματωμένος τριφασικός φορτιστής του νέου Ε-5008 είναι στάνταρ 11 kW και προαιρετικά 22 kW. Από ταχυφορτιστή DC το νέο E-5008 δέχεται ισχύ έως και 160 kW, επιτρέποντας ανάκτηση 100 χλμ. αυτονομίας σε μόλις 10 λεπτά και επαναφόρτιση από 20-80% σε 30 λεπτά.
Εκτός από το αμιγώς ηλεκτροκίνητο E-5008 η Peugeot παρουσιάζει και την υπόλοιπη εξηλεκτρισμένη γκάμα του. Αυτή περιλαμβάνει την ήπια υβριδική 48V έκδοση με βενζινοκινητήρα 1.2 λίτρων, απόδοσης 136 ίππων, μαζί με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων που ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα. Χάρη σε μια μπαταρία που επαναφορτίζεται κατά τη διάρκεια της οδήγησης, προσφέρει επιπλέον ροπή στις χαμηλές στροφές του θερμικού κινητήρα και μείωση έως και 15% στην κατανάλωση καυσίμου (5,8 λίτρα/100 χλμ.). Το 2025 αναμένεται και η plug-in υβριδική έκδοση του νέου 5008 με ηλεκτρική αυτονομία 80 χλμ.
Η έκθεση διεξάγεται στο Metropolitan Expo στην περιοχή του αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος (5-13 Οκτωβρίου). ). H τιμή του εισιτηρίου είναι 10 ευρώ, ενώ η είσοδος είναι δωρεάν για ΑμεΑ και για παιδιά έως 12 ετών.