Στη γαλλική πρωτεύουσα πραγματοποιεί το νέο Dacia Bigster την επίσημη παγκόσμια πρεμιέρα του.
Η Dacia φρόντισε να υπάρχει αρκετός χώρος στο περίπτερό της στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού, ώστε να φιλοξενήσει το μεγαλύτερο πλέον μοντέλο της. Το νέο Bigster έχει μήκος 4,57 μ., πλάτος 1,81 μ., ύψος 1,71 μ. και μεταξόνιο 2,7 μ., ενώ έχει αναγερθεί στην πλατφόρμα CMF-B. Σε σύγκριση με το Duster είναι 230 χλστ. μακρύτερο, εντάσσοντας την Dacia στην κατηγορία των C-SUV, όπως είχε προλογίσει το 2021 το Bigster Concept.
Βέβαια υπάρχουν πολλοί κοινοί σχεδιαστικοί παρονομαστές ανάμεσα στο Duster και στο νέο Bigster. Το εμπρός εκτεταμένο καπό είναι ψηλό και οριζόντιο επιτρέποντας καλύτερη θέα του οδηγού στο δρόμο. Η γυαλιστερή μάσκα ενσωματώνει το νέο λογότυπο της Dacia με λευκά γραφικά αριστερά και δεξιά, τα Led εμπρός φώτα έχουν το χαρακτηριστικό κάθετο σχήμα “Y” της Dacia, ενώ τα επίσης Led ακροβολισμένα πίσω φώτα έχουν και αυτά “Υ” δομή.
Το νέο Bigster πατάει σε στάνταρ ζάντες 17 ή 18 ιντσών, ενώ στην κορυφαία εξοπλιστική έκδοση Journey είναι 19 ιντσών. Ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού μπορεί να σχηματιστεί διχρωμία στο αμάξωμα με επιλογή μαύρης οροφής. Αποκλειστικά στην παλέτα του Bigster διατίθεται η νέα μεταλλική απόχρωση ονόματι “Indigo Blue”.
Dacia Bigster: Στα εντός
Το σκηνικό στο εσωτερικό προέρχεται επίσης από το Duster, ενώ ξεχωρίζουν οι αεραγωγοί σε σχήμα κάθετου “Y” (σε χάλκινο χρώμα στην έκδοση Εxtreme), η υπερυψωμένη βάση της κεντρικής κονσόλας που φιλοξενεί ψυχόμενο χώρο και επιφάνεια για επαγωγική φόρτιση του smartphone, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (7 ή 10 ιντσών ανάλογα με την εξοπλιστική έκδοση) και η στάνταρ κεντρική οθόνη αφής των 10,1 ιντσών.
Η εξοπλιστική λίστα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, ανοιγόμενη ηλιοροφή, ηχοσύστημα Arkamys 3D με έξι ηχεία, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού, διζωνικό κλιματισμό, σύστημα πλοήγησης και ασύρματη φόρτιση, ηλεκτρική πόρτα του χώρου αποσκευών και προσαρμοζόμενο cruise control, κάτι που συναντάμε πρώτη φορά σε μοντέλο της Dacia. Σύμφωνα με την Dacia οι επιβάτες της δεύτερης σειράς καθισμάτων έχουν άφθονο χώρο για τα πόδια τους, ενώ από πίσω τους υπάρχει ένα μεγάλο πορτμπαγκάζ χωρητικότητας 667 λίτρων.
Dacia Bigster: Με υβριδικά συστήματα κίνησης
Το Bigster είναι το πρώτο μοντέλο του Ομίλου Renault που αποκτά το νέο υβριδικό σύστημα Hybrid 155. Αυτό απαρτίζεται από τετρακύλινδρο κινητήρα, δυο ηλεκτρικά μοτέρ, μπαταρία χωρητικότητας 1.4 kWh και αυτόματο κιβώτιο με τέσσερις σχέσεις για το θερμικό κινητήρα και δυο για τα ηλεκτρικά μοτέρ. Συνδυαστικά παράγει 155 ίππους, επομένως μιλάμε για το ισχυρότερο μοντέλο της Dacia. Επιπλέον το υβριδικό σύστημα υπόσχεται 80% κίνηση του Bigster σε αστικό περιβάλλον με ηλεκτρική ενέργεια.
H γκάμα περιλαμβάνει επίσης ήπιο υβριδικό σύστημα με turbo τρικύλινδρο κινητήρα 1.2 λίτρων, απόδοσης 140 ίππων, μικρή μπαταρία χωρητικότητας 0.8 kWh και μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων που μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς.
Ο κινητήρας διπλού καυσίμου, ο οποίος καταναλώνει εκτός από βενζίνη και LPG, είναι γνωστός από τα υπόλοιπα μοντέλα της Dacia, ωστόσο για πρώτη φορά συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα. Αποδίδει 140 ίππους και με γεμάτο το ρεζερβουάρ καυσίμου (50 λίτρων) και τη δεξαμενή αποθήκευσης LPG (49 λίτρων) μπορεί να διανύσει έως και 1.450 χλμ.
Το τετρακίνητο Bigster, επίσης με ήπιο υβριδικό σύστημα και κινητήρα 1.2 λίτρων απόδοσης 130 ίππων, συνεργάζεται με μηχανικό 6αρι κιβώτιο ταχυτήτων. Σε off-road διαδρομές ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε πέντε προγράμματα (Auto, Snow, Mud/Sand, Off-Road, Eco) του συστήματος Terrain Control 4×4.
Τέλος, να πούμε ότι το περίπτερο της Dacia φιλοξενούνται επίσης τα Spring, Duster, Jogger, Sandero Stepway και το πρωτότυπο Sandrider, με το οποίο η μάρκα θα αγωνιστεί στο Ράλι Ντακάρ και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally-Raid (W2RC) το 2025.