Η Έκθεση της μητρόπολης του αυτοκινήτου χαρακτηρίσθηκε από τους ίδιους τους Αμερικανούς ως «θλιβερή σκιά του προηγούμενου εαυτού της»…
Στο Detroit Auto Show 2022, κανένα SUV δεν έσκαγε μέσα από τζαμαρίες, ούτε φορτηγά προσγειώνονταν από την οροφή, μίνι βαν δεν …χόρευαν. Πέρα από τη νέα Ford Mustang του 2024 , η οποία έκλεψε την παράσταση, -γιορτάζοντας την εβδομάδα που προηγήθηκε της παράστασης ούτως ή άλλως-, το μόνο που είχε απομείνει, φέτος, ήταν τα κακά φωτισμένα κενά εταιριών (που απουσίασαν) μερικά από τα οποία ήταν γεμάτα με περίπτερα για εταιρείες τεχνολογίας αυτοκινήτων, προμηθευτές, πανεπιστήμια και άλλα παρόμοια. Πολλές οθόνες για καινοτόμο τεχνολογία που υπόσχεται να βελτιώσει την κινητικότητα των οχημάτων στο μέλλον. Ασφαλώς, είναι ενδιαφέροντα αυτά, όπως και νέα gadget προς αυτή την κατεύθυνση και όχι μόνο.
Η απόσπαση της προσοχής του οδηγού είναι ένα διαρκώς αυξανόμενο πρόβλημα, γι’ αυτό η Harman ετοιμάζει μια «σουίτα τεχνολογίας» που καλύπτει όχι μόνο την προσοχή, την εγρήγορση και τη γενική υγεία των οδηγών, αλλά και το γνωστικό τους φορτίο. Η ανίχνευση είναι ενδελεχής: μια μόνο κάμερα υπερύθρων πλαισιώνεται από “blasters” LED που φωτίζουν το πρόσωπο, μέρα ή νύχτα.
Το σύστημα παρακολουθεί την έκφραση, το βλέμμα των ματιών, το ανοιγοκλείσιμο βλεφάρων κλπ για να προσδιορίσει την υπνηλία, την απόσπαση του βλέμματος από το δρόμο, ακόμη και τη λεγόμενη «όραση τούνελ», όπως αποδεικνύεται από ένα παρατεταμένο ανέκφραστο βλέμμα στο βάθος. Αυτή η κάμερα ανιχνεύει επίσης τον καρδιακό παλμό του οδηγού μέσω απομακρυσμένης φωτοπληθυσμογραφίας (rPPG), η οποία ανιχνεύει μικρές αλλαγές στο πρόσωπο. Χρησιμοποιείται για την ανίχνευση ανικανότητας ή μαζί με το διάνυσμα του βλέμματος των ματιών και άλλα σημάδια του προσώπου, για διέγερση.
Η Harman μπορεί να βρίσκεται, ήδη, σε μια νέα διάσταση τεχνολογίας ασφάλειας. Για παράδειγμα, μόλις μια εβδομάδα μετά την έκθεση του Ντιτρόιτ, η Volvo ανακοίνωσε ότι το ολοκαίνουργιο, πλήρως ηλεκτρικό κορυφαίο SUV EX90 θα διατίθεται στάνταρ με δύο κάμερες που βλέπουν προς τον οδηγό, επίσης, ικανές να παρακολουθούν τα μάτια και το πρόσωπο του οδηγού για υπνηλία, απόσπαση της προσοχής ή πλήρη αδράνεια.