Παρά τις ηχηρές απουσίες του ανταγωνισμού, τα «μεγάλα κεφάλια» της αυτοκινητοβιομηχανίας -και όχι μόνο- ήταν εκεί.
Μπορεί το Παρίσι να μην έχει φέτος τίποτε από το «φως» άλλων εποχών, όμως, τα μηνύματα για την ταχεία μετάβαση στην τεράστια αλλαγή τεχνολογίας έπρεπε να εξαχθούν.
Δεν βλέπεις κάθε μέρα, άλλωστε, να στήνονται το ίδιο… πηγαδάκι, ένας Πρόεδρος Δημοκρατίας, ο Εμανουέλ Μακρόν και τα αφεντικά του Renault Group, Λούκα ντε Μέο και του Ομίλου Stellantis, Κάρλος Ταβάρες, Τζον Έλκαν, Λίντα Τζάκσον κα.
Αυτά είναι συναρπαστικά στιγμιότυπα της βιομηχανίας, του μεγάλου κόσμου της πολιτικής και της πραγματικής οικονομίας. Το μήνυμα του Ταβάρες στα μέσα ενημέρωσης σχετικά με αυτό που πιστεύει ότι αποτελεί υπαρξιακή απειλή για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία το είχε μεταφέρει ο ίδιος το βράδυ της Κυριακής σε δείπνο με τον Γάλλο πρόεδρο. Ο ίδιος ο Μακρόν ήταν ίσως το μεγαλύτερο αξιοθέατο όλων στην έκθεση, κάνοντας «πιτ στοπ» σε διάφορα σημεία, καθώς κινούνταν στις αίθουσες πέρα-δώθε.
Ο πρώτος του σταθμός ήταν η Renault, στην οποία το γαλλικό κράτος είναι μεγάλος επενδυτής. Κατά τον «έλεγχο» της επένδυσής του, ο ίδιος θα έχει αντιληφθεί πώς η Renault οργάνωνε την αναγέννηση του 5 με κάτι παρόμοιο και για το 4, το 2024, με το 4Ever concept.
Πολλοί παρατήρησαν μια ομοιότητα στο στυλ και τη θέση του 4Ever με τη Manifesto buggy της Dacia – η θυγατρική μάρκα έχει χαράξει μια εντυπωσιακή πορεία σε απλά, ελκυστικά προϊόντα. Όσο για το Alpine, το concept Alpenglow κατέβασε ένα δικό του …μανιφέστο και αυτό.
Στην Stellantis, το Jeep ήταν το μεγαλύτερο αξιοθέατο. Το Avenger είναι το πρώτο Jeep που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε σωστά από την Ευρώπη, για την Ευρώπη. Η εταιρεία το αποκαλεί “game changer” για τη μάρκα και ως ένα ηλεκτρικό μικρό SUV είναι σίγουρα στη μόδα και χωρίς πολλές αποσκευές (υψηλό CO2, χαμηλή ποιότητα) των μοντέλων πριν από αυτό.
Ένα υψηλόβαθμο στέλεχος που εντοπίστηκε να δείχνει έντονο ενδιαφέρον για το αυτοκίνητο ήταν ο πρόεδρος της Stellantis, Τζον Έλκαν. Η Peugeot, φυσικά, είχε τη μεγαλύτερη παρουσία της Stellantis. Το 408, ένας συνδυασμός από σαλούν, χάτσμπακ και crossover SUV, ήταν ο κύριος πρωταγωνιστής, αλλά τα νέα δεν σταματούσαν εκεί, αφού η εταιρία ανακοίνωσε δια της Λίντα Τζάκσον τα σχέδιά της να λανσάρει το πρωτότυπο αυτοκίνητο Inception αργότερα φέτος, το οποίο θα «φωτίσει» το μέλλον του «Λιοταριού».