Από τις λιγοστές παγκόσμιες πρεμιέρες στη φετινή Έκθεση Παρισιού, ξεχωρίζει αυτή του νέου Renault 4Ever Trophy.
Πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο σε πρωτότυπη μορφή, το οποίο αποτίει φόρο τιμής στο εμβληματικό Renault 4. Παράλληλα στόχος του είναι να γιορτάσει την 25η επέτειο του ανθρωπιστικού ράλι 4L Trophy, αλλά και να δείξει το δρόμο στο επερχόμενο ηλεκτρικό Β-SUV παραγωγής της Renault, που θα ανεγερθεί στη νέα πλατφόρμα CMF-BEV.
Πρόκειται για το δεύτερο ιστορικό μοντέλο της γαλλικής εταιρείας που επιστρέφει στη ζωή με την ηλεκτρική ενέργεια να λειτουργεί ως «απινιδωτής», καθώς έχει προηγηθεί το Renault 5 Prototype.
Για την ιστορία να υπενθυμίσουμε ότι το Renault 4L, το οποίο έγινε γνωστό με το απλούστερο όνομα 4, έκανε πρεμιέρα το 1961. Ήταν το πρώτο προσθιοκίνητο οικογενειακό μοντέλο της Renault. Παρέμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1994, ενώ εντός 33 ετών σημείωσε συνολικά πάνω από 8 εκατομμύρια πωλήσεις. Η Renault προσέφερε το 4L σε περισσότερες από 100 χώρες, ενώ το κατασκεύαζε σε 28 χώρες.
Μιλώντας με αριθμούς το νέο 4Ever Trophy έχει μήκος 4.160 χλστ., πλάτος 1.950 χλστ., ύψος 1.900 χλστ. και μεταξόνιο 2.570 χλστ. Η σχεδιαστική του συγγένεια με το Renault 4L εντοπίζεται στο προεξέχον εμπρός καπό και προφυλακτήρα, στις έντονες πίσω γωνίες, στα τραπεζοειδή φινιστρίνια με στρογγυλεμένες γωνίες που τοποθετούνται ακριβώς πάνω από τους πίσω τροχούς, στην αυξημένη απόσταση των φτερών από τους τροχούς 19 ιντσών που ντύνονται με ελαστικά διαστάσεων 255/55.
Κάθε τροχός ενσωματώνει έναν ορατό συμπιεστή που μπορεί να ρυθμιστεί εύκολα από το εσωτερικό του οχήματος, ώστε να αυξομειώνει την πίεση των ελαστικών ανάλογα με το έδαφος. Ο περιπετειώδης χαρακτήρας του είναι ορατός από την αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, από τη σχάρα με τη ρεζέρβα στην οροφή που είναι κατασκευασμένη από ανθρακόνημα και στην υποδοχή για φτυάρι.
Στα μοντέρνα χαρακτηριστικά του συμπεριλαμβάνονται τα στρογγυλά Led Μatrix εμπρός φωτιστικά σώματα, τα επίσης Led κάθετα τοποθετημένα πίσω φωτιστικά σώματα, οι εντοιχισμένες στο αμάξωμα χειρολαβές των θυρών, η κλειστού τύπου φαρδιά οριζόντια μάσκα με φωτιζόμενο το λογότυπο της Renault και η αντικατάσταση των παραδοσιακών πλευρικών καθρεπτών με κάμερες.