Παράταση για πέντε ακόμη χρόνια παίρνουν οι πωλήσεις αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες, στην ελληνική αγορά.
Άρα, θα απαγορευθεί η πώληση καινούργιων ΙΧ με μοτέρ εσωτερικής καύσης κάθε είδους (βενζίνη, ντίζελ, φυσικό αέριο, υγραέριο, υβριδικά) από το 2035 και μετά, παρότι αρχικά η Κυβέρνηση της ΝΔ είχε κάνει λόγο για το 2030.
Το αποκάλυψε ο Γιάννης Τσελίκης, Σύμβουλος Γενικής Γραμματέως Ενέργειας & Ορυκτών Πρώτων Υλών, μιλώντας στο 3ο Micro Mobility Forum, στην Αθήνα.
Ήταν αναμενόμενο ότι και η χώρα μας θα παρακολουθούσε τις ευρωπαϊκές αποφάσεις, καθόσον τo Συμβούλιο Ενέργειας της Ευρωπαϊκής ΄Ενωσης είχε εγκρίνει από τις 27 Μαρτίου το τέλος των θερμικών κινητήρων σε νέα αυτοκίνητα από το 2035.
Οι υπουργοί Ενέργειας της Ε.Ε, επικύρωσαν τότε το σχετικό κείμενο που προβλέπει την υποχρέωση για τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα και τα νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα να μην παράγουν εκπομπές CO2 από το 2035.
Πωλήσεις αυτοκινήτων: Μεγαλώνει το ενδιαφέρον για ηλεκτρικά και οχήματα μικροκινητικότητας
Αυτό σημαίνει, λοιπόν, ότι μπαίνει οριστικό τέλος (εκτός απροόπτου) στην πώληση νέων βενζινοκίνητων, πετρελαιοκίνητων και υβριδικών αυτοκινήτων από το 2035, υπέρ των 100% ηλεκτρικών οχημάτων στην Ε.Ε.
Εξαιρούνται, φυσικά, τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που θα μπορούν να πωλούνται και να κυκλοφορούν στους δρόμους μετά από αυτό το ορόσημο, μέχρι νεωτέρας…
Ο κ. Τσελίκης αποτίμησε όσα έγιναν την τελευταία 4ετία στην ηλεκτροκίνηση στη χώρα μας.
Την τελευταία δεκαετία, ο στόλος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων από 3 που ήταν το 2013 έφτασαν αισίως τα 22.696, ενώ τον περασμένο Μάρτιο το μερίδιο που αφορά τις ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων πέρασε το 11%
Ασφαλώς, έπαιξαν μεγάλο ρόλο και εξακολουθούν να παίζουν τα προγράμματα επιδότησης, όπως οι δύο κύκλοι του «Κινούμαι Ηλεκτρικά» ύψους 100 εκ. ευρώ.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον υπήρξε και για τα οχήματα μικροκινητικότητας, καθώς από το σύνολο των αιτήσεων, το 26% αφορούσε τα αυτοκίνητα, το 4% microcars, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό τα ηλεκτρικά ποδήλατα και scooter.
Οι στόχοι διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης είναι το 2030 το ένα τρίτο των ταξινομήσεων να είναι αμιγώς ηλεκτρικά, οπότε ΕΣΕΚ θα τοποθετηθούν 13.000 φορτιστές ως τέλος 2025 και 100.000 ως το 2030, κάτι που αντιπροσωπεύει μια επένδυση 700 εκ. ευρώ.