Πριν από μερικές μέρες ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, ανακοίνωσε, μεταξύ άλλων, ότι από το 2025 όλα τα νέα ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα πρέπει να είναι ηλεκτρικά ή οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων.
Πράγματι τα ταξί μπορούν να παίξουν καθοριστικό ρόλο στον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, ειδικά εντός των μεγάλων αστικών κέντρων, καθώς κινούνται πάρα πολλές ώρες διανύοντας αρκετά χιλιόμετρα καθημερινά.
Ωστόσο πρέπει σύντομα να παρουσιαστεί για τη χώρα μας ένας οδικός χάρτης, ο οποίος θα καθορίζει τον τρόπο που πρέπει να γίνει η πράσινη μετάβαση για τα ταξί. Μέχρι να συμβεί αυτό στην Ελλάδα, ας δούμε το σχετικό παράδειγμα της Δανίας.
Στόχος της κυβέρνησης της Δανίας είναι να μην εκπέμπουν νέα ταξί CO2 ή ατμοσφαιρική ρύπανση από το 2025 και μέχρι το 2030 όλα τα ταξί πρέπει να είναι μηδενικών εκπομπών ρύπων.
Δείτε ακόμα
Ένα σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση αυτή πραγματοποιήθηκε την περασμένη Παρασκευή, 5 Νοεμβρίου, όταν η Toyota παρέδωσε 100 υδρογονοκίνητα Mirai στην υπηρεσία ταξί DRIVR, η οποία δραστηριοποιείται στη Δανία.
Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε ότι στην Ελλάδα δεν πωλούνται υδρογονοκίνητα οχήματα, ενώ δεν υπάρχει δίκτυο με σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογόνου. Τα ταξί Mirai θα κινούνται στους δρόμους της Κοπεγχάγης και θα αφήνουν πίσω τους μόνο μερικές σταγόνες νερού, μια εικόνα εκ διαμέτρου αντίθετη με τα ντουμάνια που βγαίνουν από τις εξατμίσεις των γερασμένων και ρυπογόνων πετρελαιοκίνητων ταξί στην Ελλάδα.
Η παράδοση των 100 υδρογονοκίνητων ταξί Mirai υλοποιήθηκε ως μέρος των ευρωπαϊκών έργων υδρογόνου για τις μεταφορές, Hydrogen Mobility Europe 2 (H2ME2) και Zero Emission Fleet For European Rollout (ZEFER), με την υποστήριξη της The Hydrogen And Fuel Cell Joint Undertaking (FCH JU), στην οποία είναι εταίροι η πόλη της Κοπεγχάγης, η Toyota και η βιομηχανία υδρογόνου.