Οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε Ευρώπη και ΗΠΑ έκοψαν 56.700 οχήματα από τα παγκόσμια σχέδια παραγωγής τους την περασμένη εβδομάδα.
Λόγω της έλλειψης μικροτσίπ, φυσικά… Σύμφωνα με την τελευταία εκτίμηση της AutoForecast Solutions, παρότι το πρόβλημα σε παγκόσμιο επίπεδο συνεχίζεται, υπάρχουν σημάδια ότι η κατάσταση βελτιώνεται. Δεν το βλέπουμε αυτό ως τώρα, πάντως…
Τί γίνεται με την Κίνα…
Ως γνωστόν, η Κίνα είναι ένας από τους μεγαλύτερους εισαγωγείς τεχνολογιών μικροτσίπ στον κόσμο, με ειδικούς να λένε ότι ένας από τους λόγους για τους οποίους η Κίνα βρίσκεται επί του παρόντος πίσω από άλλες χώρες όσον αφορά την εγχώρια παραγωγή ημιαγωγών είναι ότι η χώρα δεν έχει «πρόσβαση σε κρίσιμη άϋλη τεχνογνωσία ». Ωστόσο, σύμφωνα με την Wall St Journal, η Κίνα σχεδιάζει να έχει 31 νέα εργοστάσια τσιπ μέχρι το 2024.
Αυτό θα μπορούσε να θεωρηθεί ότι η Κίνα επιδιώκει μεγαλύτερη ανεξαρτησία ως κατασκευαστής, εξαλείφοντας την εξάρτηση από πηγές στο εξωτερικό, κάτι που μπορεί να γίνει προβληματικό εάν συνεχίσουν να αυξάνονται οι διεθνείς πολιτικές εντάσεις.
Φόβοι αποσταθεροποίησης
Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι οι απώλειες που σχετίζονται με τον περιορισμό των εξαγωγών στην Κίνα θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε αποσταθεροποίηση ολόκληρης της αλυσίδας εφοδιασμού μικροτσίπ.
Επιπλέον, οι κινήσεις των ΗΠΑ και της Ολλανδίας να αποκόψουν την Κίνα από την προηγμένη τεχνολογία τσιπ μπορεί ακούσια να ενθαρρύνουν τη χώρα να παράγει περισσότερα μικροτσίπ εγχώρια ή ενδεχομένως ακόμη και να πάρει τον έλεγχο της κορυφαίας βιομηχανίας ημιαγωγών της Ταϊβάν, κάτι που θα μπορούσε με τη σειρά της να οδηγήσει στην Κίνα σε ανάληψη της αλυσίδας εφοδιασμού μικροτσίπ μακροπρόθεσμα, προκαλώντας πιθανώς ακόμη και παγκόσμια ύφεση…