H Μαίρη Μπάρα θεωρεί την έλλειψη ημιαγωγών ως την κύρια αιτία των δυσκολιών στην αγορά αυτοκινήτου, σήμερα.
Η διευθύνουσα σύμβουλος της GM, κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης στο CBS Mornings προέβλεψε ότι θα συνεχίσει να είναι πρόβλημα το 2023, αλλά και πέρα από αυτό.
«Ειλικρινά πιστεύω ότι είναι κάτι που θα διαρκέσει τον επόμενο χρόνο, ίσως λίγο πιο πέρα», είπε η Μπάρα, εξηγώντας ότι η πανδημία προκάλεσε ελλείψεις σε διάφορα μέρη καθώς εξαπλώθηκε σε όλο τον κόσμο και ότι η GM «δουλεύει», πάνω σε αυτό το δεδομένο. Για να αποφευχθεί το ίδιο πρόβλημα με τα ηλεκτρικά οχήματα, η ίδια ανάφερε ότι «όσο το δυνατόν περισσότερο», η αυτοκινητοβιομηχανία «προμηθεύτηκε όλες τις πρώτες ύλες είτε στις ΗΠΑ, είτε εν γένει στη Βόρεια Αμερική σε συνεργασία με …συμμάχους».
Σε ερώτηση εάν η πρόσφατη κινητοποίηση της GM για παραγωγή περισσότερων EV ήταν υποκινούμενη από την Tesla του Μασκ, η Μπάρα έσπευσε να θυμίσει το GM EV1 που κυκλοφόρησε το 1997, λέγοντας ότι το ήταν «λίγο μπροστά της εποχής του», αν και η ιστορία έχει να δείξει πολλά περισσότερα από αυτό.
Αναφέρθηκε επίσης στα Chevy Bolt EV και EUV που σημείωσαν ρεκόρ πωλήσεων τον περασμένο μήνα -το Chevy Bolt κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στις αντιπροσωπείες στα τέλη του 2016, σχεδόν πέντε χρόνια αφότου η Tesla έβγαλε το μοντέλο S στην αγορά. Το Chevrolet Equinox EV του 2024 έχει προγραμματιστεί με εκκίνηση στις 30.000 $, αλλά αν οι προβλέψεις της Μπάρα για την έλλειψη ημιαγωγών πιάσουν και το 2024, είναι ερώτημα αν η τιμή θα μείνει σε αυτά τα επίπεδα –ομοίως και για πολλά αντίστοιχα μοντέλα άλλων εταιριών.
Και, γενικώς, όλη η αγορά θα πιεστεί ακόμη περισσότερο. Αυτά που καταγράφονται στις ΗΠΑ αφορούν και την Ευρώπη και την Ασία και κάθε άλλη περιοχή του πλανήτη με δυναμικές αγορές αυτοκινήτων.
Οι τιμές έχουν εκτοξευθεί και η προσφορά έχει συρρικνωθεί δημιουργώντας μια πρωτοφανής κατάσταση για όποιον θέλει να αποκτήσει καινούργιο αυτοκίνητο. Η αυτοκινητοβιομηχανία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από ημιαγωγούς για τους διάφορους υπολογιστές και τους αισθητήρες που είναι ζωτικής σημασίας για την παραγωγή οχημάτων. Η έλλειψη ανάγκασε τους κατασκευαστές να «παρκάρουν» σχεδόν ολοκληρωμένα οχήματα σε αποθήκες, εν αναμονή ανταλλακτικών. Το θέμα έχει χαλαρώσει λίγο τους τελευταίους 6 μήνες περίπου, αλλά, όπως φαίνεται, μπορεί να μην έχουμε βγει ακόμα από τις προκλήσεις της αλυσίδας εφοδιασμού που αντιμετωπίζει η αυτοκινητοβιομηχανία.