Το ημερολόγιο έδειχνε 17 Νοεμβρίου του 1983, ακριβώς δέκα χρόνια μετά την εξέγερση του Πολυτεχνείου κατά της Χούντας των Συνταγματαρχών, όταν σε μια γειτονιά της Αθήνας γίνονταν μια ακόμα «επανάσταση», τηρούμενων βέβαια των αναλογίων.
Ένα διαφορετικό αυτοκίνητο, σε σύγκριση με τα περισσότερα που κυκλοφορούσαν εκείνη την εποχή, προκαλούσε το έντονο ενδιαφέρον όσων το συναντούσαν. Το ανθρακί Mazda 626, ήταν μια απόδειξη για την οικονομική αναβάθμιση της μεσαίας τάξης, αν και μάλλον κανείς τότε δε μπορούσε να φανταστεί την ισοπέδωση της, στα χρόνια των μνημονίων που ακολουθήσαν.
Πριν από 38 χρόνια μόνο premium και πολύ πιο ακριβά αυτοκίνητα εξοπλίζονταν με air condition (o ιδιοκτήτης θυμάται κυρίως τις φορές που το ενεργοποίησε όταν παρέλαβε από το μαιευτήριο τα τρία του παιδιά, τα οποία όλα έτυχε να γεννηθούν καλοκαίρι), υδραυλικό τιμόνι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, κεντρικό κλείδωμα, ψηφιακό ρολόι, ηχητική ειδοποίηση για ανοιχτές πόρτες και κρυφό φωτισμό στο σημείο όπου μπαίνει το κλειδί στη μίζα.
Ήταν ένα από τα πρώτα δώδεκα που μόλις είχαν έρθει στην Ελλάδα, ενώ ο ιδιοκτήτης της συγκεκριμένης αντιπροσωπείας Mazda ήταν φίλος με τον αγοραστή και μάλλον φρόντισε να του δοθεί προτεραιότητα (εν έτει 2021 οι παραδόσεις των καινούργιων αυτοκινήτων καθυστερούν αρκετούς μήνες, λόγω της συνεχιζόμενης παγκόσμιας έλλειψης μικροτσίπ).
Αρκετά χρόνια αργότερα, το 1999, αγόρασε πάλι από τον ίδιο αυτοκίνητο, με τη διαφορά ότι τότε πίσω από τη βιτρίνα της επίσημης αντιπροσωπείας του στην Γλυφάδα υπήρχαν μοντέλα της Toyota. Είχε μείνει όμως απόλυτα ικανοποιημένος με την ιαπωνική αξιοπιστία, επομένως αυτό ελάχιστα τον απασχολούσε, ενώ αρνήθηκε κατηγορηματικά να δώσει ανταλλαγή το αγαπημένο του Mazda 626 για να λάβει έκπτωση στην αγορά του νέου αυτοκινήτου του.
«Θα μας το δανείσεις για να παντρευτούμε;», ήταν μια φράση που άκουγε συχνά ο ιδιοκτήτης του Mazda 626 από φίλους και συγγενείς. Στα πίσω καθίσματα του λοιπόν έχουν κάτσει νύφες και παρανυφάκια, ενώ φωτογραφίες και πλάνα του υπάρχουν σε αρκετά άλμπουμ και βίντεο γάμου. Στο πορτμπαγκάζ του, το οποίο σε χωρητικότητα βάζει τα «γυαλιά» σε πολλά σύγχρονα SUV, έχουν φορτωθεί «τόνοι» αποσκευών, ενώ ο αριθμός που αναγράφει το οδόμετρο του μαρτυρά ότι έχει «οργώσει» όλη την Ελλάδα.
Το χειμώνα του 2016 άγνωστοι κλέβουν το Mazda 626 και η συναισθηματική του απώλεια είναι τεράστια. Ευτυχώς βρέθηκε λίγες μέρες αργότερα, ελαφρώς τρακαρισμένο και με τη βροχή να έχει εισχωρήσει από τα ανοιχτά του παράθυρα. Το Δεκέμβριο του 2018 ο κινητήρας των 1.587 κ.εκ. ηχεί για τελευταία φορά, καθώς οι πινακίδες κυκλοφορίας κατατέθηκαν, υπό το βάρος του κόστους που είχαν τα τέλη κυκλοφορίας και η ασφάλιση του.
Από τότε μέχρι σήμερα αναπαύεται μέσα στο γκαράζ και «παραπονεμένο» περιμένει τη μέρα που θα επιστρέψει στους δρόμους. Όπως συνήθιζε να λέει τακτικά ο ιδιοκτήτης του, «τέτοια αυτοκίνητα δεν κατασκευάζονται πλέον»…