Ακόμα μια καινοτομία οθόνης οχημάτων παρουσιάζει η Continental στην Έκθεση CES 2025 στο Λας Βέγκας (7-10 Ιανουαρίου).
Εκτός από την τεχνολογία “Window Projection”, την οποία σας έχουμε παρουσιάσει, η γερμανική εταιρεία καταθέτει και μια πρόταση για τις οθόνες στο εσωτερικό, μέσω του “Emotional Cockpit”.
Σε συνεργασία λοιπόν με την E Ink, που ειδικεύεται στην τεχνολογία e-paper, την οποία μεταλαμπαδεύει στις οθόνες του οχήματος, αυξάνοντας το επίπεδο εξατομίκευσης και συναισθηματικής έκφρασης, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται. Όπως βλέπετε και στις σχετικές φωτογραφίες μια τεράστια οθόνη E Ink Prism, μήκους 1,30 μέτρων και ύψους 4 εκατοστών, εκτείνεται κατά μήκος του ταμπλό.
Σε αντίθεση με τις συμβατικές οθόνες με οπίσθιο φωτισμό, οι οθόνες E Ink, που ονομάζονται επίσης e-paper, λόγω της σχέσης τους με την τεχνολογία eReader, αντανακλούν το φως σαν πραγματικό χαρτί. Παράλληλα καταναλώνουν ενέργεια μόνο για μια σύντομη στιγμή κατά την εναλλαγή από τη μία εικόνα στην άλλη, ένα σημαντικό πλεονέκτημα για τα ηλεκτρικά οχήματα όπου η ενεργειακή απόδοση είναι ζωτικής σημασίας για την αυτονομία. Μπορούν να εμφανίζουν μόνιμα εικόνες, γραφικά ή κείμενο χωρίς τροφοδοσία ενέργειας. Για παράδειγμα όταν το όχημα είναι σταθμευμένο, το περιεχόμενο που έχει επιλεγεί (μπορούν να εναλλάσσονται περίτεχνα μοτίβα) παραμένει ορατό, σαν να ήταν «τυπωμένο» στην οθόνη.
Ανάμεσα στα άλλα πλεονέκτημα των οθονών E Ink συμπεριλαμβάνεται η ανθεκτικότητα, το πόσο λεπτές είναι και το χαμηλό τους βάρος που τις καθιστά ιδανικές για εφαρμογή σε οχήματα. Η πρώτη γενιά της νέας εν λόγω τεχνολογίας εξακολουθεί να διαθέτει μαύρο και γκρι χρώμα, το οποίο δημιουργεί μια μινιμαλιστική αισθητική, ωστόσο στο μέλλον θα είναι δυνατές και χρωματικές παραλλαγές.
Στη φετινή Έκθεση CES η Continental παρουσιάζει επίσης το πρωτότυπο όχημα “Intelligent Vehicle Experience Demo Car“, στην εξωτερική μεσαία κολόνα του οποίου έχει τοποθετηθεί μια οθόνη E Ink που μπορεί να προβάλει εξατομικευμένες ενδείξεις όπως η υφιστάμενη υπολειπόμενη αυτονομία. Έτσι εξοικονομείται χρόνος, καθώς ο οδηγός δε χρειάζεται να επιβιβαστεί για να πάρει αυτήν την πληροφορία.