Οι μέρες ενός τεχνικού που καλεί τη γραμμή βοήθειας και κάνει τα πάντα μέσω τηλεφώνου έχουν περάσει πια.
Η τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας AR (Augmented reality) έχει γίνει πιο προσιτή και όλοι θα επωφεληθούμε από αυτήν είτε με ταχύτερες επισκευές είτε με χαμηλότερο κόστος λόγω μειωμένων μετακινήσεων τεχνικών-μηχανικών.
‘Εως τώρα, όταν ένας τεχνικός εργάζεται πχ, σε έναν Ford Mustang Mach-E του 2022 και αντιμετωπίζει ένα πρόβλημα που δεν μπορούν να λύσουν ούτε αυτός ούτε και άλλοι συνάδελφοί του μηχανικοί, ζητούν βοήθεια από μηχανικούς που εδρεύουν στο Ντιτρόιτ.
Αυτό γίνεται, συνήθως, κάνοντας ένα τηλεφώνημα σε μια γραμμή τεχνικής βοήθειας.
Δυστυχώς, δεν μπορούν να γίνουν όλα μέσω τηλεφώνου, ειδικά όταν χρειάζονται τα μάτια του μηχανικού που παρέχει βοήθεια.
Άρα πρέπει να σταλεί τεχνικός της Ford για να αντιμετωπίσει το ζήτημα και υπάρχει ένας πελάτης χωρίς όχημα μέχρι να φτάσει ο κατάλληλος άνθρωπος.
Ευτυχώς, η τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας (AR) έχει βελτιωθεί και έτσι ένας τεχνικός μπορεί να φορέσει ακουστικά με μικρή οθόνη και κάμερα που επιτρέπει και στα δύο μέρη να βλέπουν τις ίδιες πληροφορίες, ταυτόχρονα, για βελτιωμένη επικοινωνία.
Η Ford επεκτείνει ένα πρόγραμμα που ονομάζεται “See What I See” (SWIS), δηλαδή, «Βλέπεις ό,τι βλέπω», σε μια παγκόσμια λύση που χρησιμοποιείται, ήδη, στον Καναδά, τη Νότια Αφρική, το Ηνωμένο Βασίλειο, το Πουέρτο Ρίκο, την Ταϊβάν και την Αυστραλία. Η ιδέα είναι πραγματικά απλή: ο τεχνικός φοράει ένα ακουστικό που περιέχει κάμερα και μικρόφωνο και συνδέεται με το Κέντρο Τεχνικής Βοήθειας της Ford (TAC), στο Ντίαρμπορν του Μίσιγκαν.
Ο μηχανικός στο TAC μπορεί να στείλει εικόνες και να μιλήσει στον τεχνικό, δείχνοντάς του τις δικές του βελτιωμένες εικόνες για να βοηθήσει στον εντοπισμό και την επίλυση προβλημάτων κατά τη διάρκεια μιας διάγνωσης.
Η Ford δίνει ένα παράδειγμα τεχνικού που δεν μπορούσε να καταλάβει γιατί ένα όχημα δεν αναγνώριζε τους αισθητήρες χαμηλής πίεσης ελαστικών και βρήκε τη λύση όταν η τεχνολογία SWIS του έδειξε πως κράτησε το λάθος εργαλείο προγραμματισμού.
Ένα καλύτερο παράδειγμα θα ήταν μια επισκευή με εγγύηση όπου ο μηχανικός πρέπει να δει το εξάρτημα για να υπογράψει ή να αρνηθεί την επισκευή.
Η Ford αναφέρει, επίσης, την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπου ένας νέος τεχνικός μαθαίνει επιτόπου από έναν εκπαιδευτή TAC τα διαγνωστικά βήματα στην οθόνη.
Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα για τη Ford και στις δύο αυτές περιπτώσεις είναι ότι καταργεί το κόστος ταξιδιού των τεχνικών. Το άλλο πλεονέκτημα είναι η συντόμευση του χρόνου επισκευής, γεγονός που ικανοποιεί τον πελάτη, ειδικά όταν δεν έχει άλλο μέσο μεταφοράς σε περιοχές, μάλιστα, δίχως συγκοινωνίες.
Όσο πιο γρήγορα μπορεί ο τεχνικός να ολοκληρώσει την επισκευή, τόσο πιο ευχαριστημένος θα είναι ο πελάτης και υψηλότεροι θα είναι οι βαθμοί CSI της αντιπροσωπείας.
Η Ford δεν είναι ο μόνος OEM που θέλει να χρησιμοποιήσει το AR για τεχνικούς αντιπροσωπείας και επισκευές.
Η Mercedes-Benz εξετάζει τη χρήση του HoloLens 2 της Microsoft με παρόμοιο τρόπο.
Εκτός από το επίπεδο αντιπροσωπείας OEM, το AR χρησιμοποιείται επίσης για ανεξάρτητα συνεργεία επισκευής αυτοκινήτων με σημαντικούς κατασκευαστές ανταλλακτικών και εργαλείων αυτοκινήτων, όπως η Bosch, η Snap-On Tools και άλλοι που δημιουργούν περιβάλλοντα AR για να βοηθήσουν αυτούς τους τεχνικούς να κάνουν επισκευές.
Διαβάστε ακόμα