Το αμιγώς ηλεκτροκίνητο Fiat 500e δεν έπαθε μπλακάουτ όταν ο ευρωπαϊκός ανεξάρτητος οργανισμός EuroNCAP, το κάλεσε για να εξετάσει το επίπεδο ασφαλείας του.
Μετά την ανακοίνωση του αποτελέσματος η ατμόσφαιρα για το 500e δεν είναι αρνητικά φορτισμένη, καθώς απέσπασε τέσσερα αστέρια, ενώ αν είχε ακόμα ένα θα αποφοιτούσε με άριστα.
Σύμφωνα με τον EuroNCAP ο θάλαμος επιβατών του λιλιπούτειου 500e παρέμεινε σταθερός στη μετωπική πρόσκρουση, ενώ καλή προστασία είχαν τα γόνατα και οι μηροί του οδηγού και του συνοδηγού.
Από την πλευρά του οδηγού, ορισμένες δομές στο ταμπλό θεωρήθηκαν δυνητικά πιο επικίνδυνες εάν τα γόνατα χτυπούσαν με ελαφρώς διαφορετική θέση και έτσι η προστασία αξιολογήθηκε απλά ως επαρκής.
Στη μετωπική πρόσκρουση σε εμπόδιο πλήρους επιφάνειας ο θώρακας του οδηγού και του πίσω επιβάτη δέχτηκαν ισχυρές δυνάμεις και η προστασία στο συγκεκριμένο σημείο χαρακτηρίστηκε οριακή. Ωστόσο όλες οι υπόλοιπες κρίσιμες περιοχές του σώματος είχαν καλή ή επαρκή προστασία.
Χωρίς κανέναν αστερίσκο ολοκλήρωσε με επιτυχία το 500e την πλευρική πρόσκρουση σε εμπόδιο, αλλά και την πιο δύσκολη πλευρική πρόσκρουση σε στύλο. Από τον εξοπλισμό του 500e απουσιάζει ο κεντρικός αερόσακος, ενώ ο βαθμός συγκράτησης των μπροστινών επιβατών προς την απέναντι εσωτερική πλευρά του οχήματος, σε μια πλευρική πρόσκρουση, χαρακτηρίστηκε κακός.
Διαβάστε ακόμα
Τα εμπρός και πίσω καθίσματα, μαζί με τα προσκέφαλα τους, μπορούν να προστατέψουν τον αυχένα σε μια ενδεχόμενη οπίσθια πρόσκρουση. Σημειώνεται ακόμα ότι το υψηλότερο ποσοστό στη βαθμολογία του 500e αφορά την προστασία των παιδιών 6 και 10 ετών.
Το καπό σε ορισμένα σημεία του παρείχε καλή προστασία στο κεφάλι του πεζού και σε άλλα κακή, ενώ εξίσου ανάμεικτα ήταν τα αποτελέσματα για την προστασία της λεκάνης από τον προφυλακτήρα, ο οποίος ήταν ιδιαίτερα φιλικός με τα πόδια.
Το σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης του 500e εντοπίζει όχι μόνο οχήματα, αλλά πεζούς και ποδηλάτες. Οι σχετικές δοκιμές για την απόκριση του συστήματος προς τους ευάλωτους χρήστες του δρόμου έδειξαν καλή προστασία, καθώς στα περισσότερα σενάρια οι συγκρούσεις αποφεύγονταν ή μετριάζονταν οι συνέπειες τους. Αποτελεσματικό ήταν το σύστημα και με τον εντοπισμό των οχημάτων.
Στη φαρέτρα του 500e περιλαμβάνεται ηχητική υπενθύμιση για τις ζώνες όλων των καθισμάτων, ανίχνευση κόπωσης οδηγού, περιοριστής ταχύτητας, κάμερα που εντοπίζει τα τοπικά όρια ταχύτητας και υποβοήθηση παραμονής του οχήματος εντός της λωρίδας κυκλοφορίας.
Ακολουθεί η αναλυτική βαθμολογία και το video από τις δοκιμές πρόσκρουσης του Fiat 500e.
Προστασία ενηλίκων, οδηγού-συνοδηγού: 76%
Προστασία παιδιών: 80%
Προστασία πεζών: 67%
Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας: 67%